Als je gewoon vanaf de cd installeert en daarna de update erop zet die gedownload is vanaf Sipsim.com dan moet het toch gewoon werken.
De installatie vanaf cd werkt wel maar na de update is het mis, hij geeft dan een foutmelding dat er een dll mist in mijn geval msvcr70.
Dus heb ik dat ergens vandaan gehaald en in de vstep map geplaatst en toen deed hij het wel en dat vind ik geen normale installatie.
Een spel dient na installatie zoals de handleiding ook aangeeft bij alle spellen gewoon te draaien en dan moet je niet allerlei truucjeste hoeven toepassen.
Verder blijken er verschillende missie's gewoon niet te werken en dat lijkt mij ook niet normaal.
Het spel loopt dan vast of crasht.
Wanneer je mailcontact hebt met de ontwerpers van het spel hoor je ineens niets meer als je het probleem voorlegt.Heb de dxdiag opgestuurd en dat werd allemaal in orde bevonden.
Ook Extreme levert problemen op.
Missie's met een vervolg crashen dwz je begint bv in een haven en gaat dan naar open zee.
Het begin werkt dan en tijdens het laden van het vervolg crasht het spel.
Einde verhaal en dan gaat het plezier er wel af.
Wat betreft de (her)installatie op m'n nieuwe pc had ik geen problemen zoals jij omschreef.
Het mag inderdaad niet voorkomen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat er bij jou tijdens de installatie 'iets" niet goed gegaan was en een file niet goed binnengekomen is.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat bij de installatie er op de achtergrond iets meedraaide wat een verstoring zou hebben kunnen veroorzaken.
Ook bij mij werken nu enkele missie's nog niet correct hetgeen ik nog moet uitzoeken.Het kan misschien liggen aan de extra missie's die ik gelijk gedownload had alvorens eerst de shipsim 2008 te activeren.
Zeker weten doe ik dat nog niet.
Om niet in in herhaling te vallen met de hoeveel postings die geplaatst zijn betreffende de extreme, velen van ons wachten met smart op de 1.3 patch, daar ga ik verder niet op in.
Gewoon nog even geduld hebben.
Misschien dat ik je hiermee geen bevredigend antwoord heb gegeven maar vandaag de dag kan de 2008 heel goed draaien gezien het feit ik wij, dutchshipsim.nl, al zeer geruime tijd actief op multiplayer bezig zijn.
Opaboot