Hello Guest March 28, 2024, 09:39:32 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Ontwikkelingen SSE  (Read 13585 times)

Henkmusic

  • Forum member
  • Posts: 28
Ontwikkelingen SSE
« on: October 13, 2014, 15:54:21 »

Hallo forumleden van SSE,

Ik ben een van de eersten die enthousiast met Ship Simulator aan de slag ging. Eerst 2006, gekocht op de Wereldhavendagen 2006,  daarna 2008 en SSE. Alle opties gedownload en geïnstalleerd. Mijn enthousiasme van weleer is inmiddels aardig verdwenen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hele project Ship Simulator en speciaal SSE helemaal op een laag pitje is gezet. Ik zie helemaal geen nieuwe ontwikkelingen en ook het forum is op sterven na dood. Op vragen die ik al twee jaar geleden gesteld heb b.v. over de besturing van schepen komt of helemaal, of een zeer onbevredigend antwoord. Heb ik iets gemist of is het inderdaad zo dat de ontwikkeling is gestopt? Wat vinden jullie forumleden hiervan? Groeten, Henk 
« Last Edit: October 13, 2014, 15:55:57 by Henkmusic »
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #1 on: October 14, 2014, 10:39:29 »

Hallo Henk,

Het is inderdaad zo dat er jammer genoeg voorlopig geen plannen meer zijn met ShipSim. Hoe dat in de toekomst zal zijn is afwachten. Een aantal discussies gingen hierover in het Engelse board.
Jammer maar niet onbegrijpelijk gezien de markt in simulatoren. Dat games zoals ShipSim op ten duur verouderen hoort er dan helaas ook bij. Elke game heeft een bepaalde commerciële levensduur.
Logged

kttom

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #2 on: October 15, 2014, 13:54:02 »

hey
ik vraag mij af hoe het met het financiele aspect gesteld is heeft vstep er te weinig aan verdient of juist veel en hebben ze nu zo iets van tis genoeg geweest
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #3 on: October 15, 2014, 15:13:13 »

Ik kan hier helaas niets over vertellen. Het is wel veilig te denken dat als ShipSim beter verkocht dan Nautis dat de focus nog steeds rondom deze game lag.
Logged

Henkmusic

  • Forum member
  • Posts: 28
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #4 on: October 16, 2014, 16:44:28 »

Dank voor het antwoord. Kan je mij een link geven naar de discussies in het Engelse board zodat ik die kan volgen? Zoeken via de site is zeer tijdrovend. Mvgr, Henk
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #5 on: October 17, 2014, 09:39:23 »

Een samenvattend topic is hier te vinden:
http://forum.shipsim.com/index.php/topic,30509.0.html

In principe komt het antwoord neer op wat ik hierboven heb vermeld.
Logged

kttom

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #6 on: October 24, 2014, 15:28:40 »

Ik kan hier helaas niets over vertellen. Het is wel veilig te denken dat als ShipSim beter verkocht dan Nautis dat de focus nog steeds rondom deze game lag.

Hoeveel kost nautis?
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #7 on: October 27, 2014, 09:01:53 »

Dat hangt volledig af van de eisen van de klant. Hoeveel licenties, PC's, hardware, classe van simulator etc.
Meer dan ShipSim, dat is zeker.
Logged

Henkmusic

  • Forum member
  • Posts: 28
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #8 on: October 27, 2014, 13:33:29 »

Dank voor je link en de antwoorden. Het is jammer dat SSE niet verder gaat want het was en is een goede simulator. Ik heb eens op het net gezocht en daar kwam ik European Ship Simulator tegen van Excalibur. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat een prequel van SSE is. Zelf de opmaak en het lettertype komen overeen. Is SSE soms verkocht aan Excalibur? De simulator ziet er goed uit en komt begin 2015 uit. Iemand ook al gezien?
Logged

Mr Robville

  • Administrator
  • Posts: 2931
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #9 on: October 27, 2014, 13:44:01 »

Deze game is niet gerelateerd aan Vstep's serie. Het lettertype van de titel is slechts een veel gebruikt lettertype voor vrijwel elke simulator:





etc. etc.

Ook aan deze heeft Vstep nooit een hand gehad.  ;)

Als Vstep de kern van ShipSim zou verkopen dan zouden we de deuren moeten sluiten omdat Nautis vanuit ShipSim is ontwikkeld.
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #10 on: October 28, 2014, 17:11:58 »

Een medespeler op MP maakte me attent op European Ship Simulator, dus ik ben daarna eens gaan kijken op YouTube. Er zijn er wel wat video's van te vinden, en het ziet er best aardig uit.. :)
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #11 on: October 28, 2014, 17:32:07 »

Een medespeler op MP maakte me attent op European Ship Simulator, dus ik ben daarna eens gaan kijken op YouTube. Er zijn er wel wat video's van te vinden, en het ziet er best aardig uit.. :)

Zal European Ship Simulator dan ShipSimulator Extremes aflossen?
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #12 on: October 28, 2014, 18:09:21 »

Sja, o.a. de brug en controls kunnen wel wat verbeteringen gebruiken..
 Al in al lijkt het me nog lang niet op het niveau van Extremes.. ;)
« Last Edit: October 28, 2014, 18:51:13 by saltydog »
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Ontwikkelingen SSE
« Reply #13 on: November 07, 2014, 08:43:05 »

Ik ben benieuwd wat de systeemeisen zullen zijn voor European ShipSimulator, zullen die hoger zijn dan die voor SSE2010?
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines