Ok even een technische ervaring dan, de meesten onder ons die servers draaien gebruiken DIEZELFDE lijn ook nog om te spelen.
Dit is dus van de gekke, het SERVER programma vraagt tot wel 100% van de CPU waar het proggy op draait.
Spelen op dezelfde computer gaat dus al helemaal niet, 2e computer erbij werkt als volgt, u heeft een 20 mb lijn, deze levert max, 14 mb, gedeeld door 2 computers waarvan er al een maximaal vraagt is 8mb per computer, maar dat haal je niet als je servertje vol loopt, dan begint het gelazer en verschijnen er problemen.
Degene die een server draait kan NOOIT en spelen en SERVER draaien dus op 1 internet aansluiting.
Ik hoop dat dit wat misverstanden uit de weg ruimt, ik heb dit nu zelf vele malen getest op goede en minder goede computers.
M.v.Gr. Frank
Hoi Frank,
Je hebt gelijk, de meeste servers draaien gewoon bij mensen op hun game machine en men zit te hosten en spelen op dezelfde machine en dezelfde lijn.
Het server programmatje zelf heeft bij mij echt niet 100% van de cpu nodig hoor, volgens mij is er dan misschien wat mis als dat zo is.
Bij mij gaf ie, toen ik in het begin pogingen deed te hosten, zo rond de 30% aan.
Maar het hosten eist wel al je bandbreedte op. Bij mij in ieder geval sowieso, maar ik heb ook maar 8Mb. Ik kan dan ook niet fatsoenlijk hosten, want met meer dan 3 of 4 spelers word het heel choppy allemaal en krijgt men freezes af en toe.
Inderdaad, om fatsoenlijk te spelen is er gewoon een dedicated server nodig, en hosten vanaf je game machine en tegelijk spelen is gewoon niet de manier waarop het gaat lukken. Het kan wel, tuurlijk, maar ja dan wel met de bekende problemen.
Da's niet zo raar hoor, dat dit zo werkt, bijna alle spellen die ik online speel hebben een vergelijkbaar iets. Meestal leggen bijvoorbeeld een groep vrienden of een "gaming clan" maandelijks danwel jaarlijks geld bij elkaar voor professionele hosting of word er van paypal donaties een server in de lucht gehouden. Slechts een handvol spellen die ik doe kunnen de direct-play manier aan zonder problemen met lag en dergelijke, de rest maakt allemaal gebruik van professionele hosting. En dat kan gelukkig al vrij goedkoop ook, trouwens.
En je kunt helaas ook niet altijd van je bandbreedte op aan. Men kan bij de ISP wel beweren dat je als klant 20Mb hebt, maar vaak kom je daar inderdaad, zoals je ook al aangeeft, bij lange na niet aan in de praktijk. Dus dan denk je dat je redelijk goed zit als host en is het gewoon stukken minder. Hier komen dan helaas wel eens klachten over die dan ook niet helemaal gegrond zijn, omdat mensen gewoon niet weten hoe het nou precies zit.
Er word nog steeds aan deze server software gewerkt om het beter, effectiever te maken, maar op één machine alles draaien en daar ook nog bijvoorbeeld teamspeak bij op en mogelijk andere applicaties die meedraaien op de achtergrond, dat zal problemen blijven geven, denk ik.
Groeten,
Fred