Hello Guest March 29, 2024, 14:58:51 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Loods worden  (Read 12092 times)

baszwanenburg

  • Forum member
  • Posts: 19
Loods worden
« on: November 17, 2009, 19:29:20 »

Ik wil later loods worden. Maar welke studie moet je daar voor doen?
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg want ik heb het snel nodig.

Alvast bedankt
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Loods worden
« Reply #1 on: November 17, 2009, 19:43:18 »

Zet "snel" maar uit je hoofd.

Om loods te kunnen worden, heb je minimaal "chief officer all ships" of "master all ships" nodig. Eerst 4 jaar naar de zeevaartschool. Als je eenmaal gaat varen, krijg je steeds een hogere rang tot je tenslotte 1e stuurman of zelfs kapitein wordt.

Als je eenmaal wordt toegelaten bij het loodswezen, mag je een hele rits aan interne opleidingen gaan volgen waarna je aspirant loods wordt. Daarna mag je zelfstandig de kleinere schepen beloodsen. Na enige jaren ervaring opgedaan te hebben wordt je senior loods, dan mag je de allergrootste schepen beloodsen.

Succes.
Logged
It's the crew that makes the difference

eggy1991

  • Beta Tester
  • Posts: 409
Re: Loods worden
« Reply #2 on: November 17, 2009, 21:42:51 »

Zet "snel" maar uit je hoofd.

Om loods te kunnen worden, heb je minimaal "chief officer all ships" of "master all ships" nodig. Eerst 4 jaar naar de zeevaartschool. Als je eenmaal gaat varen, krijg je steeds een hogere rang tot je tenslotte 1e stuurman of zelfs kapitein wordt.

Als je eenmaal wordt toegelaten bij het loodswezen, mag je een hele rits aan interne opleidingen gaan volgen waarna je aspirant loods wordt. Daarna mag je zelfstandig de kleinere schepen beloodsen. Na enige jaren ervaring opgedaan te hebben wordt je senior loods, dan mag je de allergrootste schepen beloodsen.

Succes.
Hoe dan ook is het de moeite zeker waard,
een leuke opleiding met gaaf werk, en nog eens hoge loon ook.


Gr,
eggy1991
Logged
15-5-2011 21:04 - PSN Back online. Congratulations Sony Computer Entertainment !

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Loods worden
« Reply #3 on: November 17, 2009, 22:02:13 »

Het is zeker de moeite waard, maar het is niet iets wat je zomaar even doet.

Zeevaartkunde is zoiezo al een mooie, breede en intressante opleiding. Zeker als je maroff doet, kan je na het varen ook goed terecht aan de wal.

Logged
It's the crew that makes the difference

Snakebyte92

  • Forum member
  • Posts: 409
Re: Loods worden
« Reply #4 on: November 22, 2009, 19:44:07 »

Heej,

Je moet inderdaad eerst naar de zeevaart school die in Nederland op vier plekken zit. Nl. Amsterdam, Rotterdam, Vlissingen en Terschelling.
Alleen voordat je aan de opleiding kan meedoen moet je wel medische worden goedgekeurd. En dan pas kan je deelnemen aan de opleiding. En daarna moet je eerst gaan varen voordat je sowieso loods kan worden.
Alleen een kapitein heeft gezegd dat het wel afdank werk is en je moet wel op een varend schip met een touwladdertje omhoog klimmen. Het is even dat je het weet.

Logged
Cadet Holland America Line

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Loods worden
« Reply #5 on: November 22, 2009, 20:28:31 »

Heej,

Je moet inderdaad eerst naar de zeevaart school die in Nederland op vier plekken zit. Nl. Amsterdam, Rotterdam, Vlissingen en Terschelling.
Alleen voordat je aan de opleiding kan meedoen moet je wel medische worden goedgekeurd. En dan pas kan je deelnemen aan de opleiding. En daarna moet je eerst gaan varen voordat je sowieso loods kan worden.
Alleen een kapitein heeft gezegd dat het wel afdank werk is en je moet wel op een varend schip met een touwladdertje omhoog klimmen. Het is even dat je het weet.



Er zijn ook zeevaartscholen in IJmuiden, Harlingen, Den Helder, Delfzijl en Zwolle.

Dit is wel een leuke website met informate voor als je naar de zeevaartschool wil.

www.zeebenengezocht.nl
Logged
It's the crew that makes the difference

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Loods worden
« Reply #6 on: November 22, 2009, 20:33:54 »

Nog een filmpje die ik onlangs aan boord maakte.

http://www.youtube.com/watch?v=0v0MYCqo_KA

De loods komt aan boord met een zgn. "jol". Met mooi weer is het natuurlijk wel leuk, alleen met slecht weer moet je wel lef hebben!
Logged
It's the crew that makes the difference

loods scheldemonden

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Loods worden
« Reply #7 on: December 28, 2009, 22:48:52 »

hoi,

Ik wil later ook loods worden, dat lijkt me de bekroning op m'n carriere.
Ik zit nu in het 2e jaar, en ik volg de opleiding Maritiem Officier in Vlissingen.
Je moet wel in je achterhoofd houden dat je HBO moet hebben wil je loods worden.
Ik moet dus helaas nog eens 2 jaar HBO studeren na mijn 4 jaar op het MBO.

groeten,

Jeremy (loods)
Logged

doeke-jan

  • Forum member
  • Posts: 78
Re: Loods worden
« Reply #8 on: April 03, 2010, 18:22:14 »

Hallo,
Even over die zeevaartschool in Delfzijl.
Hij staat namelijk bij mij om de hoek.
Maar dat is een MBO zeevaartschool
en volgens mij moet je voor loods een HBO
zeevaartschool doen.Die op terschelling is wel HBO

Groetjes doeke-jan
Logged

loods scheldemonden

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Loods worden
« Reply #9 on: April 05, 2010, 20:20:23 »

hey,

Voor loods te worden heb je inderdaad HBO nodig.
In Vlissingen kun je ook een HBO opleiding volgen, via het HZ (hogeschool zeeland).


Groetjes,
Jeremy
(loods)
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines