Wie wil varen in open zee en dat van haven tot haven, moet nog effe wachten tot Ship Simulater extr. uitkomt.
Daar zal het lukken tussen Calais en Dover. Wie weet er meer over die Dover-Calais scenery? Ship sim 2010 zal maar 1 ferry hebben, Pride of Rotterdam. Dit is jammer.
Wie meerdere uren wil varen tussen bv Frankrijk-Corse, Corse-Elba... kan dat doen op virtual sailor
Bv Nice-Ajacio neemt tot 5 uur in beslag, daarnaast heb je multiplayer opties, keurze in meer dan 50 verschillende
ferrys, dit alles is gemaakt met srtm3 satellietbeelden =waarheidsgetrouwe vaar omgeving.
Binnenkort komt er een nieuwe scenery uit, namelijk the English Channel met de havens: Le Havere, Southampton, Boulogne, Dover... Dan heb je nog een voordeel dat je uw PC niet moet vernaderen, het vraagt
namelijk niet veel van uw computer. Mijn oude pentium 3 doet het uitstekend met virtual sailor.
Hopelijk maakt Ship Simulator die stap ook, open zee en van haven tot haven (zonder laden)
Normaal koop ik SSE enkel voor zijn Calais-Dover scenery. De rest doe me teveel denken aan SS 2008.