Hello Guest March 29, 2024, 06:40:12 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Technische vragen  (Read 5662 times)

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Technische vragen
« on: May 21, 2009, 04:13:49 »

    Wat zijn de minimum systeemeisen voor Ship Simulator 2006?
    • Uw PC moet ten minste voldoen aan de volgende specificaties:
      - Windows 2000, Windows XP of Windows Vista
      - 2 Ghz Intel® Pentium® IV of AMD® Athlon™ processor
      - 1 GB RAM
      - 4x CD-ROM/DVD-ROM drive
      - Ca. 700 MB vrije harde schijf ruimte
      - NVidia GeForce4 (geen GO of MX versies) of sneller / ATI 8000 of sneller
      128MB grafische kaart.
      - Sound card
      - Muis met scroll wiel

    Waarom crasht het spel bij aanvang?
    • Sommige mensen ervaren dit probleem als de game probeert te laden, waarbij het spel blijft hangen op 95% en dan stopt of crasht. Dit probleem is meestal een indicatie dat Uw grafische kaart ofwel diens driver tekort schiet. Probeer de meest recente driver te downloaden voor Uw grafische kaart. (Nvidia of Ati)

    Ik heb een GeForce 4 MX kaart, maar het spel wil niet lopen!
    • Een GeForce 4 MX is helaas ontoereikend voor dit spel. De niet-MX GF4 kaarten met 64MB werken wel, als alle grafische instellingen laag gezet worden (voor maximale prestatie). Als U slechts 64MB heeft op Uw grafische kaart is het aan te bevelen alle video instellingen op de laagste stand te zetten, zoals Anti-Aliasing op 0.


    Waarom zie ik geen Navigatie Kaart?
    • Als U de kaart niet ziet, betekent dit hoogstwaarschijnlijk dat Uw grafische kaart niet toereikend is.


    Mijn scherm word wit bij het opstarten.
    • Een wit scherm bij het opstarten word meestal veroorzaakt door een incorrecte combinatie van scherm resolutie en frequentie. U kunt hiermee wat experimenteren onder Settings en ook in de config.dat file van de game andere instellingen proberen. Dit bestand vind U in de installatie folder van het spel.

    Mijn spel crasht/laad niet.
    • Andere crashes kunnen veroorzaakt worden door te oude drivers van grafische kaart, moederbord en geluidskaart. Als U een oude videokaart heeft een een redelijk oude PC, is het misschien verstandig om te upgraden naar een betere videokaart. Crashes tijdens het laden kunnen ook een geluidskaart driver probleem zijn. Misschien dat één van Uw software on-installaties een gedeelde geluids driver of ander component teniet heeft gedaan.
      Probeert U eens dit codec pak, als U dit probleem heeft:
      http://www.k-litecodecpack.com

    Ik krijg een 'libmysql.dll' foutmelding
    • Er is een oplossing voor het probleem met de libmysql.dll error:
      Maak een backup kopie van Uw huidige libmysql.dll bestand in Uw WINDOWS/System32 folder.
      Kopieër daarna het libmysql.dll bestand van de ship_simulator_2006_installatie_folder/3rd folder, naar Uw WINDOWS/System32 folder.

    Waarom staat er een [ + ] voor een missie naam?
    • Dit geeft aan dat de speler deze missie reeds succesvol heeft behaald.

    Waar zijn de missies gebleven?
    • Als patch versie 1.7 over een v1.3 of oudere versie van het spel is geinstalleerd, word het config.dat bestand overschreven. Als U Uw oude (zelf gemaakte) missies kwijt bent na de installatie van de patch, dan is Uw standaard taalversie ook verandert.
       
      Om dit te verhelpen, moet U het config.dat bestand (te vinden in de hoofd SS06 installatie folder) openen met een tekstverwerker (wordpad bijvoorbeeld) en de <LANGUAGE> xx </LANGUAGE> instelling, veranderen in degene die voor U van toepassing is. (in dit geval waarschijnlijk NL). Mogelijke talen zijn:
      EN -> Engels
      FR -> Frans
      ES -> Spaans
      IT -> Italiaans
      DE -> Duits
      NL -> Nederlands
      US -> Amerikaans Engels
      CA -> Canadees Engels
      PL -> Pools

    Ik heb een probleem, dat hier niet beschreven is.
    • Zorgt U er eerst voor dat Uw spel naar de meest recente versie is ge-update. Is Uw spel geupgrade tot v1.8? Stel dan Uw vragen op het Ship Shimulator 2006 forum!
      [/list]
      Logged
      Pages: [1]   Go Up
       
       


      SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines