Hello Guest April 19, 2024, 01:26:19 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Multiplayer Ervaring  (Read 2109 times)

0blivi0us

  • Forum member
  • Posts: 1
Multiplayer Ervaring
« on: July 28, 2009, 01:54:08 »

Zo, ik zie dat SS nog vrij populair is.

Ik heb kennis gemaakt met Ship Sim een paar maanden terug toen ik het probeerde bij een vriend.
Ik vond het erg amuserend maar de singleplayer begon te vervelen. Nu heb ik begrepen dat met een al vrij oude patch er een online feature is ingebracht in ShipSim.
Deze multiplayer ervaring is iets waar ik erg in geintreseerd ben. Ik heb google al geraadpleegd voor wat informatie over de multiplayer maar weinig info is te vinden.

Wat ik dus graag wil weten is hoe de Multiplayer in elkaar steekt, Hoeveel mensen zitten gemiddeld op een server, is er Voice of alleen chat? Zijn de connecties over het algemeen snel? Of maakt iedereen connectie met een grote server (wat mij erg leuk lijkt) of zit je gewoon in kleine groepen.
Maar vooral belangrijk: Zijn er nog mensen actief?

De collectors editie is nu nog 30 euro, iets wat ik wellicht wel aan het spel wil besteden mits de multiplayer nog wel actief is en goed werkt.
Ik weet dat jullie enthousiast zijn over het spel xD maar ik zou graag een eerlijk oordeel over de multiplayer krijgen.

Met vriendelijke Groet,
0blivi0us
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Multiplayer Ervaring
« Reply #1 on: July 28, 2009, 02:14:02 »

Hoi Oblivious, welkom op het forum..
De mogelijkheid om online te spelen bestaat als je het spel koopt en registreert..
In het begin waren er de servers van VStep, met ongeveer acht verschillende omgevingen, en per omgeving kon de keuze aan schepen verschillen.
Later kwam er de mogelijkheid voor mensen om zelf een server op te zetten, wel met dezelfde omgevingen, en ook hier kan er uit verschillende schepen gekozen worden..Momenteel zijn er ongeveer 15 servers..
Je hoort de laatste tijd dat het wat rustig is op MP, maar dat wisselt nogal..Sommige servers hebben soms 10 spelers, andere zijn een tijdje leeg..Gemiddeld is het 's avonds het drukst.
Er is ook de mogelijkheid tot voice, zgn teamspeak, maar ikzelf geef nog de voorkeur aan chat.
Over de snelheid ben ik tevreden, al hangt dat ook af van je internetverbinding en of je een goeie computer hebt.
Je moet vooral ook een goeie grafische kaart hebben..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, wellicht kan iemand anders hier nog iets aan toevoegen..

Groeten, en wie weet tot ziens op Multiplay.. :)
« Last Edit: July 28, 2009, 02:31:58 by saltydog »
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Multiplayer Ervaring
« Reply #2 on: July 28, 2009, 08:18:11 »

Hallo 0blivi0us en welkom bij VStep shipsim forum
Saltydog heeft het zo'n beetje alles verteld over de mogelijkheden.
Als je de CE koopt daar zit alles in dus je hoeft dan geen patch meer te installeren, of New horizons, plus als je je registreerd (moet als je op mp wil) kun je een extra schip gratis naar binnen halen, de Jumbo Javelin, hou je van oude schepen kun je voor 5 euro per stuk de Furie en de Elbe online kopen,de helft van de opbrengst komt ten goede van de stichtig die deze schepen onderhouden.
Wat betreft MP SAltydog zei het al, het varieert nogal eens, maar er zijn toch elke avond wel genoeg mensen bezig, op bepaalde servers is het drukken dan op andere, VStep server NH 6 Rotterdam is het altijd redelijk druk, met veel nederlanders.
Teamspeak is een uitkomst kun je zogezegt als in het echt gebruiken als marifoon. Chatten is ook een mogelijkheid. Ik geef de voorkeur aan Teamspeak.
Ja wat betreft de snelheid enz, heeft Saltydog al gezegd ;D
Dus als je van varen houd zou ik zeggen koop de CE editie :2thumbs:
tot ziens op MP
grt
JoMach
Logged

jeffrey12

  • Forum member
  • Posts: 66
Re: Multiplayer Ervaring
« Reply #3 on: July 31, 2009, 12:28:29 »

goeiendag
word er met voice alleen Nederlands gesproken?
groeten jeffrey
Logged
Ship simulator 2008 Collector's Edition.
-------------------------------------
Ship simulator extremes
-------------------------------------
Nvidia GeForce 9400 GT / Direct X 11
-------------------------------------
Jeffrey12 :captain:

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Multiplayer Ervaring
« Reply #4 on: July 31, 2009, 12:54:48 »

goeiendag
word er met voice alleen Nederlands gesproken?
groeten jeffrey
Hallo Jeffrey. ja bij ons wordt er alleen Nederlands gesproken.
grt
jomach
Logged

jeffrey12

  • Forum member
  • Posts: 66
Re: Multiplayer Ervaring
« Reply #5 on: July 31, 2009, 13:42:18 »

oke bedankt
Logged
Ship simulator 2008 Collector's Edition.
-------------------------------------
Ship simulator extremes
-------------------------------------
Nvidia GeForce 9400 GT / Direct X 11
-------------------------------------
Jeffrey12 :captain:
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines