Hoy allemaal,
Op zich vind ik dat geen probleem,we hebben dezelfde taal,dus da's al meegenomen.Ikzelf ben alledagen in nederland te vinden,vanwege mijn werk.Ik heb het er wel naar mijn zin.
Als Vlaanderen,mocht aansluiten met Nederland,zouden we wel een rijke staat kunnen worden(bekijk al eens hoeveel havens er dan zijn in vergelijking met het oppervlak).
Het verschil tussen Vlaanderen en Walonie,is zeker al de taal,maar wij worden al wel op school met het frans in contact gebracht,wat ikzelf zeer goed vind.
Als Belgie moest splitsen,zou eerder Walonie naar frankrijk gaan ,dan Vlaanderen naar Nederland(denk ik!!!)
Vlaanderen zou het zeker op zijn eigen proberen,dan ergens bij aan te sluiten.
Deze problemen die jullie nu horen op het nieuws,die er zeker zijn in Belgie.Nu die zijn er al zeker 40 jaar.Ze zijn nu enkel uitvergroot,dank zij minister Leterme.De vroegere ministers hebbe dit probleem alleen maar voor zich uit geschoven,omdat het nu eenmaal zo een moeilijke kwestie is.Minister Leterme heeft hierbij wel zijn moed bewezen,maar mischien ook ergens zijn eigen vonnis getekend.
Eén ding is zeker,dit word nog wel vervolgd hoor.
Groetjes
Marc
P.S.Stemmen heb ik niet gedaan,omdat eerst er een beetje uitleg moest volgen,vind ik.