Hello Guest May 16, 2024, 13:04:42 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Halve oplossing 1.3 probleem  (Read 4980 times)

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Halve oplossing 1.3 probleem
« on: January 09, 2011, 11:21:34 »

Ik kon het niet laten dus om een oplossing te vinden en het volgende heb ik gedaan.

In de map SSE staat het proggy unregister, dit gedaan, let op alles ben je kwijt, gedane missies en je keys.
SSE verwijderd en speler bestanden behouden  zo ook physx en gecontroleerd of het ook echt verwijderd was.
Even opnieuw opgestart en vervolgens de dvd met daarop de versie 1.0 geinstalleerd, hierna gekeken of het werkte en daarna de 1.1 update en vervolgens de sigita, weer opgestart en keys ingevoerd.
Na dit alles de 1.3 versie er overheen en zowaar ik heb een snelheid verhoging met opstarten en ook de framerate is met ruim 30% verhoogd.

Misschien dat dit voor sommigen kan helpen wat verbetering te krijgen.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #1 on: January 09, 2011, 12:31:59 »

Met andere woorden, een hele verse install na zo'n grote patch kan nog wel eens helpen.  :2thumbs:

Moet eerlijk zeggen dat ik bij elke nieuwe build/versie dat altijd al doe. Misschien kom ik daarom geen problemen tegen. Of je per se je profiel/saves weg moet gooien, ik twijfel daar over, dat zou niet veel moeten uitmaken.
Ik doe het meestal wel, maar dat is omdat het tijdens het testen soms beter is met een schone lei te beginnen.

Maar dus goed te horen dat je het nu weer redelijk in orde hebt! Goeie tip!  Wel is het zo dat 1.1 niet echt nodig is, omdat 1.3 ALLE versies van de game omvat. Dus dan doe je eigenlijk twee keer 1.1. En sommige box versies zijn al 1.1, dus alleen de 1.3 patch draaien zou volstaan.

Ook het tussendoor proberen is niet per se nodig, want aan het einde van de rit word de opbouw van je game toch precies hetzelfde, dus dat kun je net zo goed ineens doen. Het enige dat je wel hebt is dat je misschien kunt zien of een eerdere versie wel goed loopt en daarna ineens niet meer. Maar ja dan ben je nog steeds net zo ver van huis natuurlijk want je wilt toch up to date zijn uiteindelijk.

De moeite waard voor iedereen met een prestatie verlies het te proberen. Bedankt voor de suggestie, Rider!!!


Groeten,
Fred
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #2 on: January 09, 2011, 12:38:59 »

Ik heb inderdaad eerst de originele versie van SSE2010 geïnstalleerd, daarna de 1.1-patch en de Sigita bonus pack. Vervolgens SSE2010 opgestart om de beide licentiesleutels in te voeren. Ten slotte de 1.3-patch geïnstalleerd. SSE2010 start nu vele malen sneller op.
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #3 on: January 09, 2011, 12:44:10 »

Ik heb die 1.1 patch niet meer maar op MP is die rete langzaam. Waarom heb je eigenlijk die physx nodig van Nvidea? Ik heb zelf een ati radeon kaart dus ik heb er toch niks aan?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #4 on: January 09, 2011, 13:17:33 »

Nou de Physx zoals SSE het gebruikt heb je nodig omdat dat nou eenmaal de 'physics' regelt.

Maar die word alleen gebruikt op de CPU en niet de grafische kaart en dus hebben ATI gebruikers geen nadeel. Maar het word dus nog wel steeds gebruikt. Het is zelfs nodig om het spel te draaien.
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #5 on: January 09, 2011, 13:23:26 »

Maar zou het een goede zaak wezen als Nvidia-gebruikers in SSE2010 kunnen kiezen of PhysX door de Nvidia videokaart uitgevoerd kan worden i.p.v. door de CPU? Zo wordt de CPU ontlast.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #6 on: January 09, 2011, 13:27:39 »

En als je nou een ATI gebruiker was dan?  ::)

Je kunt beter je grafishe kaart ontlasten bij dit spel dan je CPU denk ik. Als de multiple cores beter zou worden gebruikt was het volgens mij al helemaal niet meer nodig om over de physx te debatteren :)
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #7 on: January 09, 2011, 13:31:33 »

Maar komt er dan in de nabij toekomst ook een patch uit waarin SSE2010 zodanig geoptimaliseerd wordt dat het spel efficiënt gebruik maakt van alle beschikbare processorkernen?
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #8 on: January 09, 2011, 13:34:56 »

Ik kan niet veel meer zeggen dan dat er hard doorgewerkt word aan het verder verbeteren van de prestaties, inderdaad.
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #9 on: January 09, 2011, 13:38:09 »

Oke, dan wacht ik het verder af.

Voor de belangstellenden. Bij deze post ik hier een .ZIP-bestand met technische rapporten over mijn systeem.
Logged

Mslb_Eemshoorn

  • Forum member
  • Posts: 374
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #10 on: January 09, 2011, 16:09:07 »

Ik kan de 'proggy unregister' snelkoppeling niet vinden of is het soms de gewone 'unregister' snelkoppeling in de sse map?

Eemshoorn
« Last Edit: January 15, 2011, 14:29:31 by Eemshoorn »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #11 on: January 09, 2011, 16:12:16 »

Ja, Unregister.exe in the hoofdmap van SSE op je computer, inderdaad.



Fred
Logged

Mslb_Eemshoorn

  • Forum member
  • Posts: 374
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #12 on: January 09, 2011, 21:13:35 »

Het werkt goed!!!!! eindelijk een manier om het goedlopend te krijgen :thumbs:

Eemshoorn
« Last Edit: January 15, 2011, 14:29:05 by Eemshoorn »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #13 on: January 09, 2011, 21:34:43 »

Nou ja, het is iets dat we bij problemen doorgaans wel aanbevelen. Even een schone installatie maken.  

Ik doe het sowieso altijd bij een nieuwe build of patch, zoals ik al zei. Vandaar misschien mijn gebrek aan het probleem. wie weet.

De overige zaken als het tussendoor uitproberen maken niet veel verschil voor de uiteindelijke opbouw van het spel en incrementeel patchen hoeft ook eigenlijk niet als die al opgenomen zijn in de patch die als laatste erop komt.

Maar er blijft dus duidelijk iets achter in de installatie van vóór de patch, ..en na een verse install met 1.3 is ie weer 'glad', zo lijkt het. In ieder geval voor sommigen met dit rare performance probleem..

Dus dat is dan ook idd aan te raden voor iedereen die het probleem heeft met de prestatie. Even eraf gooien en opnieuw beginnen. Als je je profiel enzo backupped, kun je dat er later weer inzetten. Gaat het daarna weer mis, dan meld het aub even, zodat het nog eventueel verder te pinpointen is.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd nu en krijg gewoon goede prestaties, ook met behoud van alle savegames en mijn profiel.

 
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #14 on: January 10, 2011, 18:58:00 »

Na lang zoeken nog een stukje van de puzzel.
Deze geeft een verbetering van 2 tot 6 fps voor ATI gebruikers.!!!!

Download bij nvidia.com de laatste drivers voor een 480 kaart voor de windows die u gebruikt.
Open deze met 7-zip (eventueel even downloaden) en plaats het mapje Physx op uw buroblad, instaleer vervolgens physx 9.10.0514.msi , deze vervangt de oude versie die meegeleverd word door vstep.

Op deze manier kun je toch wat frames winnen en elke fps is er een.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #15 on: January 10, 2011, 19:07:11 »

Op http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,23507.msg311136.html#msg311136 topic "Update 1.3 : experimental performance improvement " staat een tip hoe je het aantal FPS kunt verhogen.

In het bestand EngineSettings.ini dat in de gebruikersmap "C:\Documents and Settings\<user name>\My Documents\ShipSimExtremes Userdata" staat, voeg je de volgende statement toe <UseThreads>1</UseThreads>. Door het toevoegen van deze statement kun je het aantal FPS verhogen. Het gaat hierbij om een experimentele tweak die niet officieel ondersteund wordt.
« Last Edit: January 10, 2011, 19:23:13 by MokMok »
Logged

zeerob

  • Forum member
  • Posts: 43
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #16 on: January 10, 2011, 19:28:16 »

Nou ja, het is iets dat we bij problemen doorgaans wel aanbevelen. Even een schone installatie maken.  

Ik doe het sowieso altijd bij een nieuwe build of patch, zoals ik al zei. Vandaar misschien mijn gebrek aan het probleem. wie weet.

De overige zaken als het tussendoor uitproberen maken niet veel verschil voor de uiteindelijke opbouw van het spel en incrementeel patchen hoeft ook eigenlijk niet als die al opgenomen zijn in de patch die als laatste erop komt.

Maar er blijft dus duidelijk iets achter in de installatie van vóór de patch, ..en na een verse install met 1.3 is ie weer 'glad', zo lijkt het. In ieder geval voor sommigen met dit rare performance probleem..

Dus dat is dan ook idd aan te raden voor iedereen die het probleem heeft met de prestatie. Even eraf gooien en opnieuw beginnen. Als je je profiel enzo backupped, kun je dat er later weer inzetten. Gaat het daarna weer mis, dan meld het aub even, zodat het nog eventueel verder te pinpointen is.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd nu en krijg gewoon goede prestaties, ook met behoud van alle savegames en mijn profiel.

 

Hallo all,

Ik heb ook geen last ,Update v1.22 to v1.3 build1054 van size 97MB er op geen problem met een Ati HD4870x2 van Asus werkte goed CPU 24% en RAM60% als ik op NP zit.
Ik denk dat het met de computer te maken heeft de zwaarte er van en niet de internet verbinding, heb 20mb aansluiting werkte uit te kunst :thumbs:
Maar in het spel zitten nog veel fouten :doh:

Gr Rob
« Last Edit: January 10, 2011, 20:44:55 by zeerob »
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #17 on: January 11, 2011, 18:41:33 »

Ik snap je stap even niet helemaal van de Physx. Als ik bij Nvidia de driver download is dat geen .zip file maar een .exe file. Ik kan dan geen Physx selecteren..
Hoe doe je dat?? ;D

Snaky
Logged
Cadet Holland America Line

Kobus Post

  • Forum member
  • Posts: 308
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #18 on: January 11, 2011, 19:10:22 »

een .exe file is een `self extracting rar archive` en kan dus met bijvoorbeeld : WinRAR of 7-Zip of een ander programma dat rar ondersteund uitgepakt worden.
Logged
MacBook Pro Retina 15"

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Halve oplossing 1.3 probleem
« Reply #19 on: January 14, 2011, 15:58:34 »

werk nie eens bij mij blijf zware lagg houden in Singlplayer en online heb spel eraf gegooit misschien dat ik dit jaar een nieuwe processor koop dat weet ik nog niet. Dan wil ik het wel is weer gaan proberen ...
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines