Hello Guest September 08, 2024, 05:17:23 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

wat is jouw minst bevaren schip?

portoferraio angel
- 12 (11.5%)
jumbo javelin
- 4 (3.8%)
vermaas
- 2 (1.9%)
titanic
- 34 (32.7%)
elbe
- 4 (3.8%)
furie
- 2 (1.9%)
speedboot
- 17 (16.3%)
water taxi
- 19 (18.3%)
rpa 12
- 4 (3.8%)
anders (posten graag)
- 6 (5.8%)

Total Members Voted: 100


Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: minst bevaren schip  (Read 20041 times)

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
minst bevaren schip
« on: January 31, 2009, 10:15:42 »

hallo mensen. ik vraag me af wat jullie minst bevaren schip is, en eventueel ook posten waarom of dat je een schip kiest die niet in dit lijstje staat. stemmen graag! mijn minst bevaren is de portoferraio angel omdat er niet veel te zien is aan boord. maar ik ben vorig jaar naar italië geweest, naar elba, een klein eilandje. we verbleven in een hotel en we keken uit op het plaatsje portoferraio! met diezelfde boot afgemeerd!!! de portoferraio angel zal het wel niet geweest zijn, maar hij leek er wel sprekend op. ook een versie van de red jet (zo'n boot dan ongeveer) heb ik zijn varen en de boot die naar elba voer leek weer op de p&o!
het is daar echt een vaareiland :) maar in het echt is de portoferraio wel mooier.
groet gerard

Mercator

  • Forum member
  • Posts: 73
Re: minst bevaren schip
« Reply #1 on: January 31, 2009, 12:04:43 »

er zijn gewwon een aantal schepen waar ik nooit mee vaar dat zijn de:
Titanic
Watertaxi
Powerboot
Waterscooter

de schepen waar ik het meest mee vaar is de Agile Solutions en de Northern Star
vooral de laatste want ik vind di evaar eigenschappen het best van alle schepen ook al zit er geen boegschroef in maar dat stoord niet

mvg,

Mercator
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: minst bevaren schip
« Reply #2 on: January 31, 2009, 12:45:40 »

er zijn gewwon een aantal schepen waar ik nooit mee vaar dat zijn de:
Titanic
Watertaxi
Powerboot
Waterscooter
Portoferraio Angel
Harbor Tug
Hoovercraft
Red Eagel
Marbella Delight
Northerstar
Arie Visser/Pilotboot

Vaar vaak met de Agile Solution. Gewoon 1 van de beste! Vooral in Marseille goed te gebruiken om alle haventjes te bezoeken voor laden/lossen  ;D ;D

Logged

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
Re: minst bevaren schip
« Reply #3 on: January 31, 2009, 12:57:37 »

ja, dat bedoel ik! :D hoop dat veel mensen gaan reageren want dit is interesant ;)

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #4 on: February 01, 2009, 22:12:10 »

De Red Eagle dus.
Kan er niet mee sturen.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: minst bevaren schip
« Reply #5 on: February 02, 2009, 00:54:26 »

Er zijn er meerdere die ik niet, minder of liever niet gebruik, zoals bijvoorbeeld de jetski maar ik heb voor de Titanic gekozen omdat ik daar helemaal nog niet mee gevaren heb en het betwijfel of ik het uberhaupt zal doen (misschien, maar dan alleen om een lage rating aan de missie te kunnen geven).

De Titanic is een schip dat ze er echt uit mogen halen van mij.. ik lees continue dat ze proberen van ShipSim een realistische simulatie te maken (ik denk persoonlijk dat ze er nog ver vandaan zijn, het is meer een spel voor me, al wordt dat hier tegengesproken lol) en, persoonlijk vind ik dat de Titanic gestolen mag worden, simpelweg omdat dat schip heel diep op de boden van de oceaan verborgen ligt, het is zo onrealistisch als het maar zijn kan om dezer dagen met dat schip te varen.. Ik zie liever echte, hedendaagse schepen er in terugkomen (of schepen die er al in zitten maar dan met verschillende paintjobs en benamingen.. want hoe realistisch het als je vier keer hetzelfde schip tegenkomt op je missie en ik betwijfel dat het zo moeilijk is om een schip geheel te kopieren en alleen de naam te veranderen.. maar goed, ik ga offtopic, dat is niet de bedoeling haha).
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #6 on: February 02, 2009, 09:36:19 »

Er zijn er meerdere die ik niet, minder of liever niet gebruik, zoals bijvoorbeeld de jetski maar ik heb voor de Titanic gekozen omdat ik daar helemaal nog niet mee gevaren heb en het betwijfel of ik het uberhaupt zal doen (misschien, maar dan alleen om een lage rating aan de missie te kunnen geven).

De Titanic is een schip dat ze er echt uit mogen halen van mij.. ik lees continue dat ze proberen van ShipSim een realistische simulatie te maken (ik denk persoonlijk dat ze er nog ver vandaan zijn, het is meer een spel voor me, al wordt dat hier tegengesproken lol) en, persoonlijk vind ik dat de Titanic gestolen mag worden, simpelweg omdat dat schip heel diep op de boden van de oceaan verborgen ligt, het is zo onrealistisch als het maar zijn kan om dezer dagen met dat schip te varen.. Ik zie liever echte, hedendaagse schepen er in terugkomen (of schepen die er al in zitten maar dan met verschillende paintjobs en benamingen.. want hoe realistisch het als je vier keer hetzelfde schip tegenkomt op je missie en ik betwijfel dat het zo moeilijk is om een schip geheel te kopieren en alleen de naam te veranderen.. maar goed, ik ga offtopic, dat is niet de bedoeling haha).
Met die titanic heb ik ook problemen.
De eerste missie bij PhiPhi is niet te doen. Als ik links om ga loop ik de kans om vast te lopen en als ik rechts op ga loop ik grote kans dat er een zeilbootje tegen aan botst en dan zinkt de Titanic.
Het is veels te druk daar. Met die boot kun je niet fatsoenlijk laveren.
Ook vanaf Hoek van Holland naar Rotterdam speelt een speedboot me parten en in de Rotterdamse haven moet die gesleept worden en dan kom ik er gewoon niet tussen. De sleepboot trekt dat niet zo snel zodat de Titanic overvaren wordt.

De Jetski vind ik ook tegenvallen.
De Hoovercraft stuurt ook niet lekker. Die zwabbert alle kanten op.
Ik was gisteren op de pool expeditie en met dat ding is amper te laveren tussen de bergschotsen.
Gelukkig kan die tegen een stootje.
De laatste ijsberg, vermoed ik,  is leuk ronddobberend objekt.
Na 5 minuten er achter aan gehobbeld te hebben heb ik het opgegeven.
Het was me duidelijk dat die rondjes draaide.
Geen nieuwe koers meer.
Met de hoovercraft kom ik wel overal, maar je moet niet vragen hoe.
Kussen uit en aan en uit en aan wil ook nog wel eens helpen.

De Latitude is ook een lekker log schip.
Gisteren van Marseille naar Rotterdam.
Na de 2de waypunt was het afgelopen en kon ik gaan zoeken.
Waar naar weet ik niet.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: minst bevaren schip
« Reply #7 on: February 02, 2009, 09:46:09 »

@ Mrbizarro;

Quote
Met die titanic heb ik ook problemen.
De eerste missie bij PhiPhi is niet te doen. Als ik links om ga loop ik de kans om vast te lopen en als ik rechts op ga loop ik grote kans dat er een zeilbootje tegen aan botst en dan zinkt de Titanic.

Verbeter mij als ik het fout heb, maar in de betreffende missie moet je toch ankeren in de baai van de Phi Phi eilanden? Als je op de kaart kijkt, zie je een ondiepte over bakboord. Ga dan dus ook niet bakboord uit. het zeilbootje komt van stuurboord in, en heeft dus voorrang  ;)

Quote
De Hoovercraft stuurt ook niet lekker. Die zwabbert alle kanten op.
Klopt, als je met de pijltjes toetsen vaart omdat je dan gelijk de roeren aan boord legt. je moet gedoseerd sturen met de muis of precision steering aanzetten in het menu. Als je ziet dat je te hard draait, kan je tegenroer gaan geven maar ook weer gedoseerd.

Quote
De Latitude is ook een lekker log schip.
Gisteren van Marseille naar Rotterdam.
Na de 2de waypunt was het afgelopen en kon ik gaan zoeken.
Waar naar weet ik niet.

Dit ligt niet aan het schip, maar aan de betreffende missie. Helaas zitten er hier en daar een paar foute missies tussen. Inderdaad is de Latitude een log schip, maar het is dan ook een van de grootste schepen ter wereld.

Quote
De Red Eagle dus.
Kan er niet mee sturen
Zie je andere topic over de Red Eagle  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: minst bevaren schip
« Reply #8 on: February 02, 2009, 09:58:01 »

de Pofferaio Angel of zoiets, daarvoor heb ik nog een code voor nodig, heb ik dus niet, nog niet gekocht, ik mag hem nog niet kopen van m`n vader en moeder!!|
Logged
Hallo, iedereen!

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #9 on: February 02, 2009, 10:19:36 »

@ Mrbizarro;

Verbeter mij als ik het fout heb, maar in de betreffende missie moet je toch ankeren in de baai van de Phi Phi eilanden? Als je op de kaart kijkt, zie je een ondiepte over bakboord. Ga dan dus ook niet bakboord uit. het zeilbootje komt van stuurboord in, en heeft dus voorrang  ;)
Klopt, als je met de pijltjes toetsen vaart omdat je dan gelijk de roeren aan boord legt. je moet gedoseerd sturen met de muis of precision steering aanzetten in het menu. Als je ziet dat je te hard draait, kan je tegenroer gaan geven maar ook weer gedoseerd.

Dit ligt niet aan het schip, maar aan de betreffende missie. Helaas zitten er hier en daar een paar foute missies tussen. Inderdaad is de Latitude een log schip, maar het is dan ook een van de grootste schepen ter wereld.
Zie je andere topic over de Red Eagle  :)

Je moet inderdaad ankeren in de baai van PhiPhi. Zelfde is het geval met de Ocean Star.
Ook daar speelt een zeilboot me parten aan het begin. Ik kom van stuurboord.  ;)
Ik snap niet dat zo'n minuskuul zeilbootje zo'n groot schip total loss kan varen.
Hoezo realistisch ? Elke schip kan kapot gevaren worden (100 % schade) door een zeilboot. Uitzonderingen daar gelaten.
Met de Titanic heb ik het sinds SS2006 ook wel gehad.
Het is me 1 keer gelukt bij PhiPhi om daar te ankeren. Gelijk links de baai in.
Je moet ook geen cm afwijken van de geul die daar is of je strand.
Is het geen zeilboot die je aan de rechterkant parten speelt dan wel een motorboot, jacht of ander klein schip.
Soms is het een kwestie van timing, want ze verdwijnen en verschijnen abrupt.
Even niet op de radar gekeken en je mist ze of je te laag in gesteld dat je meer overzicht hebt.
Dan zie je die kleine rotpuntjes niet.

Die hoovercraft reageert al sterk op een paar procenten.
Net als de jetski op topsnelheid. De speedboot trouwens ook.
En dan die piepkleine schansjes. Meestal is 50 % hard genoeg anders valt er niet fatsoenlijk meer in te sturen op die mini schansjes.
Soms knal ik tegen de verkeerde kant op. Ook zo leuk.
Dan hebben ze er 2 vlak naast elkaar gelegd en brengen ze je in twijfel.
Soms zie je het op tijd waardoor je weer helemaal om kunt draaien.

Die Latitude is wel een mooi schip om over de zeeën te varen.
Maar als je op de verkeerde koers ligt, vlakbij een cirkeltje, is het moeilijk bij te stellen.
Dan kan je stoppen en achteruit.
Ik zei ook niet dat het aan de Latitude lag.
Ik had alleen een koers zitten volgen omdat er wel een positie was aangegeven, maar geen richting.
Ik vond een cirkel bij de zeilbootjes die niet groen was.
Deze deed dus ook niks. Na 3 pogingen was ik er echter waar dat waypunt lag.
Ik kon er dus niks mee. Knalde 2 keer tegen het zeilbootje aan. Zachtjes weliswaar, maar toch.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: minst bevaren schip
« Reply #10 on: February 02, 2009, 10:34:10 »

Hoy,
Ik vaar het minst met de snelle boten.Ik hou meer van het moeilijke werk(aanleggen,slepen).
De Latitude,vind ikzelf wel fijn om mee te varen,en als je aan een haven komt,heb je toch hulp nodig om hem aan te leggen.
Ja,geef mij maar de grote jongens.
Marc
Logged
N

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #11 on: February 02, 2009, 17:35:28 »

Logged

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
Re: minst bevaren schip
« Reply #12 on: February 02, 2009, 18:33:32 »

ik heb ZELF uitgevonden hoe die besturing werkt op de oceaan :o
als je naar links wilt, draai je aan het linkerwiel, en voor rechts andersom :P
en dan heb je nog twee wielen voor het gas. als ik het goed heb zit er voor en achter een scroef...

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: minst bevaren schip
« Reply #13 on: February 02, 2009, 19:26:22 »

Ik vaar op alle schepen net zo vaak als de missies het nodig maken. En die ga ik gewoon van de eerste die ik tegenkom spelen tot dat ik ze allemaal gehad heb. Ondertussen zal de SS10 wel uitgekomen zijn, en dan zien we het wel verder.

@ MrBizarro: Er is een spreekwoord: Schoenmaker blijf bij je leest. In jouw geval zou ik het veranderen in: MrBizarro, blijf bij SS06. Dit is beslist niet hatelijk bedoeld, maar als de besturing van de schepen in SS08 te moelijk voor je is, blijf dan bij de SS06 met minder realistische, maar makkelijker te besturen schepen.
Groet
Aad
« Last Edit: February 02, 2009, 19:29:35 by Aad The Pirate »
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: minst bevaren schip
« Reply #14 on: February 02, 2009, 19:28:17 »

@ MrBizarro: Er is een spreekwoord: Schoenmaker blijf bij je leest. In jouw geval zou ik het veranderen in: MrBizarro, blijf bij SS06. Dit is beslist niet hatelijk bedoeld, maar als de besturing van de schepen in SS08 te moelijk voor je is, blijf dan bij de SS06 met minder realistische, maar makkelijker te besturen schepen.
Groet
Aad

Laat maar zitten Aad, iemand in verschillende topics proberen te helpen terwijl er nog geen bedankje van af kan  :'(
Logged
It's the crew that makes the difference

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #15 on: February 02, 2009, 21:02:39 »

Ik vaar op alle schepen net zo vaak als de missies het nodig maken. En die ga ik gewoon van de eerste die ik tegenkom spelen tot dat ik ze allemaal gehad heb. Ondertussen zal de SS10 wel uitgekomen zijn, en dan zien we het wel verder.

@ MrBizarro: Er is een spreekwoord: Schoenmaker blijf bij je leest. In jouw geval zou ik het veranderen in: MrBizarro, blijf bij SS06. Dit is beslist niet hatelijk bedoeld, maar als de besturing van de schepen in SS08 te moelijk voor je is, blijf dan bij de SS06 met minder realistische, maar makkelijker te besturen schepen.
Groet
Aad
Ik vaar in principe ook alle missies met bijhorende schepen. Ben de originele op volgorde afgegaan zonder op moeilijkheid of iets dergelijks te selekteren. De missies bepalen de schepen. Je kunt de schepen niet zelf kiezen.
Alleen vrij varen, maar dan heb je geen opdrachten.
En die opdrachten maken het zo leuk en spannend.
Ik heb geen favoriete schepen. Wel wat voorkeuren qua bediening.
Je kunt niet elk schip besturen in het echt.
Qua realisme is er misschien weinig aan te merken op het spel.
Maar wel qua beeld. Hoe dicht het de werkelijkheid ook benadert het kan nooit helemaal echt zijn.
En ik hou van perfektie.
2008 is natuurlijk leuker dan 2006. En misschien dat 2010 nog beter wordt.
Misschien wordt het wel 2011.  ;)
Wat is er mis met kritiek ? Moet de makers alleen maar inspireren.
Ik ben niet de enige die wat tegen de Titanic heeft.
Ik ga liever met een modern schip.
Sommige opdrachten zijn pittig. De moeilijker hebben toch wel mijn voorkeur.
Alleen dat weer. Daar word ik depri van.  ;D
Ik ben nu 1maal een zonnig mens, maar ja, je kunt inderdaad niet alles hebben.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: minst bevaren schip
« Reply #16 on: February 02, 2009, 21:18:05 »

Als je het écht perfect wilt hebben zal je héél wat meer Eurotjes neer moeten leggen. Namelijk rond de 2000 Euro voor SS 08 Pro. En dan heb je alleen maar de software, en niet de hardware zoals er zijn 3 grootbeeld monitoren, hardwarematige scheepsinstrumenten zoals gashandles, boegschroefbediening en niet te vergeten het stuurwiel.
Suc6 met sparen.
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #17 on: February 02, 2009, 21:33:14 »

Als je het écht perfect wilt hebben zal je héél wat meer Eurotjes neer moeten leggen. Namelijk rond de 2000 Euro voor SS 08 Pro. En dan heb je alleen maar de software, en niet de hardware zoals er zijn 3 grootbeeld monitoren, hardwarematige scheepsinstrumenten zoals gashandles, boegschroefbediening en niet te vergeten het stuurwiel.
Suc6 met sparen.
Sinds wanneer is een sim echt ?
Het moet leuk blijven.
Ik heb niet de behoefte om met een echte boot te varen.
Vliegen is weer wat anders. Nee, met een boot. Ook niet met een vliegboot.
Die helikopters in 2006 waren trouwens wel leuk.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: minst bevaren schip
« Reply #18 on: February 02, 2009, 21:56:43 »

Vliegen? Ik heb het niet over vliegen gehad. En de SS08 Pro is ook een simulator en geen echt schip. Om het perfect te maken, zoals jij het stelt, zou je dus ook de nodige hardware moeten hebben. Zie de afbeeldingen in bijgevoegde koppeling:
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,12807.msg153580.html#msg153580
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

riny

  • Forum member
  • Posts: 137
Re: minst bevaren schip
« Reply #19 on: February 02, 2009, 22:42:19 »

Ik hou niet van die highspeed schepen. Ik doe het liever wat kalmer aan en probeer met de grotere schepen en de duwboot foutloze manoeuvres te maken.

Groetjes
Riny
Logged

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: minst bevaren schip
« Reply #20 on: February 03, 2009, 03:06:55 »

Met die titanic heb ik ook problemen.
De eerste missie bij PhiPhi is niet te doen. Als ik links om ga loop ik de kans om vast te lopen en als ik rechts op ga loop ik grote kans dat er een zeilbootje tegen aan botst en dan zinkt de Titanic.
Het is veels te druk daar. Met die boot kun je niet fatsoenlijk laveren.
Ook vanaf Hoek van Holland naar Rotterdam speelt een speedboot me parten en in de Rotterdamse haven moet die gesleept worden en dan kom ik er gewoon niet tussen. De sleepboot trekt dat niet zo snel zodat de Titanic overvaren wordt.
Ik had er op zich geen problemen mee in SS06, daar heb ik er nog wel mee gevaren maar ik vond het zo onrealistisch omdat het een schip is dat gezonken is, niet omdat het onhandelbaar zou zijn... nu met SS08 echt zoiets heb van laat maar zitten, ik sla dat schip wel over.

Wat betreft die missie bij PhiPhi, dat is inderdaad een lastige maar als je het kalmpjes aan doet is het best te doen... goed kijken waar de diepe punten zitten, niet te snel varen en echt op je gemak, dat is echt het beste (maar dat is bij bijna alle schepen zo) :)
Logged

Tikkels1976

  • Forum member
  • Posts: 57
Re: minst bevaren schip
« Reply #21 on: February 03, 2009, 09:30:34 »


Ik heb 1 keer met de pro versie mogen varen maar echt moeilijker was het niet alleen je kan gebruik maken van echte intrumenten zoals radar en marifoon.

Groetjes Roland.
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #22 on: February 03, 2009, 09:58:54 »

Ik had er op zich geen problemen mee in SS06, daar heb ik er nog wel mee gevaren maar ik vond het zo onrealistisch omdat het een schip is dat gezonken is, niet omdat het onhandelbaar zou zijn... nu met SS08 echt zoiets heb van laat maar zitten, ik sla dat schip wel over.

Wat betreft die missie bij PhiPhi, dat is inderdaad een lastige maar als je het kalmpjes aan doet is het best te doen... goed kijken waar de diepe punten zitten, niet te snel varen en echt op je gemak, dat is echt het beste (maar dat is bij bijna alle schepen zo) :)
Ik heb met de Titanic in New York gevaren.
Overigens kwam de Titanic van rechts richting Rotterdam, maar die speedboten gaan van links naar rechts en trekken zich nergens van aan.
Ik weet niet zeker hoe het in het echt is, heb wel eens verhalen gehoord, maar zo monotoon als die speedboten verschijnen dat geloof ik niet. Je moet ze aan zien komen. Van achteren of van voor. Of ze liggen er al.
Met mist heb ik niet eens zoveel moeite, wel dat het onverwachts is.

Ik ben Rotterdammer, maar ik stoor me ook aan het feit dat je overal dezelfde boten uit Rotterdam ziet.

Die vaargeulen kloppen niet altijd.
Ik moest gisteren nog een schip vanuit New York aanleggen, de Jumbo, in Rotterdam.
En daar de Atlas pakken. Ineens een hobbel en ik liep vast.
Het was daar nog volkomen wit. Niet eens lichtblauw.
Daar baal ik dan behoorlijk van.

Ja, de Atlas is wel een apart schip.
De machinekamer ziet er ook netjes uit.
Het is jammer dat je dat bij meer schepen niet kunt zijn.
Alleen die 2de deur van binnenuit begrijp ik niet.
Als je daar op klikt kom je bij dezelfde deur uit als je bent in gegaan.
Met de Atlas heb ik ook weinig problemen.
De eerste keer ging zoals gewoonlijk perfekt.
Maar soms is het moeilijk om hem precies goed tegen de barg te krijgen.
En dan kun je niet gewoon recht varen.
Voor de rest een makkie.
Maar ja, schip ? Het vaart, ja.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #23 on: February 03, 2009, 10:01:47 »

Ik heb 1 keer met de pro versie mogen varen maar echt moeilijker was het niet alleen je kan gebruik maken van echte intrumenten zoals radar en marifoon.

Groetjes Roland.

Dat maakt het wel echter, ja.
Maar deze blijft ook een leuk speeltje.
Simulatoren zijn wel mijn favoriete hobby.
Mij krijg je het echte water niet op. Hooguit in.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
Re: minst bevaren schip
« Reply #24 on: February 03, 2009, 16:08:53 »

kunnen jullie alsjeblieft weer back to topic? :)
want dit gaat eigenlijk over je minst bevaren schip, weet je?
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines