Hello Guest October 18, 2024, 11:15:30 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: help mij  (Read 2678 times)

m4b

  • Forum member
  • Posts: 74
help mij
« on: September 05, 2008, 20:09:58 »

help mij

mensen ik heb de update Ship Simulator 2008 - Update v1.x -> v1.4.2 (668MB) gedownload. net was ie klaar en wou ik shipsim 2008 spelen maar dan zegt ie opeens a channel  that is needed  for this project  has an  incorrent  engine version  en daarna een hele lange rij met cijfers en letters daarna klik ik op ok dan zegt ie  there was an error while loading  this project  you might need to upgrade your viewers pacakge  would you like to download  the latest versions? toen heb ik op ok gedrukt en heb het geinstaleerd en daarna zegt ie weer het zelfde.
wie heeft of had het zelfde probleem? en wie kan me helpen wat moet ik doen


en bij multiplayer zegt ie bij een ander land dan bij nederland error vekreerde lincentie code
waar kun je je licentiecode invullen
« Last Edit: September 06, 2008, 09:53:35 by m4b »
Logged

DirkVdL

  • Forum member
  • Posts: 3
Re: help mij
« Reply #1 on: September 21, 2008, 20:22:27 »

Ik zal blijkbaar niet met deze tijd meekunnen maar waarom verkopen ze tegenwoordig een spel en nadien zit je uren te ******** om die extras te downloaden.Verkoop zo een spel compleet zodat we kunnen gamen ipv te sukkelen met die downloads.dada


Aangepast vanwege taalgebruik. - Mad_Fred
« Last Edit: September 21, 2008, 20:24:08 by Mad_Fred »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: help mij
« Reply #2 on: September 21, 2008, 20:26:09 »

Hallo DirkVdL, en welkom op het forum.

Patches zijn een hele normale zaak bij computer spellen. Het spel word compleet verkocht en werkt ook. Alleen er zullen altijd, bij elk spel, onvoorziene dingen zijn die naderhand aangepakt worden d.m.v. patches.

Het downloaded kost even, tenzij je een snelle verbinding hebt (wat tegenwoordig meestal wel zo is hier in west europa) en dus kun je vrijwel meteen aan de slag, tenzij er op je pc zelf iets niet in orde is, maar da's een ander verhaal want dat heeft niks met het spel als zodanig te maken. En ik denk dat er in dit geval iets niet in de haak is.

Dus m4b, kun je even je dxdiag posten, dan kunnen we er eens naar kijken.

Om je DXDIAG te posten volg je deze stappen:

Klik Start > Uitvoeren. typ dxdiag in, in de witte balk en druk op Enter.  Er komt misschien nog een popup omhoog over WHQL drivers, als dat het geval is, klik dan Ja/Ok.

In het scherm dat zich daarna opent, klik je op Alle gegevens opslaan, en als het volgende scherm verschijnt, save je het bestand op je desktop.  Om hem vervolgens hier te posten, maak je een nieuwe post aan en klik je bij het ingeven van je post op Additional Options. Klik dan op Bladeren. Selecteer het bestand van je desktop en druk dan op Openen.

Is het bestand geselecteerd, post dan je bericht.

* Als je Windows Vista gebruikt, druk dan Windows toets+ R in plaats van op start en uitvoeren te klikken en vervolg dan gewoon de stappen die hierboven zijn beschreven.
« Last Edit: September 21, 2008, 20:29:09 by Mad_Fred »
Logged

DirkVdL

  • Forum member
  • Posts: 3
Re: help mij
« Reply #3 on: September 21, 2008, 20:50:25 »

Bedankt Fred,ik snap het wel hoor.In de Game Mania zag ik het spel liggen, ik zag een duwboot op de kaft staan en was verkocht.Shipsim2006heeft me uren wakker gehouden alsook wat relatieproblemen veroorzaakt(ik zat drie nachten rond te varen weet je)ik ben zelf schipper in de baggervaart op multicats en sleepboten.Het spel is de moeite waard,zeker weten.Maar als je een echte schipper bent merk je al snel dat dit spel niet door een schipper gemaakt is.Voorstel,als je met de Shipsim2009 van start gaat.Praat eerst met iemand uit de praktijk,ik weet zeker dat je het spel veel leuker kan maken.Haal er een machinekamer bij,oliepeilen checken enzo dat hoort er ook bij.Wat moet ik doen om die duwboot te krijgen?ik ben nieuwschierig,bedankt alvast en het allerbeste.Ik vertrek morgen naar Australië,Port Hedland.Op de DN30,een grote multicat(multy posprose anchor handeling vessel).Het echte varen is nog steeds leuker hé?Dan mag je geen fouten maken,geenEsc toets op de brug(haha).Nogmaals bedankt hé.
Logged

DirkVdL

  • Forum member
  • Posts: 3
Re: help mij
« Reply #4 on: September 21, 2008, 20:53:57 »

Mad-Fred!je schrijft ga naar start,maar in welk menu ga ik naar start?Start ik Shipsim op?en dan start?Ja sorry zé,ik ben een boeren schipperszoon en heb meer verstand van varen dan van computers.Gelukkig ben jij er om mij wat te helpen waarvoor mijn dank.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: help mij
« Reply #5 on: September 21, 2008, 21:02:37 »

Hallo DirkVdL,

Graag gedaan!

Dat stukje met 'start' en zo verder, is bedoeld voor m4b, die het probleem heeft met de game. Met die handleiding kan hij zij dxdiag (overzichtje van de computer specificaties) posten zodat we er eventueel een probleem in kunnen ontdekken.

Ik ben trouwens geen ontwikkelaar hoor, maar gewoon ook een speler die forum moderator is geworden, om vragen te beantwoorden, de boel netjes te houden en eventueel een medium te zijn tussen de leden en VSTEP. Ikzelf heb geen maritieme achtergrond, maar meer een pc en gaming achtergrond.

Als je het vergelijkt met de zaken in de realiteit, is het zeker niet perfect. Maar ja, voor deze prijs kunnen we natuurlijk geen professionele simulatie verwachten nog, zoals die beroepsmatig worden toegepast, zal ik maar zeggen.

Er zijn wel deskundige mensen die VSTEP helpen bij het ontwikkelen, mensen uit de scheepvaart etc. En uiteraard zal deze vrij jonge serie nog uitgroeien tot een veel realistischer simulator, maar het kost natuurlijk de nodige tijd.  :)

De Duwboot is deel van de New Horizons uitbreiding. Stond die op de kaft van je spel? Heb je dan zowel SS08 and NH? Want dan zou je hem gewoon moeten hebben namelijk.

Een behouden vaart gewenst, op je reis naar Australië!!  (en nee, was dat maar waar, een 'esc' toets op de brug, dat zou een hoop problemen voorkomen. Heh heh)

Groet,
Fred


Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: help mij
« Reply #6 on: September 21, 2008, 21:04:25 »

Shipsim2006heeft me uren wakker gehouden alsook wat relatieproblemen veroorzaakt(ik zat drie nachten rond te varen weet je)

Tja, dat begrijpen die vrouwen toch niet. Dat heeft natuurlijk met het tij te maken  8)

Ik zat vorige week trouwens op een cursus (Marcom A) waar ook een Kapitein van een multicat was die momenteel in Australie bezig waren.

De duwboot zit in "New Horizons", een uitbreidingset met 6 schepen die je erbij kan kopen. Als je de duwboot al te gek vind, wacht dan maar tot je de sleepboot met azimuth ziet  ;D

PS, de ontwikkelaars van het spel zijn o.a wheelhouse posters/pilot cards aan het verzamelen. Ik heb er ook al een paar ingeleverd.



« Last Edit: September 21, 2008, 21:08:28 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

eggy1991

  • Beta Tester
  • Posts: 409
Re: help mij
« Reply #7 on: September 22, 2008, 07:13:29 »

Je zei dat new horizons 6 schepen bevat. diet is niet het geval. De ss06 addon had 6 schepen de ss08 addon heeft er zelfs 8.

en wat zijn wheelhouse posters/pilot cards

Gr,
eggy1991
Logged
15-5-2011 21:04 - PSN Back online. Congratulations Sony Computer Entertainment !
   (http://eu.playstation.com/psn/profile/eggy1991/)

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: help mij
« Reply #8 on: September 22, 2008, 09:20:26 »

Op de wheelhouse poster en pilot card staat informatie over de hoofdafmetingen en vaareigenschappen van het schip. Op beide staat ongeveer dezelfde informatie, op de wheelhouse poster staat ook nog de draaicirkel over stuurboord en over bakboord en de dode hoek voor en achter. Misschien dat er op een van de twee nog wat andere info staat maar dat weet ik zo niet.

Een pilot card;
(http://img297.imageshack.us/my.php?image=pilotcard1nh6.jpg) (http://img166.imageshack.us/my.php?image=pilotcard2rm3.jpg)

Logged
It's the crew that makes the difference

m4b

  • Forum member
  • Posts: 74
Re: help mij
« Reply #9 on: September 22, 2008, 13:47:21 »

Hallo DirkVdL, en welkom op het forum.

Patches zijn een hele normale zaak bij computer spellen. Het spel word compleet verkocht en werkt ook. Alleen er zullen altijd, bij elk spel, onvoorziene dingen zijn die naderhand aangepakt worden d.m.v. patches.

Het downloaded kost even, tenzij je een snelle verbinding hebt (wat tegenwoordig meestal wel zo is hier in west europa) en dus kun je vrijwel meteen aan de slag, tenzij er op je pc zelf iets niet in orde is, maar da's een ander verhaal want dat heeft niks met het spel als zodanig te maken. En ik denk dat er in dit geval iets niet in de haak is.

Dus m4b, kun je even je dxdiag posten, dan kunnen we er eens naar kijken.

Om je DXDIAG te posten volg je deze stappen:

Klik Start > Uitvoeren. typ dxdiag in, in de witte balk en druk op Enter.  Er komt misschien nog een popup omhoog over WHQL drivers, als dat het geval is, klik dan Ja/Ok.

In het scherm dat zich daarna opent, klik je op Alle gegevens opslaan, en als het volgende scherm verschijnt, save je het bestand op je desktop.  Om hem vervolgens hier te posten, maak je een nieuwe post aan en klik je bij het ingeven van je post op Additional Options. Klik dan op Bladeren. Selecteer het bestand van je desktop en druk dan op Openen.

Is het bestand geselecteerd, post dan je bericht.

* Als je Windows Vista gebruikt, druk dan Windows toets+ R in plaats van op start en uitvoeren te klikken en vervolg dan gewoon de stappen die hierboven zijn beschreven.

ik heb het gedaan van widnows ++ r maar over hier posten snap ik nie t egt maa rzou f fproberen
Logged

m4b

  • Forum member
  • Posts: 74
Re: help mij
« Reply #10 on: September 22, 2008, 13:50:21 »

de dxdiag txt bestan zit bij de post ;)
Logged

m4b

  • Forum member
  • Posts: 74
Re: help mij
« Reply #11 on: September 22, 2008, 13:51:22 »

en wat kun ej precies doen als je pop windows + r drukt kun je zo alles van internet op je pc zetten?
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines