Hello Guest November 24, 2024, 00:43:15 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: SSE ,radar  (Read 2543 times)

Moby-Dick

• Forum member
SSE ,radar
« on: November 14, 2010, 15:21:00 »

Hallo allemaal,

Ik heb SSE al een tijdje en ik heb even een vraag over de radar,de vraag is wat moet ik kunnen zien op de radar in dit spel,ik zie op deze radar alleen afstand cirkels die je met het plus en min tekentje kunt veranderen.
En hoe zit dat met ijbergen,kun je die ook zien op de radar,ik heb zelf nooit gevaren in ijsberg gebieden en op deze radar zie ik ze dus niet.Je hebt zee en haven radars maar met deze zie je in de havens met dikke mist niets,geen oevers, geen havenhoofden,geen kades,alleen maar het zelfde als op open zee. Het zou wel handig zijn als je van zee naar havenradar over kon schakelen.En verder zitten er ondanks de update 1.2.2 nog al wat onvolkomenheden in het spel,maar dat zal in de loop der tijd nog wel met updates weg gewerkt worden.

Gr: Moby-Dick

Knarkie

• Forum member
Re: SSE ,radar
« Reply #1 on: November 14, 2010, 17:28:53 »

Hoi,

Ik neem aan dat je bedoelt dat je gewoon niks ziet op de radar?

Als het goed is zie je (uit me hoofd) links onderin een minnetje en een plusje. Met deze twee knoppen kan je de ''radarcirkel'' vergroten/kleinen. Als het goed is zie je dan ook ergens een getalletje verspringen, die het aantal nm (nautical miles) aangeeft.

Blijf je het probleem houden, weet ik het ook niet meer :P

Mark

lala

• Forum member
« Reply #2 on: November 14, 2010, 18:19:21 »

hey
normaal werkt je radar gewoon als dat niet zo is dan is hij niet goed geïnstaleer.
ijsbergen schepen kades enz moet je kunnen zien.

gr lala

Moby-Dick

• Forum member
« Reply #3 on: November 15, 2010, 10:43:16 »

Bedankt voor Uw antwoord.

Ja dat + en- staan rechtsbovenin en je kunt daar ook de kaart op monitor groote zetten
en links boven kun je van cart naar radar en je kunt de cart wegklikken.
Ik heb de hotfix voor de cart icons ook nog even geinstaleerd maar er veranderd helemaal niets.
Maar wat kan dan niet goed geinstaleerd zijn?,het instaleren gaat gewoon automatisch,daar kun je volgens mij
zelf niets aan veranderen of heb ik dat mis.

Gr: moby dick (Eddy)

Moby-Dick

• Forum member
« Reply #4 on: November 15, 2010, 11:42:59 »

even ter aanvulling.

Zou het misschien ook nog met de VGA kaart te maken kunnen hebben ?, de grafische weergave is goed ,maar
hij is wel een beetje aan de lichte kant,het is een MSI NVidia Geforce NX7600GS 512mb AGP 8x en mijn CPU is een Pentium 4  3 GHz en ik werk met Windows XP en 2048 mb geheugen.

Gr moby dick (eddy

Moby-Dick

• Forum member
« Reply #5 on: November 16, 2010, 12:35:42 »

Hallo    Lala

nog even over de radar,als ik het goed begrepen heb dan zie jij wel havenhoofden,kades oevers,schepen enz:
op jou radar en je had het over niet goed geinstalleerd,kun jij mij even bijpraten hoe ik SSE goed moet instaleren en wat ik misschien verkeerd heb gedaan!.Op mijn radar zie ik alleen cirkels plus een verlichte draaiende streep en af en toe een verlicht puntje als er een schip in de buurt is maar dat is dan ook alles. mocht er nog iemand zijn met een éénvoudige oplossing dan hoor ik dat graag,alvast bedankt.

Gr: M-D Eddy

moonrider

• Forum member
« Reply #6 on: November 16, 2010, 14:44:34 »

Je zou eens kunnen proberen in te zoomen met het plus en min teken op je radar.
Dit wil meestal wel helpen, als hij niet goed geinstalleerd zou zijn,  zie je zelfs je radar niet eens.

Rider

Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Moby-Dick

• Forum member
« Reply #7 on: November 17, 2010, 00:44:37 »

Ja dank je moonrider,maar dat heb ik ook al gedaan ,het bereik groter of kleiner te maken en de ringen veranderen ook wel en het cijfertje voor de n m (nautical miles) verandert ook,maar in de havens krijg ik geen kades,oevers enz: te zien. Maar nou ben ik nog steeds niks wijzer geworden van dat niet goed instaleren,wat kun je nu verkeerd doen bij het installeren,?zoals ik al zei ,dat gaat toch gewoon automatich. Ik ben wel nieuwschierig of er nog anderen zijn met hetzelfde probleem en wat ze daar aan gedaan hebben eventueel.

Gr: M-D Eddy

Kobus Post

• Forum member
« Reply #8 on: November 23, 2010, 19:33:44 »

Het probleem is heel simpel, je videokaart is niet snel genoeg.

http://www.shipsim.com/products/shipsimulatorextremes

minimaal een 8800 GT en jij hebt een 7600 GS (heb ik nog in m`n ouwe pc zitten) dus dat is helaas niet voldoende, dat je SSE nog wel draait kan, maar dan zijn er situaties waarin je een lage framerate hebt of dat de kaart/radar het niet doet.

geheugen en processor zijn net aan voldoende.

Ik denk dat je eens moet overwegen om een nieuwe computer te halen. Of een nieuwe videokaart, maar dat lijkt me niet het slimste want je hebt een AGP slot en daar zijn best wel moeilijk goede videokaarten voor te vinden.
MacBook Pro Retina 15"

Moby-Dick

• Forum member
« Reply #9 on: November 25, 2010, 01:25:40 »

Hallo kobus,
Bedankt voor je antwoord, ja ik wist dat mijn videkaart aan de langzame kant is en ik heb ook al overwogen om een nieuwe computer aan te schaffen,maar dan rijst de vraag wat is dan de beste aankoop om shipsim met gemak te kunnen draaien,iemand een sugestie? en ik wil daarvoor € 500.00 tot €800.00 besteden.
Welke processor heb ik dan nodig  en welke videokaart en hoeveel geheugen en wat voor
geheugen DDR2 of DDR3 en 32 of 64 bit, laten we zeggen alles 50% boven het minimum
Gr:moby dick (Eddy)
Pages: [1]   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines