Hello Guest March 28, 2024, 19:35:16 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Doorlooptijd Missies  (Read 4233 times)

KriBoo

  • Forum member
  • Posts: 32
Doorlooptijd Missies
« on: November 29, 2007, 17:31:13 »

Hallo Allemaal,

Ik vraag me af waar de doorlooptijd van de missie's afhankelijk van is.
Natuurlijk van de stuurmanskunst, maar ik vaar zo hard als ik kan en me tijden zijn .... :-\
Het intialiseren van de missie kost ook tijd heb ik gezien soms wel 20 seconden.

Iemand een idee hoe dit sneller kan. ???

Ik draai het spel op Windows Vista met een Intel Dual Core 6300 processor en 4GB geheugen
 
« Last Edit: November 29, 2007, 17:39:13 by KriBoo »
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #1 on: November 30, 2007, 21:33:18 »

Hallo Allemaal,

Ik vraag me af waar de doorlooptijd van de missie's afhankelijk van is.
(a.) Natuurlijk van de stuurmanskunst, (b) maar ik vaar zo hard als ik kan en me tijden zijn .... :-\
Het intialiseren van de missie kost ook tijd heb ik gezien soms wel 20 seconden.

Iemand een idee hoe dit sneller kan. ???

(c) Ik draai het spel op Windows Vista met een Intel Dual Core 6300 processor en 4GB geheugen
 

a.Laat die stuurmanskunst nou maar aan mij over  ::)
b.Vaar zo hard als wij dat willen( max. 120 klappies) ;)
c. Dacht dat het een 2 vuurs Schotse ketel was met een triple expansiemachine ;)

Tja en met deze gegevens willen de vaartijden nogal eens uitlopen ::) ::)

Maar even serieus, bij mij leeft hetzelfde probleem :-\ :'(
« Last Edit: November 30, 2007, 23:43:23 by Opaboot »
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #2 on: December 01, 2007, 00:58:07 »

Hey mannen,

Ja voor zover ik het lees hier en daar lopen de tijden die mensen minimaal kunnen halen bij missies nogal uitéén, ook al gaat men er op volle kracht doorheen.

Dat ligt enerzijds aan - en Kriboo noemt het al - de initialisatie tijd. Bij sommigen schijnt het tientallen seconden te duren, anderen kunnen meteen bij 0:00 van start. Ligt aan je computer.

Dan zijn er ook nog tijden in de highscore lijsten die niet meer realistisch zijn omdat de missies zelf tijdens verschillende updates veranderd zijn en de tijden niet meer te evenaren zijn.

Ook hebben wat mensen al geschreven over het feit dat het tijdverloop afgezet tegen een afgelegde afstand of een bepaalde vaarsnelheid niet realistisch zijn. Zo doen sommige mensen wel twee keer zo lang over een bepaalde afstand terwijl ze toch op volle snelheid varen. Heeft volgens mij ook iets met je pc te maken.

Dus dat hele highscore gebeuren is geen eerlijke weergave in principe, maar waarom zou je daar - afgezien van het powerboat racen - ook naar kijken. Die mensen met de snelste tijden hebben regels en wetten gebroken en hun passagiers moesten tijdens het instappen meters ver naar de boot springen en hadden een zeer ruwe reis. Vracht ging overboord, andere schepen zijn gehinderd, Bij het aanleggen hopen schade opgelopen etc, etc... Dat gaat in het echt toch allemaal wat rustiger en veiliger dan. Belangrijker is om zonder schade en met tevreden passagiers of in goede staat verkerende vracht aan te komen, niet dan!

Groet,

Fred
Logged

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #3 on: December 01, 2007, 01:14:47 »

Totaal honderd procent mee eens! Ikzelf vind het dan ook veel leuker om gewoon goed te varen, strak aan te leggen, op tijd (voor een haven) af te remmen om dan de passagiers in alle rust op te pikken en mijn reis weer voort te zetten. Goed varen geeft mij een stuk meer voldoening dan snel varen.
Logged
Wout

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #4 on: December 01, 2007, 09:34:38 »

Hier item dito, het mooiste is om veilig en rustig je missies afte werken. ;D
Logged

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #5 on: December 01, 2007, 16:37:52 »

Hier item dito, het mooiste is om veilig en rustig je missies af te werken. ;D
Ben het volkomen met de vorige sprekers eens !!!!
Het geeft mij zelfs meer voldoening netjes te varen en/of af te meren dan snelle tijden te maken.
Enne in het echie varen met een varend museum van 1916 leer je al voorzichtig met je schip om te gaan :-*
Opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

Opaboot

  • Forum member
  • Posts: 254
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #6 on: December 01, 2007, 19:58:03 »

Hey mannen,

Ja voor zover ik het lees hier en daar lopen de tijden die mensen minimaal kunnen halen bij missies nogal uitéén, ook al gaat men er op volle kracht doorheen.

Dat ligt enerzijds aan - en Kriboo noemt het al - de initialisatie tijd. Bij sommigen schijnt het tientallen seconden te duren, anderen kunnen meteen bij 0:00 van start. Ligt aan je computer.

Dan zijn er ook nog tijden in de highscore lijsten die niet meer realistisch zijn omdat de missies zelf tijdens verschillende updates veranderd zijn en de tijden niet meer te evenaren zijn.

Ook hebben wat mensen al geschreven over het feit dat het tijdverloop afgezet tegen een afgelegde afstand of een bepaalde vaarsnelheid niet realistisch zijn. Zo doen sommige mensen wel twee keer zo lang over een bepaalde afstand terwijl ze toch op volle snelheid varen. Heeft volgens mij ook iets met je pc te maken.

Dus dat hele highscore gebeuren is geen eerlijke weergave in principe, maar waarom zou je daar - afgezien van het powerboat racen - ook naar kijken. Die mensen met de snelste tijden hebben regels en wetten gebroken en hun passagiers moesten tijdens het instappen meters ver naar de boot springen en hadden een zeer ruwe reis. Vracht ging overboord, andere schepen zijn gehinderd, Bij het aanleggen hopen schade opgelopen etc, etc... Dat gaat in het echt toch allemaal wat rustiger en veiliger dan. Belangrijker is om zonder schade en met tevreden passagiers of in goede staat verkerende vracht aan te komen, niet dan!

Groet,

Fred
Dat ligt enerzijds aan - en Kriboo noemt het al - de initialisatie tijd. Bij sommigen schijnt het tientallen seconden te duren, anderen kunnen meteen bij 0:00 van start. Ligt aan je computer.

Kom zelf bij het initialiseren bij de haven van Rotterdam aan een tijd van ong. 1 minuut.
Kun je mij de oorzaak vertellen wat/waarom dat aan de pc ligt.
grtz
opaboot
Logged
Volunteer and crewmember off the SS Furie

J.Ham

  • Forum member
  • Posts: 101
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #7 on: December 02, 2007, 00:49:52 »

Goeie,
Het antwoord staat bij kriboo zijn vraag op het engelse forum.
http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,3692.msg37134.html#msg37134

Quote
[Hiya

I checked this issue with Vstep, and I've been informed that some dual-core CPU's may encounter problems with performance when they are below 2ghz (for each core).  This is an issue with Questviewer supporting only single-core CPU's.

You may encounter some problems with performance in your game due to this fact.

Regards.

DJM./quote]
Logged
Regards: J.E 
 Quadcore i7 2.93ghz. GF460gtx windows7 64bit 8gig ram

KriBoo

  • Forum member
  • Posts: 32
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #8 on: December 02, 2007, 20:23:44 »

Yep,

Dat is het antwoord wat ik van Vtech te horen kreeg via DJM.
Met andere woorden CPU is waardeloos en wordt niet ondersteund :(

Het gaat mij ook niet om de Highscore lijst in te komen, maar om meer als een uur bezig te zijn wat normaal in een half uur moet kunnen.
Heb wel ontdekt dat als ik het spel speel in de laagste resolutie dat de meeste problemen weg zijn.
De initalisatie duurt dan korter en de vaartijd is veel beter.
Alleen het beeld is dan lelijk en dat wil ik dus ook weer niet.
Blijft zoeken naar een oplossing
Groet,

Krijn
« Last Edit: December 02, 2007, 20:51:43 by KriBoo »
Logged

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #9 on: December 02, 2007, 20:52:33 »

Met een nieuwe editie van Questviewer zal het probleem mogelijk opgelost zijn. Heb je ook last van een lage framerate dan? Anders scheelt het zeker niet zoveel tijd, hooguit de laadtijd maakt het verschil. Een nieuwe processor alleen voor dit probleem lijkt me een beetje overdreven.
Logged
Wout

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #10 on: December 02, 2007, 21:14:34 »

He Wout daar heb ik al naar het zoeken geweest, is het mogelijk om questviewer upte daten , en hoe moet dat dan.??
grt
JoMach
Logged

Wout

  • Forum member
  • Posts: 753
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #11 on: December 02, 2007, 23:18:19 »

Dat is helaas niet mogelijk, dat kunnen alleen de developers bij VStep doen. Of het überhaupt mogelijk is om de software te updaten weet ik niet, mocht het mogelijk zijn dan zou dit via een patch moeten.
Logged
Wout

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #12 on: December 03, 2007, 11:55:35 »

Dat is helaas niet mogelijk, dat kunnen alleen de developers bij VStep doen. Of het überhaupt mogelijk is om de software te updaten weet ik niet, mocht het mogelijk zijn dan zou dit via een patch moeten.
oke bedankt voor de info, dan wachten gewoon weer tot de volgende patch, dan hoop ik de addon ook aan het praten te krijgen.
Logged

Subwoofie

  • Forum member
  • Posts: 9
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #13 on: December 25, 2007, 10:22:46 »

Ik heb ergens op het engelse forum gelezen dat het mogelijk is om het aantal knopen, dat een schip maximaal vaart, op te voeren. Sommigen willen op welke manier dan ook hoog in de rang lijst staan. Ik speel het spel op mijn manier en geniet er nog steeds van. Wat mij betreft mogen ze die snelle tijden achterwege laten en in plaats hiervan punten geven voor netjes varen en zonder schade de eindbestemming bereiken. De ranglijst zal er dan heel anders uit zien ;). Als ik snel wil varen koop ik wel een racespel.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Doorlooptijd Missies
« Reply #14 on: December 25, 2007, 18:40:13 »

Helemaal mee eens. Een andere beoordeling voor het succesvol doorlopen van de missies zou mij veel interresanter lijken.

Uiteraard zou schade een grote hoeveelheid minpunten moeten opleveren.

En het zou me ook niet zo heel moeilijk lijken om bijvoorbeeld bij passagiers vervoeren het reis comfoor  - dus vaargedrag - te beoordelen. Dit zou ook opgaan voor vrachten vervoeren, die bij te snel en roekeloos varen beschadigd zou kunnen raken of zou kunnen gaan schuiven waardoor het schip in de problemen komt.

Ik neem aan dat het overtreden van de regels wat lastiger is om te beoordelen maar het niet verlenen van voorrang of moedwillig gevaarlijk vaargedrag mag wat mij betreft ook bestraft worden.

En het aanleggen zou wat mij betreft ook best met veel kleinere waypoints mogen zodat je precieser en dichterbij de kade moet komen.

En zo zijn er nog wel veel meer dingen die je kunt beoordelen waarbij snelheid allemaal maar een zeer ondergeschikte rol speelt, behalve dan misschien de tijdschemas bij veerboren etc. Daar zou je dan ook minpunten voor kunnen krijgen als je veel te lang doet over een overtocht of zo.

Allemaal lastig te implementeren misschien, maar de "snelste tijd" methode heeft niks te maken met de realiteit, en als je als simulator serieus genomen wilt worden en toch ook een soort high score systeem wilt hebben lijkt het me logisch dat de facetten die in het echte leven het presteren van een schipper weergeven ook in de sim tot hun recht komen.

Iets om naar uit te kijken voor de toekomst. Zal vast nog wel die kant op gaan mettertijd.
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines