@ Mrbizarro;
Verbeter mij als ik het fout heb, maar in de betreffende missie moet je toch ankeren in de baai van de Phi Phi eilanden? Als je op de kaart kijkt, zie je een ondiepte over bakboord. Ga dan dus ook niet bakboord uit. het zeilbootje komt van stuurboord in, en heeft dus voorrang
Klopt, als je met de pijltjes toetsen vaart omdat je dan gelijk de roeren aan boord legt. je moet gedoseerd sturen met de muis of precision steering aanzetten in het menu. Als je ziet dat je te hard draait, kan je tegenroer gaan geven maar ook weer gedoseerd.
Dit ligt niet aan het schip, maar aan de betreffende missie. Helaas zitten er hier en daar een paar foute missies tussen. Inderdaad is de Latitude een log schip, maar het is dan ook een van de grootste schepen ter wereld.
Zie je andere topic over de Red Eagle
Je moet inderdaad ankeren in de baai van PhiPhi. Zelfde is het geval met de Ocean Star.
Ook daar speelt een zeilboot me parten aan het begin. Ik kom van stuurboord.
Ik snap niet dat zo'n minuskuul zeilbootje zo'n groot schip total loss kan varen.
Hoezo realistisch ? Elke schip kan kapot gevaren worden (100 % schade) door een zeilboot. Uitzonderingen daar gelaten.
Met de Titanic heb ik het sinds SS2006 ook wel gehad.
Het is me 1 keer gelukt bij PhiPhi om daar te ankeren. Gelijk links de baai in.
Je moet ook geen cm afwijken van de geul die daar is of je strand.
Is het geen zeilboot die je aan de rechterkant parten speelt dan wel een motorboot, jacht of ander klein schip.
Soms is het een kwestie van timing, want ze verdwijnen en verschijnen abrupt.
Even niet op de radar gekeken en je mist ze of je te laag in gesteld dat je meer overzicht hebt.
Dan zie je die kleine rotpuntjes niet.
Die hoovercraft reageert al sterk op een paar procenten.
Net als de jetski op topsnelheid. De speedboot trouwens ook.
En dan die piepkleine schansjes. Meestal is 50 % hard genoeg anders valt er niet fatsoenlijk meer in te sturen op die mini schansjes.
Soms knal ik tegen de verkeerde kant op. Ook zo leuk.
Dan hebben ze er 2 vlak naast elkaar gelegd en brengen ze je in twijfel.
Soms zie je het op tijd waardoor je weer helemaal om kunt draaien.
Die Latitude is wel een mooi schip om over de zeeën te varen.
Maar als je op de verkeerde koers ligt, vlakbij een cirkeltje, is het moeilijk bij te stellen.
Dan kan je stoppen en achteruit.
Ik zei ook niet dat het aan de Latitude lag.
Ik had alleen een koers zitten volgen omdat er wel een positie was aangegeven, maar geen richting.
Ik vond een cirkel bij de zeilbootjes die niet groen was.
Deze deed dus ook niks. Na 3 pogingen was ik er echter waar dat waypunt lag.
Ik kon er dus niks mee. Knalde 2 keer tegen het zeilbootje aan. Zachtjes weliswaar, maar toch.