Hello Guest June 23, 2024, 03:36:47 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2 3 4   Go Down

Author Topic: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!  (Read 22503 times)

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« on: March 09, 2011, 14:40:40 »

Dames en Heren, hij is beschikbaar, de nieuwe update:

http://80.95.161.114/shipsim/forum/index.php/topic,24585.0.html


Bespreek in dit topic desgewenst deze nieuwe patch!


Groet,
Fred
« Last Edit: February 23, 2012, 14:20:31 by Swenson »
Logged

joostmansjr

  • Forum member
  • Posts: 80
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #1 on: March 09, 2011, 14:56:05 »

hij werkt weer op de vertrouwde manier niet dus
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Logged

Brieltje

  • Forum member
  • Posts: 24
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #3 on: March 09, 2011, 15:35:36 »

 :(Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de patch gedownload en geïnstalleerd en kom tot de voorzichtige conclusie dat ik op mijn computer geen verbetering kan constateren.
Het opstarten duurt van SSE duurt zelfs wat langer en ook het starten van een missie vergt wat meer tijd.
Voorheen had ik een wat schokkerig verlopend beeld en dat heb ik nog steeds.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Groet,
Brieltje
Logged

The Sailing Dutchman

  • Forum member
  • Posts: 33
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #4 on: March 09, 2011, 15:37:30 »

Ik heb een paar schepen geprobeerd, maar ik kan niet stuurboord uit met de pijtjes.

En dat vind ik nogal een probleem.

Ik heb nog een paar foutjes gezien, die er zijn BIJ gekomen. Ik zal effe een compleet lijstje maken, maar dit moest ik effe kwijt. Oooo ja, ik had ook en fout bij het installeren, heb een printscreen gemaakt. Zal die er zo effe bij zetten.

Koen

PS: Ik wil alleen maar helpen en niet de update de grond in boren.
« Last Edit: March 09, 2011, 15:40:22 by The Sailing Dutchman »
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #5 on: March 09, 2011, 15:39:32 »

Hallo Brieltje
Heb je een schone instal gedaan, bij mij is het flink verbetert waar ik eerst  Â±20 fps had, heb ik nu ± 34 dus is flink vooruit gegaan.
heb wel alles opnieuw geinstalleerd, wat ik trouwens altijd doe.
grt
jomach
Logged

Brieltje

  • Forum member
  • Posts: 24
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #6 on: March 09, 2011, 15:49:24 »

Hallo JoMach,
Nee, dat heb ik niet gedaan. Niet aan gedacht.
Zal dat binnenkort doen en dan laat ik het resultaat weten.
Groet,
Brieltje
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #7 on: March 09, 2011, 16:08:10 »

Ik merk dat de nieuwe patch de framerates flink heeft verbeterd. Im drukke MP-omgevingen had ik eerder 5 tot 6 FPS, nu 12 tot 15 FPS. Een flinke verbetering waar ik echt blij om ben.
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #8 on: March 09, 2011, 16:11:01 »

Ik merk dat de nieuwe patch de framerates flink heeft verbeterd. Im drukke MP-omgevingen had ik eerder 5 tot 6 FPS, nu 12 tot 15 FPS. Een flinke verbetering waar ik echt blij om ben.
mooi blij dat het nu verbetert is :2thumbs: jomach
Logged

BigLift Robbert

  • Forum member
  • Posts: 1
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #9 on: March 09, 2011, 17:17:31 »

De framerate is inderaad goed omhoog gegaan.
Echter:

- Boeg en hekgolf flikkeren als ik meer als zo'n 15kn loop met een POR,
- Roer op de brugvleugels van Ocean Prince draaien niet mee,
- Zacht de kade aantikken met het kontje van de POR om de ramp te laten zakken betekend dat je meteen 100meter wegschiet,
- Ankerketting van de Esperanza verdwijnt nog steeds op op de meest gekke momenten als je ten anker ligt,
- Sommige spelers in MP die allang offline zijn blijven nog steeds rondvaren of plakken,
- Tijdens MP had ik opeens een andere naam, en kregen andere spelers ook een random naam in de map,
- nog steeds haper-momenten tijdens MP

Ik had geloof ik nog wat te mekkeren, maar vind dit lijstje al wel weer mooi zat voor 2 uur spelen met de nieuwe patch...
Logged

Brieltje

  • Forum member
  • Posts: 24
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #10 on: March 09, 2011, 18:55:43 »

Hallo JoMach,
Heb SSE verwijderd en opnieuw geïnstalleerd volgens de aanwijzingen die ik enige tijd terug heb gekregen van Kobus Post.
Het lijkt wat verbeterd te zijn, maar het beeld verloopt nog steeds niet echt vloeiend zoals bijvoorbeeld in SS2008.
Ik heb de missie Rotterdam Cargo gespeeld en alleen bij zeer langzaam varen is er een mooi vloeiend beeld.
Als je probeert voor de wal te komen (zowel in de Waalhaven, als in de 1e Eemhaven en de Wiltonhaven) en even de kade aantikt springt de Agile Solution meters de kant uit. Het kijkt wel of het schip afgeschoten wordt.

Ik lees opmerkingen over framerates, maar weet niet waar ik kan vinden hoe dat op mijn computer zit.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden?

Groet,
Brieltje
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #11 on: March 09, 2011, 19:01:53 »

Brieltje, om je framerates te bepalen tijdens het spelen, moet je het programma FRAPS gebruiken. Te vinden op http://www.fraps.com/
Logged

Brieltje

  • Forum member
  • Posts: 24
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #12 on: March 09, 2011, 19:05:53 »

MokMok,
Bedankt voor de tip. Ga ik gebruik van maken.
Gr. Brieltje
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #13 on: March 09, 2011, 19:09:41 »

Hallo Brieltje
Nou van de fraps weetje al van mokmok,
Kun je misschien even je systeem specificaties of dxdiag aan ons doorgeven, dat kan ons helpen je probleem op te lossen.

Om je DXDIAG te posten volg je deze stappen:

Klik Start > Uitvoeren. typ dxdiag in, in de witte balk en druk op Enter.  Er komt misschien nog een popup omhoog over WHQL drivers, als dat het geval is, klik dan Ja/Ok.

In het scherm dat zich daarna opent, klik je op Alle gegevens opslaan, en als het volgende scherm verschijnt, save je het bestand op je desktop.  Om hem vervolgens hier te posten, maak je een nieuwe post aan en klik je bij het ingeven van je post op Additional Options. Klik dan op Bladeren. Selecteer het bestand van je desktop en druk dan op Openen.

Is het bestand geselecteerd, post dan je bericht.

* Als je Windows Vista of 7 gebruikt, druk dan Windows toets+ R in plaats van op start en uitvoeren te klikken en vervolg dan gewoon de stappen die hierboven zijn beschreven.
grt
jomach
Logged

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #14 on: March 09, 2011, 19:22:53 »

Als je probeert voor de wal te komen (zowel in de Waalhaven, als in de 1e Eemhaven en de Wiltonhaven) en even de kade aantikt springt de Agile Solution meters de kant uit. Het kijkt wel of het schip afgeschoten wordt.

Heb er zelf ook last van het is echt bijna niet meer te doen om je schip enig sinds normaal aan de kade te krijgen zonder dat hij meters terug vliegt. Als daar gauw een oplossing voor is zou dat erg mooi zijn.
Logged
Cadet Holland America Line

Brieltje

  • Forum member
  • Posts: 24
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #15 on: March 09, 2011, 19:37:51 »

Hallo JoMach,
Ja, Fraps heb ik geïnstalleerd en even geprobeerd in SSE bij Vrij Varen. Ik krijg een fps van 15, waarbij ik niet kan zien of het vooruit is gegaan ten opzichte van de oude situatie.

Ik voeg mijn dxdiag bij.
Dit bestandje is van 12 februari en heb ik al een keer ingestuurd bij de topic Missies.

Ik hoor wel of je hier wat mee kunt.

Groet,
Brieltje
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #16 on: March 09, 2011, 20:00:38 »

Hallo Brieltje
Nou ik vind dat je redelijke fps heb aangezien je systeem toch onder de maat is, 15 fps is toch netjes, processor is minnetjes voor dit spel ook je video kaart is beneden de specs, en je drivers zijn flink verouderd, er zijn al nieuwere drivers voor deze kaart volgens mij. Ik zou eerst mijn drivers updaten en dan eens gaan spelen met de instellingen van de videokaart, en dan ook eens kijken hoever je kunt gaan met de instelling in het spel wat betreft het grafische gedeelte dus eerst met low beginnen dan medium en dan high of zelf instellen, als je fraps heb draaien kun je gelijk zien wat de geheugen vreter is, vooral de anti aliasing settings, dus gewoon even alles uitproberen, ook  de AI schepen uitschakelen in freeroam win je al een hoop mee, maar ik zou zeggen probeer gewoon even alles uit, en zoek dan even de balans tussen soepel lopen en instellingen van je grafische gedeelte, veel succes :2thumbs:
grt
jomach
Logged

Mslb_Eemshoorn

  • Forum member
  • Posts: 374
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #17 on: March 09, 2011, 21:13:32 »

Waarom missen we nou nog steeds de functie om je motoren uit te zetten eigenlijk? ???
Of zijn ze gewoon lekker van plan dat gewoon nooit toe te voegen...... ???
Ze releasen wel van allerlij uitbreidingen maar we missen een hoop functies die er in ss08 wel waren notabene..zoals ander environment kiezen tijdens het spelen en motoren uit kunnen zetten enzovoort.
Komt de functie om motoren uit te kunnen zetten uberhaupt OOIT nog?
Het is zonder de motoren uit te kunnen schakelen wel onrealistisch als je ligt afgemeerd...
Sorry voor mijn kritiek Maar..... ::)

Eemshoorn
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #18 on: March 09, 2011, 22:43:05 »

Heb er zelf ook last van het is echt bijna niet meer te doen om je schip enig sinds normaal aan de kade te krijgen zonder dat hij meters terug vliegt. Als daar gauw een oplossing voor is zou dat erg mooi zijn.

haha had ik de 1e keer ook maar tog netjes tegen de kant gekregen trouwens de Mare Australe vaart werelds echt super nu!  :2thumbs: :2thumbs: Had zelfde probleem met afmeren bij het ponton bij Maassluis tikt er zachtjes tegen aan je je word als een elastiek weg geschoten haha :doh:

Spel draai bij mij echt super goed nu 2uur en 45min erin zonder ook maar last van lagg te hebben  :thumbs:
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #19 on: March 09, 2011, 22:50:39 »

Hallo Allemaal
Bij het afmeren moet je zorgen dat de snelheid als je de kade enzo toch zeker onder de 0,01 kn is en dan is er geen centje pijn, heb het net geprobeerd met de POR, Mare, sherpa en het werkt gewoon prima, alleen je moet net doen of je met een jacht op pad ben  ;D
grt
jomach
Logged

traveler

  • Forum member
  • Posts: 90
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #20 on: March 10, 2011, 02:29:38 »

Positief de fps zeker verbeterd,heb het idee dat de havengebouwen wat minder details hebben.
Wat erg jammer is de sherpa sleeplijn vastmaken mag je 5 keer voor op oke drukken,en hij maakt nog steeds aan de bolders vast niet aan de sleeplier.
Ook als je vlak naast het andere schip ligt.
2e puntje nog steeds niet met de vermaas voorbij maassluis ondanks schade uit zinkje...??
Staat toch echt 16mtr op de kaart....
Ben benieuwd of andere dit ook hebben??
Dit is een eerste indruk......

grt Traveler
Logged

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2219
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #21 on: March 10, 2011, 03:42:55 »

Hallo traveler,
De diepgang van Vermaas zoals nu is 12 m, de aanduidingen rekenen misschien vanaf 15 m, daarom dat ze soms 0 aanduiden. Er is wel een klein probleem inderdaad met de waterdiepte in de omgeving van Maassluis om van een oever naar de andere te kunnen oversteken, indien ik het zo mag zeggen, maar de lading/diepgang werd gekozen precies om de doorvaart mogelijk te maken. Hopelijk is het gelukt ....
grt
Luc
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #22 on: March 10, 2011, 08:09:12 »

Mooi hoor al die verhogingen van FPS, niet echt dus, AA is nog steeds niet te gebruiken anders hou je geen frames over.
In single player is het nu goed te doen, niet echt veel verbetering maar redelijk.
MP is een heel ander verhaal, daar is geen steek veranderd terwijl de hele simwereld daar toch wel naar uit keek.
Het uitbrengen van een Addon is dan ook een TOTAAL verkeerde set van de makers, zorg eerst dat het hoofdprogramma goed en degenlijk werkt en ga dan verder.
Ik hoop dan ook en vele met mij dat er nu toch eens goed gekeken word naar de MP omdat de meeste van ons toch daar de meeste tijd door brengen.
Al met al, leuk dat er een update is om te laten zien dat er iets gedaan word, maar we zijn er nog lang niet.
We zullen maar weer moeten afwachten of er nu werkelijk een keer geluisterd word naar de simmers.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #23 on: March 10, 2011, 08:37:20 »

@traveler:
Quote
Positief de fps zeker verbeterd,heb het idee dat de havengebouwen wat minder details hebben.

Ook de wat mindere details van havengebouwen, etc. dragen bij een hogere framerate. De CPU en de GPU hoeven daar dan een stuk minder hard voor te rekenen dan als er veel details zijn.

@Moonrider:
Quote
Mooi hoor al die verhogingen van FPS, niet echt dus, AA is nog steeds niet te gebruiken anders hou je geen frames over.

Dan zet je de AA toch uit. Snelheid en hogere framerates gaan voor de visuele kwaliteit. Het is of de één of het andere. Zet je de AA aan, dan moeten de CPU en de GPU er hard voor rekenen, met als gevolg een lage FPS.
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Patch 1.3.5 nu verkrijgbaar!!
« Reply #24 on: March 10, 2011, 11:02:10 »

Als het de bedoeling zou zijn GEEN AA te gebruiken zou het er vast niet ingezeten hebben.
Dat je zelf gaat voor snelheid is jou zaak, maar menigeen wil ook graag de details zien en dat is niet mogenlijk vanwege de FPS, conclusie, het is nog niet optimaal.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines