Hello Guest November 23, 2024, 03:02:04 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: 1 [2] 3 4   Go Down

Author Topic: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!  (Read 25930 times)

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
Re: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!
« Reply #25 on: January 07, 2011, 18:19:46 »

Of hoe meer mensen net zoals ik en vele anderen weinig tot geen problemen zullen hebben en wel tevreden zullen zijn..  ::)

Maar even serieus, er word op dit moment gekeken hoe men kan pinpointen wat er voor een aantal mensen misgaat. Deze drastische verlaging in frame rates enzo is niet normaal en tijdens het testen ook niet naar voren gekomen. Daar is het eerder andersom.

Kan dus nog van alles zijn, ook aan de pc van de gebruiker. Men is er mee bezig!

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #26 on: January 07, 2011, 18:26:27 »

Vraagje:

De Sigita is een treiler. Toch?

Ik had gisteren een mondeling over het BVA. ( Bepaling ter Voorkoming van Aanvaringen op zee) Ik wil niet opscheppen, maar ik had daar een 9 voor. En daar werd mij gevraagd, wat voor lichten een treiler voert. Ik zei: Toplichten zijn GROEN boven WIT. En zo staat het ook in het BVA bij een treiler. Voorschrift 26 A 1.(Het voorschrift nummer wist ik niet uit mij hoofd, heb ik even opgezocht.)

Nu keek ik naar de lichten van de sigita en die heeft ROOD boven WIT. Vstep heeft het uitgegeven als een trawler ( treiler in het engels ).

Ik wordt geen visserman en wil der ook geen worden. Maar volgens mij heeft de Sigita de verkeerde toplichten.

Verder heb ik nog niks ontdekt. Ben tot zover tevreden over de Patch.
Groeten,

Koen
« Last Edit: January 07, 2011, 18:31:08 by The Sailing Dutchman »

MokMok

• Forum member
« Reply #27 on: January 07, 2011, 19:14:32 »

@Mad_Fred:
Maar even serieus, er word op dit moment gekeken hoe men kan pinpointen wat er voor een aantal mensen misgaat. Deze drastische verlaging in frame rates enzo is niet normaal en tijdens het testen ook niet naar voren gekomen. Daar is het eerder andersom.

Dat is toch raar? Is dus erg afhankelijk van wat voor hardware je gebruikt. SSE2010 moet ook op hardware kunnen draien dat al zo'n twee jaar oud is.

moonrider

• Forum member
« Reply #28 on: January 07, 2011, 19:33:42 »

Fred je zou voor de gein omdat jij GEEN last hebt je dxdiag eens kunnen posten??

Het kan heel goed zijn dat het een kaart probleem is of een physx foutje.

Rider

Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

MokMok

• Forum member
« Reply #29 on: January 07, 2011, 19:36:10 »

Inderdaad, als Mad_Fred ook zijn dxdiag.txt post, kunnen we het ook zien hoe het bij hun geregeld is.

Aad The Pirate

• Forum member
« Reply #30 on: January 07, 2011, 19:47:40 »

Hoe meer mensen de patch downloaden en installeren, hoe meer klachten en suggesties voor verbeteringen er zullen komen en hoe meer Vstep er dan aan gelegen is om er wat aan te doen.
Is dat so? Vstep was en is op de hoogte van de slechte performance , ook op configuraties welke de minimumeisen verre overtreffen.
En heeft Vstep zich dit ook ter harte genomen bij en tijdens het ontwikkelen van de patch 1.3? Ja, voor een selecte groep 64 bitters, de rest kan het nu helemaal vergeten.
Ik stop ermee voordat ik een hartkwaal eraan over houd.
Er zijn belangrijkere en zeer zeker leukere dingen in het leven dan Vstep met z'n SS Extremes  .
(bij voorbeeld SS 08  )
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MokMok

• Forum member
« Reply #31 on: January 07, 2011, 19:51:24 »

Inderdaad, Aad. Denkt Vstep echt alleen maar aan 64 bit Win7-gebruikers met DirectX11? Zou SSE2010 niet helemaal geschikt zijn voor WinXP met DirectX9c?

tugspotter raymon

• Forum member
« Reply #32 on: January 07, 2011, 19:52:39 »

ja allemaal goed en aardig maar een mens kan niet geduldig blijven.....mijn geduld begint ook langzaam op te raken...
ik vraag me een beetje af of ze bij V-Step denken dat de klant gek is..

ik zou zeggen ga lekker zo door v-step  ....ga nou eens serieus naar je klanten kijken en luisteren en breng een patch uit die goed getest is ,dus ook voor de wat mindere systemen...
ik speelde SS ex al niet vanwege div problemen .....en het duurt eeuwen voordat er dan een patch uit komt en nog loopt het voor geen meter :thumbdown:

Ik wil ook nog steeds een oplossing voor het niet online kunnen (zegt dat ik mn key moet registreren wat al gedaan is)

ik wordt er echt kots en kots sjagereinig van :thumbdown:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
Sapphire HD 5770 1GB DDR5
4 MB Ram

MokMok

• Forum member
« Reply #33 on: January 07, 2011, 20:01:10 »

Massaal patch 1.3 testen en onvolkomenheden op het forum vermelden, zodat Vstep er ook wat aan zal moeten doen. Ook SSE2010 moet ook op de wat lichtere systemen kunnen draaien. Niet iedereen heeft geld genoeg voor het nieuwste van het nieuwste.
« Last Edit: January 07, 2011, 20:19:47 by MokMok »

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #34 on: January 07, 2011, 20:02:16 »

Jongens, moet dat nou?

Tuurlijk het werkt niet voor iedereen helemaal optimaal en tuurlijk zitten er foutjes in.

Maar reageer dat dan niet hier af. Ga voetballen of fietsen ofzo. Is ook nog goed voor je. En zeker niet tegen de moderators van het forum. Die geven ook alleen maar door wat ze van Vstep te horen krijgen. En als ik dat zo begrijp, krijgen die ook weinig te horen.

En heb je iets ontdekt wat niet klopt, meldt dat dan ook gewoon. Maar ga niet lopen zeiken. Rome is niet een dag gebouwd, SS08 was ook niet in een keer goed. Er gaan gewoon een paar patch voorbij voordat het helemaal top werkt.

Verder kan men ook iets tevreden zijn, over de dingen die wel goed zijn veranderd. Bijvoorbeeld qua lichten is het, vind ik, super geworden. Jammer van de sigita, maar ik kreeg al te horen dat het bekend was.

Nu begin ik ook te zeiken. Dus ik stop ermee. Een laatste ding dan nog.

Aan alle moderators van het forum:

:2thumbs: Ik sta achter jullie!!!!! :2thumbs:

Want jullie maken zware dagen mee.

Groeten,

Koen

« Last Edit: January 07, 2011, 20:04:39 by The Sailing Dutchman »

moonrider

• Forum member
« Reply #35 on: January 07, 2011, 20:33:15 »

uhhhhhhhhh, als alleen de 64 bit gebruikers voordeel zouden hebben zijn ze mij vergeten.
Ik gebruik windows 7 x64 , plenty geheugen en snelheid en een videokaart die aan de top staat, en ook ik heb een terugval van 50% gemiddeld, dus daar ligt het niet aan.

Rider

Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

michael_taal

• Forum member
« Reply #36 on: January 07, 2011, 20:51:00 »

ik heb weer een nieuwe bug gevonden

je kan nog steeds niet slepen omdat telkens de lijnen uit zichzelf los raken hetzelfde met de ankers met aanmeren is het hetzelfde.

DUS ER IS GEWOON GEEN VERBETERING
alleen maar achteruitgang na elke update word er een bug verholpen en dan komen er gewoon weer meer bij V-STEP KAN VOOR MIJ DE POT OP!!

ik heb er genoeg van

ajuus

The Sailing Dutchman

• Forum member
« Reply #37 on: January 07, 2011, 22:02:34 »

En ze blijven maar doorgaan. Ik lach me rot.  :lol: ;D

emmer

• Forum member
« Reply #38 on: January 07, 2011, 22:36:55 »

hoi

koen ik sluit me bij jou aan
ook van mijn kant    :2thumbs: moderators   :2thumbs:
alles heeft zijn tijd nodig en veel geduld

cor

michael_taal

• Forum member
« Reply #39 on: January 07, 2011, 23:01:55 »

vraagje doen bij jullie de lichten op de fairmount het wel bij mij niet

en er zouden toch namen komen op de PoR zie ik ze niet (op de andere schepen wel)

en ik geef de moderators ook wat tijd alleen wordt een beetje gek van de ene bug wordt verholpen en er komen tig terug dat vind ik wel jammer maar voor de rest hebben ze eigenlijk veel voor elkaar gekregen het enige wat ik nog mis is een goeie ro-ro schip,hektrawler of een baggerschip (cristobal colon,francis beaufort of pheadrus)als dat zo is dan is ie echt helemaal top  :2thumbs:
« Last Edit: January 07, 2011, 23:05:48 by michael_taal »

carambole1

• Forum member
« Reply #40 on: January 07, 2011, 23:49:59 »

Tuurlijk het werkt niet voor iedereen helemaal optimaal en tuurlijk zitten er foutjes in.

Maar reageer dat dan niet hier af. Ga voetballen of fietsen ofzo. Is ook nog goed voor je. En zeker niet tegen de moderators van het forum. Die geven ook alleen maar door wat ze van Vstep te horen krijgen. En als ik dat zo begrijp, krijgen die ook weinig te horen.

hallo ja lekker makkelijk we gaan voetballen en fietsen met de moderators achter op de fiets worden we fris van

mijn vraag is (aan de moderators ) hoe het toch mogelijk is dat VSTEP wel een comercieele shipsim bedrag circa 4000 euro wel goed werkend kan verkopen (aan bedrijven) en SEE niet werkend krijgt 39 euro het is toch van de gekke ,ik neem toch wel aan dat dezelfde programma medewerkers aan het werk zijn bij VSTEP

gr

Tico
« Last Edit: January 07, 2011, 23:58:35 by carambole1 »

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #41 on: January 08, 2011, 07:54:19 »

Kun je misschien beter aan Vstep vragen. Wij maken het spel niet, wij proberen alleen hier de boel gezellig en schoon te houden.  ;)

lala

• Forum member
« Reply #42 on: January 08, 2011, 09:01:51 »

hey

ik lees allemaal dat er broblemen zijn met de laat tijd maar ik volgens mij niet de beste pc sse en hij doet er maar een 1min over  :thumbs:(zo lang deed hij er voor ook al),maar ik heb wel last van dat niet altijd het stuur erug gaat  :thumbdown:.
en voor de mensen die de sigat niet hebben je kan kijken bij mission editor of het je bevalt :thumbs:

gr lala

MokMok

• Forum member
« Reply #43 on: January 08, 2011, 09:15:39 »

Wil zelf Vstep bellen over de patch 1.3 en andere technische zaken, dan krijg ik een receptioniste aan de lijn die mij niet eens wil doorverbinden met één der mederwerkers van Vstep. Dat vind ik erg jammer, want zo blijft Vstep op grote afstand der spelers.

roy post

• Forum member
« Reply #44 on: January 08, 2011, 14:19:50 »

nadat ik mijn xp vorige week opnieuw hebt geinstaleerd lopen 2006 2008 en extremes als een zonnetje
het opstarten van extremes is iets korter maar een opdracht iets langer
maar over het algemeen een 8+
toch wil ik nog iets kwijt 2008 is toch uitgebreider met meer scheepvaart en opdrachten misschien in de toekomst
trouwens op de rai amsterdam de mets maritieme beurs gevarenmet extremes op 3 schermen en een levens echte stuur hut geweldig  dat vond de stand houder taylor marine ik meen uit canada ook
het beste progamma
dus zo slecht hebben we het niet met het spel

dhaluc

• Forum member
« Reply #45 on: January 08, 2011, 15:19:44 »

Ben nu al een dag aan het testen en moet vaststellen dat de aangekondigde lijst veel indrukwekkender was was dan de patch.  Voor mij blijft alles bij het oude met uitzondering van het gedrag van de schepen op zee dat verbeterd is en de FPS  die sterk gedaald is. Heb de proef gedaan met de eerste v ersie : die gaf met de Pride tussen Dover en Calais 20 fps , met de nieuwe versie, zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen, kreeg ik maximaal  10 fps.  Ik werk met een  i7 950 quad core à 3.06 Ghz  – 4GB RAM -  GTX480 graphic . Met deze config haal ik in Flightsimulator FSX met alle instellingen op max tussen de 30 en de 40 fps. Als de fps nog daalt wordt dit een diashow  ipv  een simulator. Het schroefwater is ook niet realistisch . kijk maar eens wat de ELBE doet in SS2008. Dat effect is pas echt. Ik denk dat ik terugkeer naar SS2008 ook al omdat ik de simulator meestal gebruik in vrij varen .Voor mij is het belangrijk om de omgeving zo realistisch mogelijk voor te stellen. Dat doe ik met de editor 2008  waarmee ik vooral AI  schepen toevoeg en boeien samen met triggers voor verandering van omgeving of meteo.  Om op de Nieuwe Waterweg pakweg 6 schepen toe te voegen in beide richtingen tussen de Maasmond en de Petroleumhavens had ik met het systeem met de “noden” 10 minuten nodig . Met de nieuwe logical editor die veel te omslachtig is moet men elk schip apart “programmeren” (of heb ik dit verkeerd begrepen?) en ook zijn de boeien verdwenen in de static sectie .Aleen spijtig dat met SS2008 de scheepsverlichting niet kan geregeld worden en dat een radar ontbreekt . Voor de rest leve SS2008 en  byebye Extreme.
 :captain:

MokMok

• Forum member
« Reply #46 on: January 08, 2011, 16:35:49 »

Waarom gaat Vstep niet een add-on voor SS08 maken inclusief al die nieuwe schepen en nieuwe omgevingen van SSE2010? Zodat de gebruikers van SS08 ook veel plezier zullen hebben van de nieuwe schepen en nieuwe omgevingen van SSE2010, zonder te klagen over de slechte performance van SSE2010.
« Last Edit: January 08, 2011, 16:41:13 by MokMok »

Mad_Fred

• Administrator
  • ✝ In Memoriam
« Reply #47 on: January 08, 2011, 16:51:09 »

Omdat dat niet kan, het is niet compatible op die manier. SS08 is niet langer onder ontwikkeling en komt dit ook niet meer.

Aad The Pirate

• Forum member
« Reply #48 on: January 08, 2011, 17:41:43 »

Omdat dat niet kan, het is niet compatible op die manier. SS08 is niet langer onder ontwikkeling en komt dit ook niet meer.
Dus, omdat de nieuwe boorling een beetje last heeft van kinderziektes wordt de prachtige peuter maar met het badwater weggegooid?

<edit
typo weggewerkt
end edit>
« Last Edit: January 08, 2011, 23:21:13 by Aad The Pirate »
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Ruitje95

• Forum member
« Reply #49 on: January 08, 2011, 17:56:47 »

Het valt mij op als ik op de brug ga zitten met mijn camera, dat ik geen roer en gashendel(s) heb.
Ook nadat ik een aantal keer het tab-knopje en alt-tab heb ingedrukt.
Pages: 1 [2] 3 4   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines