Hello Guest April 19, 2024, 13:26:18 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: De sterkste sleepboot van de rijn.  (Read 4265 times)

Tikkels1976

  • Forum member
  • Posts: 57
De sterkste sleepboot van de rijn.
« on: February 19, 2009, 12:42:59 »

Als we het hebben over de binnenvaart zou ik het persoonlijk fantastisch vinden als ze in de nieuwe ss de Unterwalden zouden inbouwen. Dit was ooit de sterkste sleepboot van de rijn met Sulzer 4 x 1000 pk. Dat zou toch een beetje respect tonen voor degene die ermee gevaren hebben maar ook voor degene die toen voeren, want iedere schipper uit die tijd kan dit schip herinneren.
Dit schip ging moeiteloos met een sleep van 8 schepen naar boven en haalde nog een snelheid van zo ongeveer 8 km. terwijl een ander de helft nog niet haalde. pure power dus.

Groetjes Roland.
« Last Edit: February 19, 2009, 12:48:38 by Tikkels1976 »
Logged

riny

  • Forum member
  • Posts: 137
Re: De sterkste sleepboot van de rijn.
« Reply #1 on: February 19, 2009, 21:44:50 »

Hi Roland.
Zou natuurlijk erg leuk zijn, maar je geloof dat toch niet werkelijk? Dan zouden er ook nog een paar raderboten in moeten zoals de "Ragnar" of de "Oskar Hüber" bijvoorbeeld.

Groetjes
Riny
Logged

Tikkels1976

  • Forum member
  • Posts: 57
Re: De sterkste sleepboot van de rijn.
« Reply #2 on: February 20, 2009, 00:55:20 »

Hoi riny.

Ook dat zou iets wezen en ik heb foto's genoeg om ze daarbij te kunnen helpen maar dan zouden ze contact met me moeten opnemen. Ik vind die radarboten ook erg mooi maar ik heb persoonlijk iets met die Unterwalden en natuurlijk vele met mij die vroeger op de rijn gevaren hebben of opgegroeid zijn.

Groetjes Roland.
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines