Hello Guest November 22, 2024, 22:16:48 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Pages: 1 2 3 [4]   Go Down

Author Topic: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!  (Read 25922 times)

MokMok

• Forum member
Re: Ship Simulator Extremes Patch 1.3 is uit!!!
« Reply #75 on: January 28, 2011, 14:14:21 »

@Kawaknaller:
10 minuten?Huh?Huh?Huh?  Huh? Huh? ???Dan is er denk ik wel iets meer aan de hand met je pc dan alleen een niet zo snelle videokaart...Heb je bv wel eens gedefragmenteerd oid?
Ter vergelijk...bij mij start het programma zelf op binnen 30 seconden. Een bewaarde missie of nieuwe duurt wel iets langer maar nooit meer dan 2 minuten. Die 2 minuten is dan ergens in een have oid, op zee is hij er sneller.

Wel vervelend voor je want het is lang wachten. Hoop voor je dat je een oplossing vindt.

Dat lange optstartprobleem heb ik verholpen door SSE2010 compleet te deïnstalleren, waarbij ik er voor gekozen had om ook mijn profiel te verwijderen. Daarna met een registercleaner het Windows Systeemregister schoongenmaakt. Om daarna SSE2010 de originele versie, de 1.1-patch, Sigitta bonus-pack geïnstalleerd. Voordat ik de 1.3-patch ging installeren, startte ik het spel op om de licentiesleutels in te voeren. Tenslotte de 1.3-patch geïnstalleerd. Het probleem met de lage FPS heb ik nog steeds, treedt vooral op bij de Multiplayer modus als er veel spelers zich aangemeld hebben bij een MP-server.

kawaknaller

• Forum member
« Reply #76 on: January 28, 2011, 15:17:25 »

Inderdaad, mensen met een lichter systeem mogen echt niet buiten de boot vallen. Juist in tijden van bezuinigingen en stijgende kosten van de zorg, boodschappen en wonen, hebben we minder te besteden en zullen we echt geen nieuwe grafische kaarten, CPU's en MoBo's kopen.

Vstep, doe wat aan de prestaties van SSE2010, zodat we er fatsoenlijk mee kunnen varen zonder het nieuwste van het nieuwste hoeven te kopen!

Sorry maar hier moet ik echt even op reageren....je wilt dus wél een super gedetailleerde simulator maar wil (of kan) daar niet voor investeren. Misschien zit ik er naast maar euh...de grafische verbeteringen gaan steeds verder, we willen allemaal steeds mooier, hogere resoluties (liefst nog 3D ook) dus daar staat dan wat tegenover. Wil je SSE fatsoenlijk kunnen varen op een midrange machine, dan moet je toch echt je settings wat lager zetten om maar eens een voorbeeld te noemen.
Sailing home....

kawaknaller

• Forum member
« Reply #77 on: January 28, 2011, 15:22:49 »

@Mad_Fred:
Dat is toch raar? Is dus erg afhankelijk van wat voor hardware je gebruikt. SSE2010 moet ook op hardware kunnen draien dat al zo'n twee jaar oud is.

Kom op zeg....weer eentje. Zakt echt mijn broek vanaf van dit soort commentaar, volslagen niet onderbouwd, roep gewoon lekker wat...kom op.
Wat zijn je specs? Voldoe je wel aan het minimale en weet je wel wat dat betekent? Minimaal betekent (meestal) dat je het spel kan spelen op de laagste res met alles uit....boeit dan niet of het er nog uitziet maar het draait.
Als je SSE2010 lekker wilt laten draaien op een midrange pc zet je gfx dan lager, FSAA uit e.d.
Je kunt nu eenmaal niet altijd voor een eurootje op de eerste rang zitten.

Sorry voor mijn felle reactie(s) maar ik meen het wel. Wil je top of the bill beeld en gfx dan kost dat gewoon geld.
Sailing home....

kawaknaller

• Forum member
« Reply #78 on: January 28, 2011, 15:24:52 »

Jongens, moet dat nou?

Tuurlijk het werkt niet voor iedereen helemaal optimaal en tuurlijk zitten er foutjes in.

Maar reageer dat dan niet hier af. Ga voetballen of fietsen ofzo. Is ook nog goed voor je. En zeker niet tegen de moderators van het forum. Die geven ook alleen maar door wat ze van Vstep te horen krijgen. En als ik dat zo begrijp, krijgen die ook weinig te horen.

En heb je iets ontdekt wat niet klopt, meldt dat dan ook gewoon. Maar ga niet lopen zeiken. Rome is niet een dag gebouwd, SS08 was ook niet in een keer goed. Er gaan gewoon een paar patch voorbij voordat het helemaal top werkt.

Verder kan men ook iets tevreden zijn, over de dingen die wel goed zijn veranderd. Bijvoorbeeld qua lichten is het, vind ik, super geworden. Jammer van de sigita, maar ik kreeg al te horen dat het bekend was.

Nu begin ik ook te zeiken. Dus ik stop ermee. Een laatste ding dan nog.

Aan alle moderators van het forum:

:2thumbs: Ik sta achter jullie!!!!! :2thumbs:

Want jullie maken zware dagen mee.

Groeten,

Koen

Precies!! :2thumbs:
Sailing home....

kawaknaller

• Forum member
« Reply #79 on: January 28, 2011, 15:31:43 »

Ben nu al een dag aan het testen en moet vaststellen dat de aangekondigde lijst veel indrukwekkender was was dan de patch.  Voor mij blijft alles bij het oude met uitzondering van het gedrag van de schepen op zee dat verbeterd is en de FPS  die sterk gedaald is. Heb de proef gedaan met de eerste v ersie : die gaf met de Pride tussen Dover en Calais 20 fps , met de nieuwe versie, zonder ook maar iets te veranderen aan de instellingen, kreeg ik maximaal  10 fps.  Ik werk met een  i7 950 quad core à 3.06 Ghz  – 4GB RAM -  GTX480 graphic . Met deze config haal ik in Flightsimulator FSX met alle instellingen op max tussen de 30 en de 40 fps. Als de fps nog daalt wordt dit een diashow  ipv  een simulator. Het schroefwater is ook niet realistisch . kijk maar eens wat de ELBE doet in SS2008. Dat effect is pas echt. Ik denk dat ik terugkeer naar SS2008 ook al omdat ik de simulator meestal gebruik in vrij varen .Voor mij is het belangrijk om de omgeving zo realistisch mogelijk voor te stellen. Dat doe ik met de editor 2008  waarmee ik vooral AI  schepen toevoeg en boeien samen met triggers voor verandering van omgeving of meteo.  Om op de Nieuwe Waterweg pakweg 6 schepen toe te voegen in beide richtingen tussen de Maasmond en de Petroleumhavens had ik met het systeem met de “noden” 10 minuten nodig . Met de nieuwe logical editor die veel te omslachtig is moet men elk schip apart “programmeren” (of heb ik dit verkeerd begrepen?) en ook zijn de boeien verdwenen in de static sectie .Aleen spijtig dat met SS2008 de scheepsverlichting niet kan geregeld worden en dat een radar ontbreekt . Voor de rest leve SS2008 en  byebye Extreme.
 :captain:

Man o man...wat een geweldig vergelijk....MS FlightSim FSX van een aantal JAREN geleden en dit NIEUWE spel van enekel maanden oud. echt een appel met een peer vergelijken.
Ik draai een I5 720 met een ASUS GFX460 en draai op datzelfde traject dik 30 fps.....
Sailing home....

mario4382

• Forum member
« Reply #80 on: January 28, 2011, 17:00:36 »

Ik wil hier op toch nog een reactie plaatsen.
Ik heb het minimale systeem.Deze set is 2 jaar oud en ik heb de balle verstand van computers.Maar dan verwacht ik toch dat ik sse2010 kan draaien.Misschien grafisch iets minder maar dan toch fatsoenlijk.Ik word nu gek van de crash dumps.Ik zat te denken om mijn systeem op te boosteren maar.......
Vorige week tegen beter weten in Silent Hunter 5 besteld.Hier heb ik ook het minimale systeem voor,zelfs mijn videokaart is er niet geschikt voor.Het spel toch maar op de computer gezet.Spel opgestart met de gedachte van "het zal er wel gelijk uit donderen".Ik donderde wel maar dan van mijn stoel.Wat een superbeeld alles haar scherp.Het weer, de schepen,het water,machinekamer,etc etc.Zelfs online ging het goed.In SH5 zitten ook fouten maar daar valt goed mee te leven.Zelfs in gevecht met dieptebommen,explosies,manouvreer handelingen,snel wisselen van camera posities ging alles goed.
Na het uitbrengen van patch 1.3kan ik SSE2010 minder goed spelen.Ook alles opnieuw geinstalleerd.
Ik wil wel eens weten hoe dat nou kan.Ik weet niet of er meer mensen SH5 hebben en het zelfde ervaren.
Bij SH5 heb ik alles maximaal staan.

« Last Edit: January 28, 2011, 17:09:26 by mario4382 »

kawaknaller

• Forum member
« Reply #81 on: January 31, 2011, 13:00:51 »

Ik heb het minimale systeem.Deze set is 2 jaar oud en ik heb de balle verstand van computers.
Vorige week tegen beter weten in Silent Hunter 5 besteld.Hier heb ik ook het minimale systeem voor,zelfs mijn videokaart is er niet geschikt voor.Ik wil wel eens weten hoe dat nou kan.Ik weet niet of er meer mensen SH5 hebben en het zelfde ervaren.Bij SH5 heb ik alles maximaal staan.

Je voldoet aan de minimale eisen van SH5 en zegt vervolgens dat je alles op MAX draait.....Natuurlijk fantastisch voor je maar erg ongeloofwaardig. Als jouw pc de minimale eisen heeft dan zou het spel met alles op minimaal inderdaad goed moeten lopen, niet andersom. Post anders eens je systeem spec, dxdiag etc...ben nml erg benieuwd.

PS Als je de fora http://www.game-debate.com/news/?news=251&game=Silent%20Hunter%205&title=Silent%20Hunter%205%20Specs (http://www.game-debate.com/news/?news=251&game=Silent%20Hunter%205&title=Silent%20Hunter%205%20Specs) van SH5 leest dan zie je dat de developer bv. zijn best gedaan heeft om ervoor te zorgen dat zelfs systemen met een 256MB videokaart het spel op een acceptabel 1280x1024 zouden moeten kunnen spelen.
Daar zal wellicht een verschil zitten maar games met elkaar vergelijken is meestal een appel met een peer vergelijken.
Sailing home....

MrBizarro

• Forum member
« Reply #82 on: January 31, 2011, 13:31:34 »

Mijn idee is dat minimale systeemeisen niet alles zeggen.

Ik heb 4 gB RAM geheugen, maar we weten allemaal dat XP maar 3 gB ziet.
Ik zie nooit veel meer dan 1 gB in het geheugen zitten.
Met SS2008 heb ik ook wel eens gekeken en dat maakt weinig uit.

Voorts heeft mijn nieuwe videokaart 1 gB geheugen.
Dat zou voldoende moeten zijn ?
Nee, hij voldoet niet aan P4-3 gH voorwaarde.
Het is een 2,4 met 4 kernen.
Maar die kernen zeggen me helemaal niks.
Eerlijk gezegd had ik misschien liever een nieuwe processor gehad dan een nieuwe videokaart.

Misschien dat die daarom, SSE, na een herstart van een gezonken boot, ineens zo begon te schokken ?

Van SS2008 wist ik nog dat je beter het hele spel opnieuw op kon starten.
De eerste 2 missies mislukten. Dat slepen van sommige boten lukt me niet zo erg.
Te hard denk ik. De Bugsier2 slingert alle kanten uit met dat kleine kontainerscheepje.
Vlak voor het einde knalde die daarom ook tegen een soort kade aan.
En dat vond dat kontainerscheepje niet leuk.
M'n bugsier wist ik daarvoor nog te redden.
Geen deuk niks. Die knalde tegen de achterkant aan. ;)

Het spel start wel lekker op.

Mijn ervaring is gewoon dat je voldoende aan boord moet hebben van je pc wil je een spel redelijk netjes kunnen (uit-) spelen.
Dus ik neem voornamelijk oude, originele, spelletjes. Die wel hun geld waard zijn.
Maar meestal niet.

Ik heb SH4. En na 1 keer spelen heb ik daar geen klachten over.
Alleen mijn eerste missie faalde.
Ik ben niet zo goed in strategie spellen.
Nu scheelde het wel dat ik zelf niet werd aangevallen.
Al m'n torpedo's waren op. En ik had toch aardig wat branden gesticht.

Ik ga op zoek naar een wat makkelijker missie in SSE.
Ja, ik hou wel van vlot. ;)
Doen ze in het echt toch ook wel ?
Nee, een speedboat vind niet leuk.
Met die stomme springschansjes.
Gaat teveel fout. Moet je helemaal opnieuw beginnen.
Niet in SS8. Maar steeds opslaan is ook niet leuk.
Oh, ik heb een goed beeld hoor.
Maar op het laatste moment nog een tikkie geven kan fataal zijn.
En 1maal ondersterboven heb je ook niks meer. Dan zinkt die niet, nee. :)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

mario4382

• Forum member
« Reply #83 on: January 31, 2011, 17:34:53 »

Mijn systeem staat op de doos van SSE2010.Dan wel de minimale eisen.
Het gaat er mij om wat je op de doos zet dan moet je het ook kunnen draaien en let wel voor de patch 1.3 draaide het ook best goed.En inderdaad niet alles max.Bij SH5 staat alles gewoon max.Ik heb het voor kawaknaller na gekeken.Dus ongeloofwaardig ben ik niet.

Lange Willem

• Forum member
« Reply #84 on: January 31, 2011, 17:58:28 »

Ship Simulator in 3D, moet je dan bij slecht weer ook dweilen onder je monitor??

MrBizarro

• Forum member
« Reply #85 on: January 31, 2011, 18:11:05 »

Mijn systeem staat op de doos van SSE2010.Dan wel de minimale eisen.
Het gaat er mij om wat je op de doos zet dan moet je het ook kunnen draaien en let wel voor de patch 1.3 draaide het ook best goed.En inderdaad niet alles max.Bij SH5 staat alles gewoon max.Ik heb het voor kawaknaller na gekeken.Dus ongeloofwaardig ben ik niet.

Ik geloof je wel.
Bij een oude patch voor SS6 ging het ook niet allemaal even lekker.

Trouwens een ander spel was op een gegeven moment helemaal een ramp en dat met een betere pc.

Sommige dingen bijten mekaar nu 1maal en zie daar maar eens achter te komen.
Dat het ene (nieuwe) spel wel goed loopt en het andere weer niet (lekker) snap ik soms ook niet.

City Bus Simulator 2010 - New York draait hier als een tierelier.
De 2de versie (Add on), Regiobus Usedom, hakkelde vreselijk en bochten nemen was ineens ook een ramp.
Moet er wel bij vermelden dat die niet origineel was.
Maar daar hoor je zelden klachten over.
Elk spel kan wel eens rare dingen gaan doen.

MrBizarro

• Forum member
« Reply #86 on: January 31, 2011, 18:12:36 »

Ship Simulator in 3D, moet je dan bij slecht weer ook dweilen onder je monitor??
Uiteraard. En regelmatig je raam lappen, want de spetters vliegen om je oren.
Vooral die meeuwenflatsen kunnen je parten spelen. ;)

Kun je wel 3D kijken ? Sommige mensen zien geen diepte.

kawaknaller

• Forum member
« Reply #87 on: February 01, 2011, 11:59:32 »

Mijn idee is dat minimale systeemeisen niet alles zeggen.
Tuurlijk wel anders weet je nooit of jou systeem het aan kan. De fabrikant is dit volgens mij verplicht. Het wil in ieder geval zeggen dat met alles op minimaal je het op dat systeem zou moeten kunnen draaien.

Ik heb 4 gB RAM geheugen, maar we weten allemaal dat XP maar 3 gB ziet.
De 64Bit versie ziet wel 4 hoor... :angel:
Sailing home....

kawaknaller

• Forum member
« Reply #88 on: February 01, 2011, 12:05:13 »

Voorts heeft mijn nieuwe videokaart 1 gB geheugen.
Dat zou voldoende moeten zijn ?

Je moet je niet blind staren op de hoeveelheid geheugen want dat is niet doorslaggevend. Met meer geheugen kan je bv. hogere resoluties aan enz enz. dan is het soort geheugen belangrijk, GDDR3, GDDR5 enz. enz.  er zijn al videokaartjes van onder de 100 Pleuries met 1GB geheugen maar geloof mij, daaop kan je SSE met alles aan echt niet vloeiend spelen. Lees meer over videogeheugen e.d. http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart (http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart)
Sailing home....

MrBizarro

• Forum member
« Reply #89 on: February 03, 2011, 16:49:04 »

Je moet je niet blind staren op de hoeveelheid geheugen want dat is niet doorslaggevend. Met meer geheugen kan je bv. hogere resoluties aan enz enz. dan is het soort geheugen belangrijk, GDDR3, GDDR5 enz. enz.  er zijn al videokaartjes van onder de 100 Pleuries met 1GB geheugen maar geloof mij, daaop kan je SSE met alles aan echt niet vloeiend spelen. Lees meer over videogeheugen e.d. http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart (http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart)

Ik staar me evenmin blind op die interne geheugens als op de minimale eisen.
Want daar voldoet mijn systeem dus ruim aan.
Echter werd 1 van mijn 2 sherpa's gisteren zo onbestuurbaar dat ik maar besloot even af te sluiten en het misschien vandaag weer verder te proberen.
Het schip ging alle kanten uit, behalve degene die ik wilde.

Ik zeg niet dat het traag gaat, maar echt vloeiend verloopt het spel op een gegeven moment niet waardoor ik van mening ben dat mijn pc niet voldoet aan de eisen.
Ok, ik heb geen 3 G, maar 2,4.
Daar zal het probleem dan wel zitten.
Ik hoop dat het lukt dit jaar een nieuwe pc anders toch maar een nieuw mobo en proc.
Toen ik deze pc kocht medio 2008 vond ik het al wat magertjes.
Die getallen die AMD hanteert vind ik zo misleidend.
Merkte amper het verschil tussen een Athlon 2000+ en 3000+.
Het scheelt verre van de helft.

Maar misschien weet iemand wel wat ongeveer hetzelfde is als de 3 G van de Pentium4 ?
Volgens mij komt de 4000+ niet eens in de buurt.
Want helemaal tevreden ben ik nu ook niet.
En dit spel wil ik lekker soepel hebben draaien.
En S8 draaide behoorlijk soepel.
Pages: 1 2 3 [4]   Go Up

SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines