Ik heb zelf nooit het idee gehad dat VSTEP zich veel heeft aangetrokken van commentaren van gebruikers op het forum. VSTEP maakt in eerste instantie professionele simulatie software, en daar worden andere eisen aan gesteld dan een commerciëel "spelletje".
In computerkracht loop ik al vanaf SS2006 ongeveer 2 tot 4 jaar achter.
SSE geeft heden de zelfde problemen als SS2006 in 2005; ondanks een i5 processor, nvidia Geforce GT420/1024ram 6GB DDR3 geheugen, geen glad beeld.
Weet dat ik er inmiddels aan gewend ben, en verwacht in 2018 SSE (full screen) te kunnen spelen zoals ik SS2008 nu kan spelen.
Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat alle schepen los verkrijgbaar waren voor alle versies.
Zodat ik met de Elbe en Furie ook in alle versies kan varen.
Maar dat vind ik van alle scheepjes in de shipyard.
Einde Extremes? Natuurlijk! dat zien we al bijna 10 jaar, na uitgifte van een nieuw spel, raken oudere "games" op de achtergrond.
Wellicht wordt ook VSTEP door een tegenvallende economie nog eens gedwongen om een andere strategie te volgen, wellicht gaan ze dan nadenken over de eindgebruikers, en wat die werkelijk willen; ongestoord varen in een realistische omgeving, zonder noodzaak om een super computer voor een super prijsje er bij aan te schaffen.
Net de Winner gekocht, die doet het (grafies) bijzonder goed in SSE.