Hello Guest May 11, 2024, 17:30:48 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: containerkraan  (Read 9946 times)

jochem02

  • Forum member
  • Posts: 4
containerkraan
« on: August 08, 2008, 14:06:57 »

HOi,

Hoe bedien je eigenlijk de containerkraan?
Of beter: hoe neem je de containers vast?

jochem02
Logged

theo1942

  • Forum member
  • Posts: 15
Re: containerkraan
« Reply #1 on: August 08, 2008, 18:36:11 »

Hoi Jochem,

Met de pijltjes toetsen op je toetsen bord,en om vast te grijpen de home toets.
Groetjes Theo
Logged

jochem02

  • Forum member
  • Posts: 4
Re: containerkraan
« Reply #2 on: August 09, 2008, 13:23:56 »

bedankt

jochem02
Logged

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: containerkraan
« Reply #3 on: August 14, 2008, 18:23:02 »

Hoi,
Bij mij kan ik de Containes niet vastpakken,
Weet iemand de besturing?
Alvast Bedankt,
Waterfront,
Logged
Hallo, iedereen!

devin15

  • Forum member
  • Posts: 130
Re: containerkraan
« Reply #4 on: August 14, 2008, 21:15:27 »

eigenlijk kan je zelf de besturing van alle dingen in het spel vinden je hoeft alleen maar in het spel naar instellingen en dan spelbesturing en dan aanvinken containerkraan en dan krijg je het lijsje met het bestruring over de container kraan je kan het veranderen of zo laten staan en je ziet hoe alles all staat
Logged

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: containerkraan
« Reply #5 on: October 27, 2008, 17:34:35 »

Werkt niet,
Logged
Hallo, iedereen!

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #6 on: October 27, 2008, 18:28:31 »

Ahoy waterfront,
beetje kort door de bocht me je antwoord: "werkt niet".
Wat werkt niet? Als je een vraag en/of een probleempje hebt, gaarne duidelijk omschrijven. Wij op het forum doen met ons allen het beste om te helpen, maar helderziende zijn we niet ;)
Groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Rowica

  • Forum member
  • Posts: 106
Re: containerkraan
« Reply #7 on: October 27, 2008, 22:58:17 »

Hoi,

Ik ben geen moderator maar gebruik nou die handige zoek (Search) optie van dit forum.
Er loopt namelijk al een topic over dit onderwerp met daarin de meeste antwoorden over bediening enzo.

Groetjes,
Robin
Logged
OS: Windows 7 Ultimate X64
CPU: AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
Mem: Kingston 4 GB DDR2
GPU: Nvidia GeForce GT220 1024 mb

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #8 on: November 05, 2008, 12:29:58 »

De 4 containers zijn geladen op de Vermaas maar het "waypoint" blijkt nog niet te zijn bereikt. Wat moet men nog meer doen dit te verkrijgen en de missie te kunnen afsluiten? Bedankt bij voorbaat.
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: containerkraan
« Reply #9 on: November 05, 2008, 13:51:47 »

Misschien staat een container wel op de verkeerde plek??? Dan pak die de waypoint ook niet  ;D
Logged

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: containerkraan
« Reply #10 on: November 05, 2008, 18:18:22 »

Ik kan de containers niet vastpakken.
Logged
Hallo, iedereen!

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: containerkraan
« Reply #11 on: November 05, 2008, 23:31:33 »

Ik kan de containers niet vastpakken.

kijk hier eens naar

Using the crane for loading Vermaas
In the upper left corner are two icons, one for the crane and one for Vermass. Click the crane.
You can switch between various views by using the number keys above the main keyboard:
1 Is a view outside the crane that orbits the crane cab as it would a ship.
2 Is the cab view; you can look straight down at the spreader (the thing that grabs the container),
3 Is the same as two because the arrow keys control the crane and are not available for walkabout.
4 Is another exterior view that orbits the dock containers.
5 Stays centered on the hoisting cable and rotates around it while over the dock.
By switching among these views, you should be able to see what you’re doing.
As for knowing what you’re doing…
The Page Up key raises the spreader.
The Page Down key lowers the spreader—right through the ground.
The Up & Down arrow keys move the crane cab toward the ship.
The Left & Right arrow keys move the entire crane along the dock.
The Home key causes the spreader to grab or release the container.
The insert key raises and lowers the jib—the thing that sticks out over the ship. Leave it down while
loading.
You can see this list from in the sim by clicking the wrench in the lower right corner and selecting Crane
controls from the drop-down list.
Use cab view looking straight down, and lower the spreader onto a dock container with Page Down.
Position it carefully with the arrow keys. When it is centered on the container, press the Home key.
A green light on the spreader tells you when it has the container.
Raise the container just high enough to clear the containers on the ship, and then move toward the ship.
A green arrow points down at the place for the container, Lower the container into the space and then
press the Home key to release the spreader. If you have placed it correctly, a message will tell you how
many containers are left to load. If you don’t get the message, grab the container and try again.
The rest is skill acquired from practice.
It’s just a sim! You won’t break anything.
Oh yeah, one other thing: Raise the jib when you are done. The Vermaas’s Master will be unhappy if he
loses his masthead light.
Driving the Hovercraft
The left throttle controls the fan that inflates the skirt; full forward to lift and move, full back to sit
down.
The right throttles control the after fans for forward thrust—like twin screws on a ship.
The wheel controls thrust diverter vanes behind the fans. This works more like an azimuth drive than a
rudder—it requires power, but not way.
The knob rotates the two forward thrust ducts—like an azimuthing bow thruster. Use it to back up, and
for steering at higher speeds and with less skidding. Remember that you are driving a hockey puck.
The < and > keys rotate the thrust ducts 180 degrees (full reverse) unless you hold the shift key down or
use “precision steering” to get smaller angles for steering.
The High Idle position on the Skirt Fan keeps the ship up, but reduces the bow thrust.
The buttons below the green lights shut down the respective fan engines.
The buttons below the red lights start the respective fan engines.
The red lights light if you prang the boat.
Driving the Jetski:
Start slow—notch 1—until you get a feel for steering. Go up one notch at a time.
At high speed it is almost impossible to steer with the L/R keys. Use the mouse on the wheel instead.
Keep the rudder angle below 2 degrees to maintain course. You need a very light touch. You might
consider reducing the mouse sensitivity via the Windows Control Panel.
If you start overcorrecting wildly, recover by chopping the throttle.
I recommend disabling precision steering so you can chop throttle with one tap of the down arrow, and
so you have self-centering with the L/R keys.
Wear a flotation vest!
Driving the Red Eagle sternward from the bridge
Usually the bow is the pointy end of the boat, but for ferries it can get real complicated.
Simple solution: camera two is at the bow control station.
To operate from the stern station, use camera 3. The stern controls look like the bow controls except for
the engine switches.
There are two sets of controls. The nearer set with the larger wheel is for the stern VSP, which is now in
front of you and is like a bow thruster.
The farther set with the smaller wheel is for the bow VSP, which is now behind you and is your rudder,
or stern thruster.
The wheels on the side are the respective Thrust % controls. You may need to shift right, with the right
arrow key, in order to turn them. Percentage of maximum thrust is indicated by the RPM indicators on
the HUD: 500 RPM = 100% thrust.
The VSP blade disc rotates at constant RPM and only in one direction.
The white needles point in the direction of thrust. The direction of thrust is the direction that the ship is
pushed.
Normal steering—like with a rudder—is done with the smaller wheel (the bow VSP which is now behind
you). NOTE that wheel movement is counterintuitive. You turn the wheel left (counterclockwise) to turn
the ship to starboard (“right rudder”).
Because helm orders, at least on US ships, must be given as Right Rudder or Left Rudder instead of
colorful but ambiguous “Port your helm”, there should be big arrows to show the helmsman what’s right
and left. (as there are in most US wheelhouses)
You can steer with the larger wheel, which is intuitive. The ship turns in the same direction as the wheel.
Remember, however, that you are steering with a “bow thruster”.
Stopping and backing present a special problem unless you can spin both wheels together.
As you turn one thruster 180 degrees, you will also kick the bow or stern as you go through 90 degrees.
You might want to reduce Thrust % to 0 while you reverse.
A cheat available at the stern station is to double-click the center of the wheel. This centers the wheel at
0 degrees, which is backing for you.
The sim controls may not exactly replicate the real VSP controls, but that is irrelevant if your goal is to
operate the Red Eagle in the sim.
(VS has actually produced variants of its controls. For instance the VSPs originally installed on R/V
Melville and R/V Knorr had only joysticks; you pushed the sticks in the direction you wanted to push the
bow or stern.)
The way to go backwards (“astern” is ambiguous in this context) is to set the thrust angles 180 degrees
from forward—make the white needles point back.While turning the wheel, you pass through 90 or 270
and will kick the bow or stern sideways (this is usually not good). A real helmsman can spin both wheels
together very quickly. You can’t do that with the mouse.
Stay cool, and practice.
Remember that 0 degrees on both the bow and the stern controls thrusts toward the bow (bow is
defined as the end with the control station that camera 2 takes you to). To go “ahead” when driving the
ship “backwards” from the stern controls, you set the thrust to 180 degrees. The white needles point
the way.
To adjust the thrust angle to precisely 0 or 180, refer to the Rudder readings on the HUD. Move the
mouse away from the wheel to get a big green circle to lower the mouse sensitivity for fine adjustments.
One of the big advantages of the VSP is that it can be driven by a high speed non-reversing diesel engine.
This eliminates the lag in going astern if the diesel has to stop and reverse, and the lag in reversing the
direction of any massive rotating device.
Logged

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: containerkraan
« Reply #12 on: November 06, 2008, 08:42:42 »

Pardon, ???
Kan het ook Nederlands???       :P
Logged
Hallo, iedereen!

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #13 on: November 06, 2008, 15:21:02 »

Ik kan de containers niet vastpakken.
Containers welke op het schip geplaatst zijn kan je NIET meer oppakken. Het is dus zaaks om de container in een keer op de juiste plaats (aangegeven door de op en neer bewegende groene pijl) neer te zetten.
Groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #14 on: November 10, 2008, 17:08:09 »

Misschien staat een container wel op de verkeerde plek??? Dan pak die de waypoint ook niet  ;D
Dank voor de tip RST. De groene pijl geeft aan waar de containers te plaatsen. Soms wat moeilijk omdat container niet helemaal dwars in de hijs hangt. Blijkbaar kan daar aan gedraaid worden met de toets "insert" maar niet bij mij.
Nu we het toch over containers hebben: het laden van de container in de missie "Op koers vanuit de nieuwe container terminal" lukt het niet vanwege het feit dat het onmogelijk bleek de "Vermaas" tegen we wal af te meren (laatste waypoint". Zelfs de boegschroef geeft geen resultaat. Ook werken met roer/schroef en meereind werkt niet. Het lijkt wel op het schip aan de grond zit. Weet iemand hier een oplossing voor?
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #15 on: November 10, 2008, 18:01:55 »

Ahoy WildDuck,
Namens mij, welkom op het forum.
Sinds het uitkomen van de New Horizons Add-On is er e.e.a. verandert, zeker voor wat het de waterdieptes betreft. Vanwege deze veranderingen is er een gewijzigde versie van deze missie geschreven. Je kunt deze starten vanuit het Custom Missies gedeelte in het spel (START/CUSTOM MISSIONS/OMGEVING HAMBURG).
Een en ander is al eens uitgebreid in het engelstalige gedeelte van dit forum besproken. Ik adviseer je, mits je het Engels machtig bent, eens hier: 
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,7398.msg80938.html#msg80938
te kijken.
Ik hoop dat je wat kunt met deze info.
Vriendelijke groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #16 on: November 12, 2008, 17:23:13 »

Ahoy WildDuck,
Namens mij, welkom op het forum.
Sinds het uitkomen van de New Horizons Add-On is er e.e.a. verandert, zeker voor wat het de waterdieptes betreft. Vanwege deze veranderingen is er een gewijzigde versie van deze missie geschreven. Je kunt deze starten vanuit het Custom Missies gedeelte in het spel (START/CUSTOM MISSIONS/OMGEVING HAMBURG).
Een en ander is al eens uitgebreid in het engelstalige gedeelte van dit forum besproken. Ik adviseer je, mits je het Engels machtig bent, eens hier: 
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,7398.msg80938.html#msg80938
te kijken.
Ik hoop dat je wat kunt met deze info.
Vriendelijke groet
Aad

Ahoy Aad,

Dank voor je reactie.
 
Ik heb SS2008+NewHorizons maar mijn Custom Missions is leeg. Bedoel je dat ik de missie zelf moet aanmaken? Heb geprobeerd in vrij varen te starten in Hamburg met de Vermaas maar ik kwam niet ver want het schip zat gewoon aan de grons midden het havendok (diepte 0,20 m).

Op de door jou aangegeven engelstalige site krijg ik nul op rekwest  nl. "Topic missing or off limits to you". Heb geprobeerd te zoeken op het engelstalig forum maar dat is zo omvangrijk dat het onbegonnen werk is. Nog iets wat me is opgevallen tijdens de mislukte missie: de groene pijl die aanduidt waar de container met geplaatst worden op de Vermaas bevindt zich aan BB juist voor de brug en helemaal beneden terwijl zich daar reeds een volledige stapel containers bevindt.

Ik heb reeds alle missies met succes afgewerkt behalve 4 die mij onuitvoerbaar lijken als gevolg van bugs tenzij ik mij vergis. Ik som ze even op:
(1) Hamburg: "Op koers vanuit nieuwe terminal" - Laatste waypoint (kade containerterminal) onbereikbaar.
(2) Hamburg: "Snelle boot op sleeptouw" - Laatste waypoint (aanmeren RedJet) onmogelijk vermits, denk ik, omdat dit vaartuig slechts passief aanwezig is.
(3) R'dam: "Levering op volle zee" - Laatste waypoint (boorplatform in Noordzee) is bereikbaar maar geen groene cirkel te bespeuren. Reden blijkbaar is dat de coordinaten van het platform zoals aangegeven in informatiebalk zich bij nader toezien op het vaste land bevinden n.l. ten zuiden van R'dam.
(4) R'dam: "Sleepvaart in R'dam" - De Sherpa zit aan de grond (blijkt ook uit informtiebalk) en is met geen enkel middel vlot te krijgen.

Last but not least, het is wel zeer ergerlijk dat andere auto-gegenereerde vaartuigen de meest elementaire vaarregels aan hun laars lappen met soms te vermijden aanvaringen als gevolg en de vroegtijdige beëindiging van de missie.

Ik moet zeggen dat ik (met toch wel enige ervaring in maritieme aangelegenheden) aanvankelijk zeer enthousiast was over SS maar nu krijg ik spijtig genoeg de indruk dat het hier niet meer over simulatie gaat (wat toch het opzet was dacht ik) maar eerder over gaming. Als men vergelijkt met bvb. MS-FSX dan is er nog veel werk aan winkel bij SS. Hopelijk komt een en ander nog in orde in latere versies waar ik dan ook belangstellend naar uit zie.

Sorry voor dit lange verhaal en misschien moest ik dit ergens anders vertellen maar ik moest het even kwijt.

m.vr.gr.
wim
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #17 on: November 12, 2008, 19:10:56 »

Ahoy wildduck,
Na dit gelezen te hebben 'Topic missing or off limits to you' kan ik je meer vertellen.
Je moet wel geregistreerd zijn op het forum (dat ben je) maar je moet ook minimaal 1 registratienummer ingeven in je profiel (boven in de gele balk op profile klikken). Staat ook in het Nederlandse gedeelte van het Forum. Pas dan kan je ook gebruik maken van de Custom Missies.
Suc6 met de registratie.
Aad
BTW, als je geregistreerd bent kan je sinds vandaag in het zelfde profile gedeelte een gratis nieuw schip downloaden, nl de Jumbo Javelin.
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #18 on: November 13, 2008, 18:41:10 »

Aad bedankt voor de tip. Registratie en Jumbo OK en de topic op het engels forum gelezen.Blijkbaar ben ik niet de enige die gefrustreerd geraakte door de onuitvoerbaarheid van deze missie.Na de lezing van alle commentaren vrees ik nog niet veel verder geraakt te zijn. Reeds in augustus spreekt men van een "corrected version" maar ik moet bekennen dat dit me niet veel verder brengt en dat ik blijf zitten met de vraag hoe kom ik verdomme aan deze verbeterde versie? Ik heb de CD-roms nog niet zo heel lang gekocht en bijgewerkt tot versie 1.4.2-1038. Zou je mij kunnen zeggen wat ik nog meer moet doen, downloaden wat en waar?
Ik neem aan dat sommige andere problemen die ik had vermeld eveneens te wijten zijn aan te lage waterstand, behalve dan de kwestie van het boorplatform dat zich op land bevindt. Indien jij hier niets over weet zal ik eens beginnen zoeken op het engelse forum.
m.vr.gr.
wildduck
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #19 on: November 13, 2008, 19:04:46 »

Ahoy Wildduck,
Heb je, inplaats van "Op koers vanuit de nieuwe container terminal", al eens gezocht naar "Leaving the New Terminal" in dezelfde Start/Custom Missie? Boven in dit menu kan je op verschillende dingen sorteren. Onder andere op omgeving. Kijk daar maar eens in Omgeving Hamburg.
Groet
Aad
NB, De in het Engels geschreven/verbeterde missies hebben soms hele afwijkende) (ten opzicht van de originele Nederlandse) namen. Suc6 en laat even weten of je die missie gevonden hebt.
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #20 on: November 13, 2008, 19:44:51 »

Ahoy wildduck,
Nog eenj aanvulling voor die andere 3 'onspeelbare' missies:

Snelle boot op sleeptouw is geworden Towing needed for fastcraft (c) , de (c) staat voor corrected. Omgeving Hamburg.
Levering op volle zee is geworden Offshore supplier. Omgeving Rotterdam
Sleepvaart in Rotterdam is geworden Bunker towage in Rotterdam (c) . Omgeving Rotterdam
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #21 on: November 14, 2008, 17:55:51 »

Ahoy Aad
In Start/Custom Missie heb ik alleen 10 nieuwe missies staan met de Jumbo. Ik heb er daar trouwens eentje van geprobeerd in Hamburg en kon de Vermaas perfect tegen de kade van de containerterminal leggen (diepte ong.6m. maar kon niet echt afmeren want er zijn daar geen meerpalen voorzien). Verandering van sortering (omgeving etc.) verandert hoegenaamd niets aan de  benaming van de missies.
Je spreekt daar van "... in het engels geschreven/verbeterde missies ... met (c) achter" maar waar kan ik die vinden? Zou ik misschien de nu gebruikte nederlandstalige SS versie moeten moeten vervangen door de engelstalige versie? Niet dat het engels mij zou storen maar dat lijkt me toch niet normaal. In ieder geval ben ik blij te vernemen dat de missies wel degelijk zijn aangepast de vraag blijft alleen hoe raak ik er aan. Misschien heb ik van al dat varen te veel water in mijn hoofd gekregen zodat mijn bevattingsvermogen gewoon ontoereikend is geworden. Alles kan.
Groetjes
Wildduck

P.S. Ik zie dat in mijn lang klaagschrift van 12 dezer een woordje in de PC is blijven steken
in de derde laatste paragraaf. Daar moet natuurlijk staan "...ergerlijk dat andere auto-gegenereerde vaartuigen de meest elementaire vaarregels aan hun laars lappen met soms NIET te vermijden aanvaringen als gevolg ...".
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #22 on: November 14, 2008, 18:40:29 »

Ahoy Wildduck,
Heb je in je profiel van de schipsimulator ook een gebruikersnaam ingevuld? Deze moet hetzelfde zijn als de naam op het forum. Dan moet je nog even je gebruikersnaam in het (spel) profiel op te bewaren (klik op het diskettesymbool) en het vakje voor Internet toegang toestaan aan te klikken.
Dan moet je plenty missies tegenkomen in het Custom Missies gedeelte.
Meld even ofdat het nu wel gaat
Success en een fijn weekeinde.
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

wildduck

  • Forum member
  • Posts: 8
Re: containerkraan
« Reply #23 on: November 15, 2008, 11:31:17 »

Ahoy Aad,

Hoera! Hoera! Hoera! Eindelijk is het gelukt! Mijn profiel in SS stond nog gewoon op Guest, dit eventjes verbeterd in wildduck, in Custom Missies gekeken en, jawel, daar verscheen ineens tot mijn grote verwondering en opluchting een gans nieuwe reeks missies die, plus het overdoen van de reeds gedane missies om mijn behaalde rangen terug te krijgen, samen garant staan om nog vele (winter)uren zoet mee te zijn. Alleen "Leaving the new terminal" in Hamburg heb ik er niet bij zien staan.
Aad, hartelijk dank voor je goede raad en geduld met iemand die misschien wel wat ervaring heeft met varen maar heel weinig met de knepen eigen aan PC gerelateerde onderwerpen.
Eveneens een fijn weekeinde toegewenst en nogmaal dank.
Groetjes,
Wildduck
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: containerkraan
« Reply #24 on: November 15, 2008, 14:55:22 »

Ahoy Wildsduck,
Zo zie je maar weer dat de spreekwoorden altijd gelijk hebben.
In dit geval: De aanhouder wint.
Groet
Aad
NB
voor wat betreft de "Leaving the New Terminal" : Deze heb ik als zip bestand bijgevoegd. Dit .zip bestand moet je uitpakken in c:/documents and settings/gebruikersnaam/mijn documenten/ShipSim2008 UserData/Custom Missions
Veel success
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines