Hello Guest March 28, 2024, 09:57:52 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!  (Read 19029 times)

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« on: January 16, 2009, 09:05:51 »

Hallo Allemaal,

TerryRussel en ikzelf zijn met een nieuw project bezig. We zijn een team aan het samenstellen waarmee we voor Ship Simulator een nieuwe uitbreiding willen maken.

Het gaat hier om navigatie middelen danwel vaarwegmarkering, die we willen modeleren en toevoegen aan het spel op den duur. Denk hierbij dan vooral aan; tonnen, boeien, palen, borden, bakens, vuurtorens, lichtplatforms, lichtschepen, etc.

We willen voor elk afzonderlijke vaaromgeving in het spel, nauwkeurige vaarmarkering gaan maken, om zo de simulator nog realistischer te maken.

Op dit moment zetten we alles nog op een rij, en bekijken we hoe we het beste te werk kunnen gaan. Later gaan we ook nieuwe mensen zoeken om eventueel tot het team toe te treden. Heb je eventueel interesse in zo'n project, en kun je 3D modellen maken (en heb je legale software hiervoor, uiteraard), dan hoor ik het graag, in een PM.

Maar wat we nu eerst vooral nodig hebben zijn afbeeldingen om mee te werken. We hebben al een hoop verzameld maar er zijn natuurlijk honderden specifieke objecten die we kunnen gaan maken.

Dus onze vraag nu, aan ieder van jullie die eventueel zou kunnen helpen;

Zijn er mensen die goede foto's hebben van dit soort dingen; boeien, bakens, palen, etc???
Met zoveel schippers en zeelui onder ons, zijn er vast her en der wel foto's gemaakt waarop interessante objecten te zien zijn die voor ons van toepassing kunnen zijn, hoop ik.  :)

We zoeken uiteraard alleen foto's van objecten die in de omgevingen in het spel voorkomen. Dus zijn er onder jullie nog mensen die foto's of andere afbeeldingen hebben van dit soort dingen uit de Rotterdamse haven bijvoorbeeld? Of één van de andere havens in het spel. Je zou ons er een heel groot plezier mee doen!!!

Al dit soort dingen kunnen hier in deze topic gepost worden, en besproken worden, maar hou het a.u.b. zoveel mogelijk vrij van gewone chat gesprekken, als het kan.

En logischerwijs; we moeten ook wel weten waar het object precies is. Dus als je de coordinaten weet is dat geweldig, maar ook iets als "100 meter ten zuiden van die-en-die brug" of zoiets, kan al genoeg zijn. Maar alleen kale foto's zonder informatie, daar kunnen we weinig mee, tenzij het heel duidelijk op de foto te zien is waar het precies is.  :)

Let wel, overal geld natuurlijk wel de copyright regel, en als je dus iets post dat niet van jezelf is, gaarna een vermelding van de bron.

Alvast heel erg bedankt allemaal voor het mogelijke materiaal dat jullie ons kunnen bezorgen!!!

Vriendelijke groeten,
Fred en Terry
« Last Edit: January 16, 2009, 20:34:29 by Mad_Fred »
Logged

edwin1992

  • Forum member
  • Posts: 102
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #1 on: January 16, 2009, 19:09:45 »

Ik ga jullie proberen van dienst te zijn met proberen foto's te verzamelen mijn pa is schipper dus ben nog wel eens aan boord dus ik ga wel dingen proberen te fotograferen.

gr edwin
Logged
Kvb Calisto                          
Lengte   :183 mtr                    
Breedte  : 11,45                    
Tonnage : 5606      
Diepgang: 3,60 mtr      
Hoofdmotoren: 2x 1700 pk Mitsubushie    
Boegschroeven: 2 x 750 pk Mitsubushie
                      1 x 525 pk Scania achterschip bak

Lifeguard

  • Forum member
  • Posts: 50
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #2 on: January 16, 2009, 20:01:15 »

Misschien heb je er iets aan, mogelijk ook niet. Ik zit zelf in een mooi gebied met heel veel tonnen wat helaas nog niet in shipsimulator is opgenomen, de Zeeuwse en Zuid Hollandse Delta.

Wat betreft in Nederland gebruikte betonningsobjecten denk ik dat je een aardige slag kunt maken bij de vaarwegmarkeringsdienst, de posities van de objecten op ruim water zijn te vinden op de volgende sites filo en Hans van Laar.

Wat betreft mooie plaatjes en ook datasheets met afmetingen e.d. van wereldwijd gebruikte betonningsvoorwerpen en lantaarns, deze zijn uiteraard terug te vinden op het web bij de diverse fabrikanten. (keyword navaids)

Kees  8)
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #3 on: January 19, 2009, 22:28:31 »

Dankjewel mannen!!

Heel tof Edwin!! En de links zijn ook zeer interresant, Lifeguard!

Groet,
Fred
Logged

Pimti

  • Forum member
  • Posts: 46
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #4 on: February 06, 2009, 18:49:20 »

Hey Fred,

Leuk idee, ik zal er eens op gaan letten en er een paar foto's van nemen, vaar zelf ook overal en negerens(binnenvaart) vooral waal/rijn

Groetjes Pim
www.epimare.nl
Logged
Suurman kvb Triangle-Bermuda
185x11.4 (5920 ton)
http://www.epimare.nl

Mercator

  • Forum member
  • Posts: 73
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #5 on: February 06, 2009, 20:11:04 »

heel goed idee
ik proberen wat info te krijgen
Logged

mike415

  • Forum member
  • Posts: 154
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #6 on: February 15, 2009, 01:49:12 »

ik zal ook komen helpen vanaf een sleper gezien in ijmuiden
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #7 on: February 23, 2009, 09:36:13 »

hoy,
Ik heb een hele hoop vuurtorens,in mijn computer zitten.
Ik zal een paar mooie voorbeelden  laten zien.
Marc
Logged
N

EvdP

  • Forum member
  • Posts: 10
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #8 on: February 24, 2009, 20:53:17 »

Hallo Fred / allemaal,
Ik heb mijn foto's doorzocht.
Heb wel een aantal foto's van de haven van Hamburg, maar niet specifiek  van boeien, palen e.d.
Ik denk niet dat deze foto's een toegevoegde waarde hebben want de omgeving is al heel getailleerd weergegeven, complimenten hiervoor overigens aan de ontwikkelaars van het spel.
Mocht je toch interesse hebben kan ik ze wel even posten?

Groet,
Erik
Logged

gnillis

  • Forum member
  • Posts: 64
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #9 on: March 03, 2009, 21:56:42 »

heb eventueel fots van havenseinen (binnenvaart) en sluizen en eromheen. voornamelijk van limburg ?? weet niet of dat je/jullie kan helpen
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #10 on: March 04, 2009, 00:17:35 »

Hallo allemaal!

Ja hoor, alles dat relevant is, is welkom. Soms is het misschien niet bruikbaar omdat het té plaatsgericht is, maar als het om algemeen gebruikte dingen gaat, dan kunnen we ze ook nog aanpassen om wél in een bepaalde haven te passen, wie weet.

Marc; als je afbeeldingen hebt van dat soort dingen, vuurtorens, of misschien zelfs andere 'landmarks' die nog niet in de vaaromgevingen van de sim zitten, dan mail ze me/post ze gerust..  komt zeker van pas!

Afbeeldingen mogen gewoon hier in de topic gepost worden, maar je mag het ook naar me mailen. Vraag me dan i.v.m. privacy redenen maar even in een PM om mijn emailadres.

Groeten, en hartelijk dank allemaal, ook namens Terry!!
Fred

Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #11 on: March 04, 2009, 08:15:05 »

Hoy Fredje,
Ik wil die zeker naar u doorsturen,maar dan heb je wel wat plaats nodig op je mailbox,het zijn er ongeveer 450,en dat is nog zonder de andere landmarks,aanlegplaatsen,staketsels,borden.
Maar het is wel de moeite.
Stuur jouw mailadres maar naar mijn mailadres(marcstrat@hotmail.com)
groetjes
Marc
Logged
N

Eelkon

  • Guest
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #12 on: May 26, 2009, 14:45:46 »

Als je wilt kan ik wel wat fotos maken van kardinale betonning, kom regelmatig op het wad ;) en fotos van de brandaris kan ik ook wel laten maken ;)
« Last Edit: May 26, 2009, 14:52:01 by Eelkon »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #13 on: May 26, 2009, 16:01:27 »

Hoi Eelkon,

Alles is welkom, maar het is natuurlijk logisch dat we van materiaal dat van buiten de vaargebieden die in het spel aanwezig zijn komt, alleen dingen kunnen namaken die ook in de spel omgevingen voor zullen komen in een algemene, of identieke vorm.

Ik doe over drie weken Terschelling ook weer eens aan, de Brandaris zit wel snor!  ;D


Alvast bedankt!

Groeten,
Fred
Logged

Eelkon

  • Guest
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #14 on: May 27, 2009, 17:04:53 »

Ok, is goed, dan zal ik wel ff overleggen met mn pa als we binnenkort weer eens over de noordzee kunnen zeilen en daar wat fotos van de betonning kunnen maken, Heb je ook meteen het goede bettonning systeem... ;)
Logged

Mercator

  • Forum member
  • Posts: 73
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #15 on: May 27, 2009, 18:52:38 »

Maas Aproach zou wel heel mooi zijn ;D

mvg,

Mercator
Logged

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #16 on: January 04, 2010, 04:33:59 »

Hallo Allemaal,

TerryRussel en ikzelf zijn met een nieuw project bezig. We zijn een team aan het samenstellen waarmee we voor Ship Simulator een nieuwe uitbreiding willen maken.

Het gaat hier om navigatie middelen danwel vaarwegmarkering, die we willen modeleren en toevoegen aan het spel op den duur. Denk hierbij dan vooral aan; tonnen, boeien, palen, borden, bakens, vuurtorens, lichtplatforms, lichtschepen, etc.

Vriendelijke groeten,
Fred en Terry

Ik zie dit is een bericht van mei 2009 misschien handig om eens een update te geven van dat project.

thanks,

jack
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #17 on: January 04, 2010, 14:52:50 »

Nou zeg, dat kan ook wel iets minder onbeschoft, als je hier op het forum steevast dingen gaat bekritiseren zonder je verder ergens in te verdiepen of te snappen hoe zoiets werkt, dan 'is het misschien eens handig' dat je je stijl van posten eens een update geeft.

Dit project bevind zich niet op het openbare forum, maar vind achter de schermen plaats. Mensen die tips, advies, ideeën, beeldmateriaal, andere info, etc, hebben, kunnen dat hier in dit actieve topic plaatsen en dan lezen we dat, en kunnen we er iets mee doen. Als zodanig is dit topic net zo up to date als toen het begon, alleen kosten zulke projecten heel veel tijd. En we doen dit in ons kleine beetje resterende vrije tijd nadat we hier volledig kostenloos de dringende forumzaken en overige werkzaamheden die we voor Vstep doen in orde hebben gemaakt. Dus dit is geen betaald iets waar we de hele dag aan werken. Dat je het even weet.

Je naamt valt nu al een paar keer bij mij op de mat, via een rapportage in verband met dit soort bemoeierige en onbeschofte bijdragen, en ik zou graag zien dat je dat achterwege laat in het vervolg. Laat jezelf eerst eens informeren voor je een ander gaat vertellen hoe het moet, zou ik zeggen.

thanks,

Fred.
Logged

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #18 on: January 04, 2010, 18:03:27 »

Nou sorry Fred zo was dat ook weer niet bedoelt, maar goed zal er rekening mee houden dan. dat sommige links niet meer werken en zo zal ik niet meer over hebben. dat een topic van mij gesloten is met een verwijs naar een ander topic vindt ik prima daar zal je mij ook niet over horen.  maar als ik dan zie dat het bv niet bij anderen gebeurt dan vraag ik me af wordt er met 2 maten gemeten.

Maar goed zal geen commentaar meer geven op topics van 2009 en ouder.
Nogmaals sorry voor de overlast.

En trouwens wat ik bedoelde met een update is gewoon misschien door kunnen geven wat met nog nodig heeft of waar met al genoeg van heeft.


Thanks,

Jack
« Last Edit: January 04, 2010, 18:15:08 by madmex »
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #19 on: January 04, 2010, 19:10:22 »

Op het Engelse forum staat ergens wel een lijst met wat we al hebben.

Hier kan je zien hoe ik het een en ander heb 'aangemeld';
http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,12495.msg176912.html#msg176912

Logged
It's the crew that makes the difference

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #20 on: January 04, 2010, 19:37:22 »

Dank je Ballast ben net aan het lezen  :thumbs:
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #21 on: January 04, 2010, 20:48:12 »

Hoi Jack!

Geen punt, het zit hem misschien dan net even in de woordkeus.

Je mag gerust commentaar geven, of ons op de hoogte brengen van iets dat het niet doet. Maar men leest jouw woorden dan misschien in een context die jij niet bedoelt hebt.

Kan gebeuren.

Bedankt voor je reactie.


Groeten,
Fred
Logged

doeke-jan

  • Forum member
  • Posts: 78
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #22 on: February 02, 2010, 15:08:27 »

Hallo iedereen,
ik heb met google skethup
heel snel even een torentje gemaakt
ik heb skechupnog maar net dus ik ben nog
wat aan het expirimeteneren maar dit heb ik al
ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar
ik wou het toch even laten zien
Logged

berryvanstrien

  • Forum member
  • Posts: 7
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #23 on: April 21, 2010, 14:56:41 »

is het niet wat om er nog een paar binnenvaart schepen bij te doen? misschien vinden de mensen die de binnenvaart leuk vinden met ee binnenvaart schip kunnen varen.
zuigzand: zelfzuigend beun schip l.86 b.10,15 diepgang 3.12 1750 ton.
ellen: tanker l.109,90 b.11,45 diepgang 3,55 2897 ton
« Last Edit: April 21, 2010, 15:03:00 by berryvanstrien »
Logged

Mslb_Eemshoorn

  • Forum member
  • Posts: 374
Re: Nieuw Ship Simulator project, hulp gevraagd!!!
« Reply #24 on: February 17, 2011, 16:10:44 »

Ik weet wel wat: de SS Rotterdam staat/ligt nog niet in de haven van Rotterdam in sse als vast omgevingsobject op de plek waar hij in het echt ook ligt, misschien een idee ???

De drijvende restauranten vlakbij de euromast zouden ook wel leuk zijn 8)

Misschien zijn dit wel een paar leuke ideeën...... je weet maar nooit.



Eemshoorn
« Last Edit: February 17, 2011, 16:12:36 by Mslb_Eemshoorn »
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines