Hello Guest September 16, 2024, 21:34:26 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

wat is jouw minst bevaren schip?

portoferraio angel
- 12 (11.5%)
jumbo javelin
- 4 (3.8%)
vermaas
- 2 (1.9%)
titanic
- 34 (32.7%)
elbe
- 4 (3.8%)
furie
- 2 (1.9%)
speedboot
- 17 (16.3%)
water taxi
- 19 (18.3%)
rpa 12
- 4 (3.8%)
anders (posten graag)
- 6 (5.8%)

Total Members Voted: 100


Pages: 1 2 [3] 4   Go Down

Author Topic: minst bevaren schip  (Read 20102 times)

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #50 on: February 07, 2009, 14:31:54 »

2000 euro voor alleen dat, beetje rip off.
;D
Tsja, ik dacht zeg maar niks. Lijkt me ook een beetje overdreven.
Heb er best wel wat geld voor over. Niet dat we ons nu veel kunnen permitteren.
Het is hier ook krisis (met instanties).
Het geluid heb ik veel al uit staan. Ik versta er ook niet veel van.
O ja mijn toeter werkt sinds dat ik de update patch er eens langs heb gehaald.
Bij de originele versie werkt die niet eens. Ik heb de T van toeter ingesteld.
Nee, ik ben geen toeteraar. Ben je nu helemaal betoeterd.
Maar goed, we dwalen weer af.  ;)
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

The Sailing Dutchman

  • Forum member
  • Posts: 33
Re: minst bevaren schip
« Reply #51 on: February 11, 2009, 11:54:08 »

Ik snap niet dat mensen problemen hebben met het varen van schepen. Je moet alles altijd met beleid doen. Iedereen kent het liedje van bassie en adriaan. Blijf rustig, rustig, rustig. Blijf rustig, kalm en stil.

Neem de red eagle. Je moet bij je opties roer 1 en roer 2 apart knoppen geven en hij vaart perfect. Hovercraft is een van de tofste schepen die er is. Het enige is dat je er niet overal mee terecht kan. De titantic is een machtig mooi schip. En hij is niet moeilijk te varen. Het geluk is ook nog dat hij 2 motoren heeft. Een vooruit, ander achteruit en hij draait bijna om zijn as. ( nou?????, in ieder geval heel scherp en hij moet bijna stil liggen )   

Nou om weer bij de topic terug te komen. Het schip wat ik het minst vaar, is de elbe. ( Zeer slechte handling, Zelfs met beleid ) Verder niet met de jetski ( " " " " ) en de portoferraio angel. ( ik weet niet wat ik ermee moet doen, rondjes varen??? Hij vaart trouwens perfect).

 

« Last Edit: February 11, 2009, 15:15:23 by The Sailing Dutchman »
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #52 on: February 11, 2009, 12:04:51 »

Ik snap niet dat mensen problemen hebben met het varen van schepen. Je moet alles altijd met beleid doen. Iedereen kent het liedje van bassie en adriaan. Blijf rustig, rustig, rustig. Blijf rustig, kalm en stil.

Neem de red eagle. Je moet bij je opties roer 1 en roer 2 apart knoppen geven en hij vaart perfect. Hovercraft is een van de tofste schepen die er is. Het enige is dat je er niet overal mee terecht kan. De titantic is een machtig mooi schip. En hij is niet moeilijk te varen. Het geluk is ook nog dat hij 2 motoren heeft. Een vooruit, ander achteruit en hij draait bijna om zijn as. ( nou?????, in ieder geval heel scherp en hij moet bijna stil liggen )   

Nou om weer bij de topic terug te komen. Het schip wat ik het minst vaar, is de elbe. ( Zeer slechte handling ) Verder niet met de jetski ( " " " " ) en de portoferraio angel. ( ik weet niet wat ik ermee moet ).
Wat is dan het probleem met die boten ?
De jetski is wel te doen als het inderdaad met beleid is.
Datzelfde geldt voor de hoovercraft als de wind ofzo geen parten speelt.
De Angel is met beleid ook te doen.
Maar sommige opdrachten zijn soms (vrijwel) onmogelijk.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #53 on: February 11, 2009, 17:34:47 »

Ik snap niet dat mensen problemen hebben met het varen van schepen. Je moet alles altijd met beleid doen. Iedereen kent het liedje van bassie en adriaan. Blijf rustig, rustig, rustig. Blijf rustig, kalm en stil.

Neem de red eagle. Je moet bij je opties roer 1 en roer 2 apart knoppen geven en hij vaart perfect. Hovercraft is een van de tofste schepen die er is. Het enige is dat je er niet overal mee terecht kan. De titantic is een machtig mooi schip. En hij is niet moeilijk te varen. Het geluk is ook nog dat hij 2 motoren heeft. Een vooruit, ander achteruit en hij draait bijna om zijn as. ( nou?????, in ieder geval heel scherp en hij moet bijna stil liggen )   

Nou om weer bij de topic terug te komen. Het schip wat ik het minst vaar, is de elbe. ( Zeer slechte handling, Zelfs met beleid ) Verder niet met de jetski ( " " " " ) en de portoferraio angel. ( ik weet niet wat ik ermee moet doen, rondjes varen??? Hij vaart trouwens perfect).

 



Ik ben 100% met je eens.

Gelukkig heeft de powerboat net meer stemmen als de Titanic want vind het echt zonde dat vele mensen 'bootjes' zoals de Jetski en Powerboat boven schepen zoals de Titanic en Red Eagle verkiezen.

Als je al problemen hebt met de Titanic, dan ga je problemen hebben met meer als de helft van de schepen in SS.
De Latitude heeft maar 1 schroef en geen boegschroef, waarom stemt dan niemand op de Lattitude?
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #54 on: February 11, 2009, 18:27:21 »

Ik ben 100% met je eens.

Gelukkig heeft de powerboat net meer stemmen als de Titanic want vind het echt zonde dat vele mensen 'bootjes' zoals de Jetski en Powerboat boven schepen zoals de Titanic en Red Eagle verkiezen.

Als je al problemen hebt met de Titanic, dan ga je problemen hebben met meer als de helft van de schepen in SS.
De Latitude heeft maar 1 schroef en geen boegschroef, waarom stemt dan niemand op de Lattitude?
Ik zie je met de lattitude geen sprongetje maken.
Heeft ook met de opdrachten te maken.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #55 on: February 11, 2009, 18:49:11 »

Een sprongetje maken is hetgene wat ik nooit doe in shipsim.

Bij mij gaat shipsim om het manouvreren van een schip op een manier waarop het hoort.

Al die powerboat en jetski missions vind ik maar kinderachtig.
Logged

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
Re: minst bevaren schip
« Reply #56 on: February 11, 2009, 19:47:29 »


Al die powerboat en jetski missions vind ik maar kinderachtig.

hoezo kinderachtig? wat heeft dat er mee te maken? en wat heeft dit met je minst bevaren schip te maken? :police:

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #57 on: February 11, 2009, 20:32:03 »

Een sprongetje maken is hetgene wat ik nooit doe in shipsim.

Bij mij gaat shipsim om het manouvreren van een schip op een manier waarop het hoort.

Al die powerboat en jetski missions vind ik maar kinderachtig.
Wat heeft het met kinderachtig te maken ?
Die boot en jetski bestaan toch ?
De Titanic bestaat allang niet meer.
Niet voor niets is dat het minst bevaren schip ter wereld.
Niemand kon er mee varen. Of de verkeerde kapitein ?
In een spel kan alles.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #58 on: February 11, 2009, 21:06:29 »

en wat heeft dit met je minst bevaren schip te maken? :police:


Dit heeft net alles met het minst bevaren schip te maken.

Als het echt te ver off-topic gaat zal er wel een moderator tussenkomen.



Bestaan de powerboat en Jetski dan echt???
Ik zie geen namen of merken staan buiten "Power Boat" of "Jetski".

Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met het kinderachtig zijn.


Ik speel graag met de Titanic, Red Eagle, Vermaas, Agile Solution, ... omdat het een uitdaging is om zo'n schip te manouvreren.
Wat is er dan aan de Powerboat? Om ter snelste over een paar schansjes springen en dan 'aanleggen'?
En met 'aanleggen' bedoel ik 5m weg van de kaai. (zoals de meeste mensen in die missies doen)

"Niemand kon er mee varen. Of de verkeerde kapitein ?"
Wat heeft dat er nu mee te maken?? Is de Titanic daarom een slecht schip?
Mss is het te moeilijk of heb jij er geen geduld voor.

De naam van het spel is Ship Simulator, en dat is iets wat veel mensen soms vergeten.
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #59 on: February 11, 2009, 21:20:26 »


Dit heeft net alles met het minst bevaren schip te maken.

Als het echt te ver off-topic gaat zal er wel een moderator tussenkomen.



Bestaan de powerboat en Jetski dan echt???
Ik zie geen namen of merken staan buiten "Power Boat" of "Jetski".

Maar dat heeft natuurlijk niets te maken met het kinderachtig zijn.


Ik speel graag met de Titanic, Red Eagle, Vermaas, Agile Solution, ... omdat het een uitdaging is om zo'n schip te manouvreren.
Wat is er dan aan de Powerboat? Om ter snelste over een paar schansjes springen en dan 'aanleggen'?
En met 'aanleggen' bedoel ik 5m weg van de kaai. (zoals de meeste mensen in die missies doen)

"Niemand kon er mee varen. Of de verkeerde kapitein ?"
Wat heeft dat er nu mee te maken?? Is de Titanic daarom een slecht schip?
Mss is het te moeilijk of heb jij er geen geduld voor.

De naam van het spel is Ship Simulator, en dat is iets wat veel mensen soms vergeten.
De powerboat is een race- of speed-boat ?
De jetski heet volgens mij hier een waterscooter ofzo ?
Ik heb ze alleen op tv gezien.
Dat kan ik niet van alle andere boten zeggen op een paar na.

Het heet inderdaad een simulator.

Weet jij wat de Titanic was ?
Het is alweer een tijdje geleden dat die vergaan is.
En ik meen nog wel op zijn eerste reis tegen een ijsschots ?
Het schip was super modern voor die tijd en was onvergaanbaar.
Maar laten we het er op houden dat een ijsberg het schip een krasje gaf waar die niet tegen kon.
Het kan natuurlijk ook een navigatiefout zijn geweest.
Dus als jij wat zegt van de jetski en de powerboot.
Ok ik ken een pont. Ben er ooit wel eens op geweest.
Ze hebben verschillende soorten.
Maar waar de Red Funnel vaart ? Geen idee.
Philipijnen of iets dergelijks ?  ;D
De PhiPhi eiland(en) zijn niet mijn favoriete plek.
Met de Oceaan Star kom ik er ook niet en daar kan ik aardig mee varen, al zeg ik het zelf.
Afgezien van het feit dat de besturing een beetje raar is. Ik was er snel genoeg achter.
En dan werkt het fantastisch.

En nogmaals het is inderdaad een simulator.
Stuurboord heeft niet altijd voorrang.
Of dat moet een dronken simulatie zijn of een zeer onervaren zeiler.
Kan allemaal.
Wie zal het zeggen ?
Ik kom heel gekke dingen tegen en sommige boten komen waar ze helemaal niet mogen komen.
Wat moet een tanker in godsnaam in dat franse nep haventje ?
Of een Jumbo Javelin ?
Ok, ander onderwerp.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

gerardtt

  • Forum member
  • Posts: 423
Re: minst bevaren schip
« Reply #60 on: February 12, 2009, 16:28:01 »

ze hadden de titanic natuurlijk ook gewoon kunnen stoppen en een paar uurtjes later weer verder varen....
maar dat is achteraf ;)

Tikkels1976

  • Forum member
  • Posts: 57
Re: minst bevaren schip
« Reply #61 on: February 12, 2009, 23:43:13 »

Je kan merken aanjullie verhaal dat jullie ten eerste niet weten hoe het is om met zo'n groot schip echt te varen en ten tweede zouden jullie dan eens in de tijd moeten teruggaan om de rede te vinden waarom de Titanic echt is gezonken. In het echt zijn er ook schepen die slecht naar hun roer luistteren maar dat maakt het geen slechte schepen. Maar wat mijn voorganger ook al zei het is een simulator. Het is juist de kunst om daarmee je stuurkunsten te tonen maar niet hoe snel en wat mij betrefd hadden ze die jetski en powerboat missies eruit kunnen houden en wat meer missies met beroepsschepen erin mogen zetten.

Groetjes Roland
Logged

EvdP

  • Forum member
  • Posts: 10
Re: minst bevaren schip
« Reply #62 on: February 13, 2009, 09:05:10 »

Vaar het liefst met de Agile Solutions, Vermaas en de Fairmount Sherpa,
Gewoon met een schroef en een roer eronder.

Met jets en thrusters heb ik niet zoveel, vaar af en toe wel met de loodstender en de reddingboot,
maar dat raak je vrij snel beu.

Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #63 on: February 13, 2009, 09:13:47 »

Je kan merken aanjullie verhaal dat jullie ten eerste niet weten hoe het is om met zo'n groot schip echt te varen en ten tweede zouden jullie dan eens in de tijd moeten teruggaan om de rede te vinden waarom de Titanic echt is gezonken. In het echt zijn er ook schepen die slecht naar hun roer luistteren maar dat maakt het geen slechte schepen. Maar wat mijn voorganger ook al zei het is een simulator. Het is juist de kunst om daarmee je stuurkunsten te tonen maar niet hoe snel en wat mij betrefd hadden ze die jetski en powerboat missies eruit kunnen houden en wat meer missies met beroepsschepen erin mogen zetten.

Groetjes Roland
De Titanic is vergaan door een onervaren kapitein. Dat was duidelijk. Hij had daar nooit mogen wezen. Gesteund door de makers van het schip in al hun arrogantie dat het schip onmogelijk kon zinken. Elk schip dat vaart kan zinken, behalve schepen die op het land liggen. Ook niet in een dok.
Als je de boegdeuren tijdens een storm openlaat maakt het schip ook water. Had de kapitein van de Heraut of Free Enterprise ook moeten weten toen z'n schip zonk voor de Belgische kust. En daarmee een drama ontketende.

De grote boten hebben toch ook wel mijn voorkeur omdat ze wat lastiger zijn.
Voor een storm ga ik ook niet opzij. Alleen dan valt er weinig te zien.

In de simulator zijn sommige dingen zeer overdreven.
Een stukje met een booreiland slepen is ook geen kunst, maar wel met 2 boten.
Dat doe je in het echt nooit na.
Dus is het een spel.  ;)
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: minst bevaren schip
« Reply #64 on: February 13, 2009, 09:28:16 »

Een stukje met een booreiland slepen is ook geen kunst, maar wel met 2 boten.
Dat doe je in het echt nooit na.


Jawel,daarom zou het beter zijn om zulke zaken via de onlinemode te brengen.
Dan is er wel een gelijkenis met de realiteit.
Marc
Logged
N

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #65 on: February 13, 2009, 09:56:37 »

Een stukje met een booreiland slepen is ook geen kunst, maar wel met 2 boten.
Dat doe je in het echt nooit na.


Jawel,daarom zou het beter zijn om zulke zaken via de onlinemode te brengen.
Dan is er wel een gelijkenis met de realiteit.
Marc
Ja, ik had mijn hoop een beetje op online gevestigd.
Maar vrij rond varen kan ik het in spel zelf ook.
En ik kreeg een tip van een server beheerder om bij het veranderen van boot of omgeving (online) het hele spel opnieuw op te starten.
Een beetje raar is het wel, maar dat is weer een ander onderwerp.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #66 on: February 13, 2009, 16:52:06 »

Je kan merken aanjullie verhaal dat jullie ten eerste niet weten hoe het is om met zo'n groot schip echt te varen en ten tweede zouden jullie dan eens in de tijd moeten teruggaan om de rede te vinden waarom de Titanic echt is gezonken. In het echt zijn er ook schepen die slecht naar hun roer luistteren maar dat maakt het geen slechte schepen. Maar wat mijn voorganger ook al zei het is een simulator. Het is juist de kunst om daarmee je stuurkunsten te tonen maar niet hoe snel en wat mij betrefd hadden ze die jetski en powerboat missies eruit kunnen houden en wat meer missies met beroepsschepen erin mogen zetten.

Groetjes Roland

Ja, dat bedoel ik nu.

En wat heeft het vergaan van de Titanic nu te maken mee dat het een slecht schip is?

Misschien moet je het eens proberen voor je het beoordeelt.
Ik vind het een leuk schip voor zijn eigenschappen in het manouvreren.
En de geschiedenis van het schip kan me niets schelen.

De powerboat en Jetski lijken mij maar dinky-toys, en daarom vind ik het kinderachtig.
De besturing ervan voelt ook zo aan (bij mij dan).
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #67 on: February 13, 2009, 16:59:36 »

Ja, dat bedoel ik nu.

En wat heeft het vergaan van de Titanic nu te maken mee dat het een slecht schip is?

Misschien moet je het eens proberen voor je het beoordeelt.
Ik vind het een leuk schip voor zijn eigenschappen in het manouvreren.
En de geschiedenis van het schip kan me niets schelen.

De powerboat en Jetski lijken mij maar dinky-toys, en daarom vind ik het kinderachtig.
De besturing ervan voelt ook zo aan (bij mij dan).
Ik heb met de Titanic gevaren. Ik heb alle opdrachten geprobeerd die er mogelijk mee zijn.
Opdrachten, ja. Vrij varen doe ik weinig. Want dat vind ik weinig aan en ben ik al vrij snel zat.
De JetSki en de PowerBoat vind ik ook maar zozo.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

dycore

  • Forum member
  • Posts: 179
Re: minst bevaren schip
« Reply #68 on: March 01, 2009, 16:03:03 »

even voor ballast,sinds wanneer heeft een zeilboot ook al komt die van stuurboord,voorrang op beroepsvaart?in dit geval dan de titanic,zie je die uitwijken voor een zeilboot?ik niet
mvrg,
frank
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #69 on: March 01, 2009, 17:30:18 »

even voor ballast,sinds wanneer heeft een zeilboot ook al komt die van stuurboord,voorrang op beroepsvaart?in dit geval dan de titanic,zie je die uitwijken voor een zeilboot?ik niet
mvrg,
frank
Ben blij dat je dit zegt.
Ik vond het ook al zo raar.
Maar hoe zit het met raceboten ?
Die vragen altijd voorrang.
Ben een keer overvaren geweest met m'n taxiboot.
Of valt dat weer niet onder beroepsvaart ?
Vind het sowieso geen prettig idee dat die zeilbootjes zo irritant er aan komen.
Soms in kolonne. Zeer onnatuurlijk. Zie daar maar eens een schip tussendoor te krijgen.
Nee, ze gaan echt niet voor je opzij.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: minst bevaren schip
« Reply #70 on: March 01, 2009, 18:05:45 »

even voor ballast,sinds wanneer heeft een zeilboot ook al komt die van stuurboord,voorrang op beroepsvaart?in dit geval dan de titanic,zie je die uitwijken voor een zeilboot?ik niet
mvrg,
frank

Volgens voorschrift 18 van de internationale bepaling ter verkoming van aanvaring op zee moet een werktuigelijk voortbewogen schip wijken voor zeilboten (mits onder zeil), vissersschepen (mits bezig met het uitoefenen van de visserij, dus niet stomende van en naar de visgronden), beperkt manoeuvreerbare schepen en onmanoeuvreerbare schepen.



Logged
It's the crew that makes the difference

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: minst bevaren schip
« Reply #71 on: March 01, 2009, 18:20:20 »

Volgens voorschrift 18 van de internationale bepaling ter verkoming van aanvaring op zee moet een werktuigelijk voortbewogen schip wijken voor zeilboten (mits onder zeil), vissersschepen (mits bezig met het uitoefenen van de visserij, dus niet stomende van en naar de visgronden), beperkt manoeuvreerbare schepen en onmanoeuvreerbare schepen.
Oh, en op de binnenwateren ?
Nee, een zeilboot kan moeilijk remmen tenzij die zijn zeilen inklapt.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

dycore

  • Forum member
  • Posts: 179
Re: minst bevaren schip
« Reply #72 on: March 01, 2009, 18:58:06 »

vreemde vaarregel,dus een mammoet tanker moet uitwijken voor zo'n *****zeilboot?? zou dat wel eens in de prijktijk willlen zien gebeuren  ;D,kijken wat er gebeurt, dit is off topic ik weet het,kon niet nalaten om er nog eens op te reageren,
mvrg,
frank
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: minst bevaren schip
« Reply #73 on: March 01, 2009, 19:34:46 »

In de praktijk zal de mammoet tanker er wel voor zorgen dat 'ie onder beperkt manoeuvreerbaar valt, ook al heeft hij er misschien geen recht op. Dan moeten de motorschepen, zeilschepen en vissersmannen uitwijken.  ;)
Logged
It's the crew that makes the difference

Sam

  • Forum member
  • Posts: 1041
Re: minst bevaren schip
« Reply #74 on: March 01, 2009, 19:51:27 »

In de praktijk gebeurt dit heel veel!

Als wij het Engels kanaal over zeilen, ben je constant bezig met zeiltrim en het aanpassen van je koers aan de wind.
En gebeurt het vaak dat schepen hun koers wijzigen om ons te ontwijken, omdat er toch genoeg plaats is.
Meestal is dit maar een wijziging van ong. 10°.

Maar de regel die de meeste pleziervaart wel onthoud is dat beroepsvaart ALTIJD voorrang heeft.
Logged
Pages: 1 2 [3] 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines