Hello Guest May 10, 2024, 12:43:40 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: 1 2 [3] 4   Go Down

Author Topic: Eerste indruk SSE  (Read 20775 times)

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #50 on: August 29, 2010, 11:14:36 »

Kawaknaller, ik ondersteun 'm niet.... ik zeg alleen maar dat ik wel zog heb  :P Misschien heeft ie wel geen zog i.v.m. een illegale versie? Dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn alsnog met centen over de brug te komen  :evil: Maar we weten allemaal best wel dat het heel makkelijk is een hoop commentaar te hebben op iets wat je "gratis gekregen hebt"... toch?

Das waar ...
Logged
Sailing home....

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #51 on: August 29, 2010, 11:15:00 »

Hallo Kawaknaller,
Bij mij (Win 7) ligt de handleiding daar :
"C:\Program Files (x86)\Vstep\ShipSimExtremes\Projects\ShipSimExtremes\Docs\Manual_ShipSimExtremes.pdf
 
grt
Luc

Found it!
Logged
Sailing home....

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #52 on: August 29, 2010, 11:52:49 »

Nog even terugkomend op die boeg- en hekgolven: even met de Fairmount Sherpa van Dover naar Calais overgestoken, weer met een windje 8. Het ding geeft aan 18 kts te lopen, maar als ik het opmeet is het feitelijk maar iets van 12 kts (overigens ook meer met de werkelijkheid in overeenstemming met zulke bootjes). Ook de tijd die ik nodig heb om Calais te bereiken klopt niet met een speed van 18 kts.
Soms zie je een fikse combinatie aan de boeg van golf en spray, maar een echte boeggolf trekt door en die zie je weer niet, in elk geval niet in ruwe zee. Wel zie je een zogspoor. Idem aan het hek, meer zog dan iets anders, en dan nog voornamelijk van de schroeven.

Op zee de waterkanonnen even bijgezet en getest, dat gaat wel wat ten koste van de framerate:

Tot slot bij het binnenlopen van Calais zie je de zee binnen mooi glad worden en hier kun je toch iets van een boeggolfbeweging in het water zien:

Het lijkt er verder op dat met de ingestelde windrichting de golfrichting niet geheel klopt, moet ik nog verder uitzoeken. Toch ben ik niet ontevreden over SSE  8)
Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #53 on: August 29, 2010, 12:52:19 »

Ik vind SSE een mooi spel. Alleen vind ik de schepen wat te gedetailleerd, wat weer ten koste gaat van de framerate. Buiten op het dek kun je goed de textuur zien en bij SS 08 zijn de dekken mooi egaal. Verder hoop ik dat er een paar goede patches an add-ons uitkomen, zodat SSE echt een goed volwassen spel wordt.
Logged

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #54 on: August 29, 2010, 13:31:51 »

Op deze foto van de Latitude op een spiegelgladde Atlantic kun je goed zien dat er wel degelijk boeg- en hekgolven zijn:

SSE werkt (bij dit schip) elke 7 sekonden een "blob water" weg van zowel de boeg als het hek. In een gladde zee blijf je die enige tijd zien: V-vormig achter het schip aanlopend. De rest wat je aan de boeg ziet is "spray". In een ruwere zee vallen die boeg- en hekgolven weer grotendeels weg in je zeegang en deining zodat ze niet echt meer opvallen. Het is dan ook logisch dat binnenshavens je veel eerder "golven" ziet dan buitengaats, zeker als het wat ruiger is buiten. Bij de Latitude zag je die blobs al ontstaan bij een snelheid van 1 a 2 knopen. Geheel correct is deze manier natuurlijk niet, maar ik neem aan dat een continue golf veel lastiger te programmeren is. Overigens loopt die Latitude keurig 14 kts full speed, ook geografisch opgemeten  :thumbs:
« Last Edit: August 29, 2010, 13:38:25 by sparks48 »
Logged

compasscard

  • Forum member
  • Posts: 27
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #55 on: August 29, 2010, 17:54:24 »

Nu we het over golven hebben, moet je eens zien hoe de golven door de bodem van de rib (dat zodiac achtig bootje) komen bij strong gale. Je hebt met die windsnelheid wel stuifwater, maar door de bodem zou normaal niets mogen komen.  :-)
Logged
Specs:
Gigabyte MA790X-UD3P stocked with Phenom II X4 940 Black edition @ 3.2 Ghz and 4Gb DDR2 ram
Sapphire Vapor-X Radeon 4890 - 1Gb DDR5
7 HD - 5.6 TB in total
Audigy 2 Sound card

compasscard

  • Forum member
  • Posts: 27
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #56 on: August 29, 2010, 17:59:37 »

De .dll naam onthouden, in google typen en dan kom je op een dll download site, dat bestand downloaden en in je Ship sim instalatie map gooien ;)

Als IT'er heb ik dat natuurlijk allemaal gecheckt alvorens hier te gaan posten.  ;D
Toch bedankt voor de hulp. Ik bekijk het verder wel in de technische sectie van het forum.
Logged
Specs:
Gigabyte MA790X-UD3P stocked with Phenom II X4 940 Black edition @ 3.2 Ghz and 4Gb DDR2 ram
Sapphire Vapor-X Radeon 4890 - 1Gb DDR5
7 HD - 5.6 TB in total
Audigy 2 Sound card

Caesar

  • Forum member
  • Posts: 16
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #57 on: August 30, 2010, 20:37:06 »

Klinknagels in de Vermaas en het nieuwe Greenpeace schip!?
Erg interessant.
Wist niet dat de Vermaas al zo'n oude schuit was, reddingssloepen hangen ook lekker laag bij het water en half in de romp.

Klinkt een beetje azijnzijkerig maar het lijkt elke keer zo te zijn als er een nieuwe SS uitkomt dat er nog legio problemen zijn en dat het maar afwachten is of en wanneer deze worden opgelost door VSTEP.
Wanneer komen er bijvoorbeeld missies? Wat mij betreft hadden die er gewoon nu al bij moeten zijn, maar goed.
Logged

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #58 on: August 30, 2010, 22:20:22 »

Ik vind SSE een mooi spel. Alleen vind ik de schepen wat te gedetailleerd, wat weer ten koste gaat van de framerate. Buiten op het dek kun je goed de textuur zien en bij SS 08 zijn de dekken mooi egaal. Verder hoop ik dat er een paar goede patches an add-ons uitkomen, zodat SSE echt een goed volwassen spel wordt.

Het is geen spel maar een simulator. Een (heul klein) broertje van de grotere versie neem ik aan. Waarmee dus echte aankomende capt. kunne  oefenen.
Op mijn 2,5 jaar oude pc loopt het spel erg mooi moet ik zeggen, zelfs met ASF en FSAA op 16x.
Dus SSE is al een volwassen simulator hoor en als jij je videodriver goed instelt ziet alles er nog mooier uit.
Logged
Sailing home....

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #59 on: August 30, 2010, 22:21:19 »

Op deze foto van de Latitude op een spiegelgladde Atlantic kun je goed zien dat er wel degelijk boeg- en hekgolven zijn:

SSE werkt (bij dit schip) elke 7 sekonden een "blob water" weg van zowel de boeg als het hek. In een gladde zee blijf je die enige tijd zien: V-vormig achter het schip aanlopend. De rest wat je aan de boeg ziet is "spray". In een ruwere zee vallen die boeg- en hekgolven weer grotendeels weg in je zeegang en deining zodat ze niet echt meer opvallen. Het is dan ook logisch dat binnenshavens je veel eerder "golven" ziet dan buitengaats, zeker als het wat ruiger is buiten. Bij de Latitude zag je die blobs al ontstaan bij een snelheid van 1 a 2 knopen. Geheel correct is deze manier natuurlijk niet, maar ik neem aan dat een continue golf veel lastiger te programmeren is. Overigens loopt die Latitude keurig 14 kts full speed, ook geografisch opgemeten  :thumbs:

Ik kan het mis hebben maar volgens mij weet jij er veel van, ik niet hoor. Maar vidn boten altijd al interessant.
Gebruik jij nog bepaalde hulpmiddelen om te sturen e.d. of gewoon alles met toetsenbord en moussie?
Logged
Sailing home....

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #60 on: August 31, 2010, 08:58:57 »

Wat heet veel? In de jaren 60 de zeevaartschool gedaan (opl. radiotelegrafist), daarbij krijg je ook nautisch en technisch onderricht in schepen i.h. algemeen en vervolgens 10 jaar gevaren op van alles en nogwat. Daar leer je wel het nodige, zeker als je er interesse in hebt  8)
Ik heb hier een complete vliegtuigbesturing aan de computer hangen, voor het vliegwerk. Helaas krijg ik die niet aan de praat met SS, dus het gaat gewoon met muis en keyboard.
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #61 on: August 31, 2010, 12:15:38 »

Hallo Sparks
Hoezo kun je de joysticks niet gebruiken, welke heb je?? want normaal moet dat geen probleem geven.
Ik zelf gebruik van logitech stuurwiel en een gamapad en het werkt  :2thumbs: :2thumbs:
grt
JoMach
Logged

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #62 on: August 31, 2010, 12:32:10 »

Nou, het is geen joystick, het zijn een Flight Yoke, Rudder Pedals en een Throttle Quadrant. Bij SS2006 werkten ze niet, hier moet ik het nog wel uitzoeken, maar ik weet zo 1-2-3 niet waar ik dat in zou kunnen stellen.
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #63 on: August 31, 2010, 13:56:15 »

Nou, het is geen joystick, het zijn een Flight Yoke, Rudder Pedals en een Throttle Quadrant. Bij SS2006 werkten ze niet, hier moet ik het nog wel uitzoeken, maar ik weet zo 1-2-3 niet waar ik dat in zou kunnen stellen.
Hallo Sparks mooi die kun je wel degelijk gebruiken hoor, ie moet even in de dir van extremes  onder projects bij docs pdf file lezen daar staat het in hoe en wat, scherm om in te stellen staat bij main/options/ controls. daar kun je de boel configureren
succes er mee  :thumbs: ben van plan om ze zelf ook aanteschaffen, stuurtje plus quadrant
grt
JoMach
« Last Edit: August 31, 2010, 13:57:54 by JoMach »
Logged

sparks48

  • Forum member
  • Posts: 37
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #64 on: August 31, 2010, 14:50:41 »

Nog ff mee bezig geweest, maar niks-nada-noppes. Als ik een tweede input wil toewijzen reageert ie nergens op, niet op analoge schuifregelaars, niet op een tophat switch, ook niet op eender welke knop.
Neem de scheepshoorn: input 1 klikken, de H indrukken, dan komt het boxje OK in beeld en ingesteld. Doe ik het met input twee, dan een switch indrukken en hij reageert totaal niet. Rare is dat ik de hele santekraam voor Xplane (mijn flightsim) zo kon instellen. Blijkbaar ziet ie de zooi gewoon niet  :-\

Edit 1/9: blijkbaar was mijn hele Saitek spulletje naar de Filistijnen. Opnieuw geinstalleerd, nu werkt het wel.
« Last Edit: September 01, 2010, 11:50:02 by sparks48 »
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #65 on: August 31, 2010, 16:34:51 »

Heb er hier een saitek x52 aanhangen en dat werkt goed voor zover de besturing werkt natuurlijk want per graad sturen zoals in 2008 is het niet.
Heb wel gemerkt als je 2x dezelfde drivers gebruikt( gamepad en joystick bv.) dan ziet hij er maar 1.
2 verschillende gaat Wel goed.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Globy75

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #66 on: September 01, 2010, 11:17:57 »

 :(
Gister eindelijk SSE-pre order binnengekregen.
Snel instaleren en spelen.

Nu drie missie's gespeeld en in moet zegen dat het HEEL ERG TEGEN VALT.

scheeps besturing ziet er slechter uit dan bij SS2008 en weinig leuke missies.
Grafisch niet bijzonder.

valt 300% tegen, als ik dit van te voren had geweten dan had ik het spel niet gekocht.

Ze hadden beter SS2008 kunnen verbeteren met leuke schepen.
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #67 on: September 01, 2010, 12:35:54 »

Grafisch niet goed? slechte video kaart? als ik zo die screenshot bekijk zit het grafisch wel dik in orde als je een goede kaart heb  :thumbs:
Logged

Globy75

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #68 on: September 01, 2010, 12:57:59 »

Met Grafisch niet bijzonder, bedoelde ik niet de kwaliteit maar meer de details en de aankleding van de schepen en havens.

Wat ik ook jammer vind is dat je in veel missies niet de vrachtschepen en sleepbooten te gelijk bestuurd.
Anders kan je met het vrachtschip mee sturen en met de motoren helpen net als in het echt.
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #69 on: September 01, 2010, 16:43:02 »

2e indruk nu met versie 1037:

Grafisch: als dit het begin is zit dat wel snor, enviroment niets op aan te merken, sommige schepen kunnen iets meer detail hebben, maar we hebben geduld er word nog aan van alles gewerkt.

Geheel: Menu's zitten goed in elkaar niks op aan te merken.

Besturing: Nu met de 1037 versie is de besturing weer als van ouds, als je maar weet hoe het in te stellen.

Al met al beslist geen miskoop hoewel bepaalde dingen nog verbetert zouden kunnen worden.

Aan diegene met problemen zou ik zeggen: Voldoe aan de minimale eisen van de uitgever anders heb je kans op een teleurstelling.
Post je Dxdiag.txt op het forum als je hulp wilt.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

TheZenMeister

  • Forum member
  • Posts: 79
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #70 on: September 01, 2010, 16:48:48 »

Ik heb nog iets waar echt heel erg verbeterd is, manouvreren als je een bijv. een spring vast hebt.

In SS08 kreeg ik niet niet voorelkaar, een voorspring vast en dan naar de kant toe in de vooruit zodat het achterschip bij komt. Onmogelijk in SS08, daar bleef het schip gewoon lekker stilliggen.
In SSE gaat dit nu zoals in het echt ! Top Vstep ;)
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #71 on: September 01, 2010, 16:48:59 »

Met Grafisch niet bijzonder, bedoelde ik niet de kwaliteit maar meer de details en de aankleding van de schepen en havens.

Wat ik ook jammer vind is dat je in veel missies niet de vrachtschepen en sleepbooten te gelijk bestuurd.
Anders kan je met het vrachtschip mee sturen en met de motoren helpen net als in het echt.

Hoi Globy,

Je kan switchen tussen de schepen door op de icoontjes te klikken die links boven in beeld staan. Uiteraard alleen mogelijk als er meerdere schepen in een missie zitten. Je kan bijvoorbeeld van het gesleepte schip de boegschroef bij zetten en overschakelen op de sleepboot, de boegschroef van het gesleepte schip blijft dan bij staan.  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #72 on: September 02, 2010, 00:59:23 »

Hoi Globy,

Je kan switchen tussen de schepen door op de icoontjes te klikken die links boven in beeld staan. Uiteraard alleen mogelijk als er meerdere schepen in een missie zitten. Je kan bijvoorbeeld van het gesleepte schip de boegschroef bij zetten en overschakelen op de sleepboot, de boegschroef van het gesleepte schip blijft dan bij staan.  :)
In sommige missies wel, maar er zijn er genoeg waarbij dat niet kan helaas. Daar krijg je de controle pas terug aan het einde, wanneer je wilt aanmeren (wat op zich wel raar is, want als bv de motor kapot is, dan doet hij het ook bij het aanmeren natuurlijk niet hehe).

Maar goed, lijkt me eerder een probleem van hoe de missie in elkaar gezet is geworden dan een probleem van hoe het spel werkt.
Logged

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #73 on: September 02, 2010, 01:02:46 »

Ik heb nog iets waar echt heel erg verbeterd is, manouvreren als je een bijv. een spring vast hebt.

In SS08 kreeg ik niet niet voorelkaar, een voorspring vast en dan naar de kant toe in de vooruit zodat het achterschip bij komt. Onmogelijk in SS08, daar bleef het schip gewoon lekker stilliggen.
In SSE gaat dit nu zoals in het echt ! Top Vstep ;)
Ben ik met je eens, dat werkt erg fijn nu.

Het zou aan de andere kant ook leuk geweest zijn dat de huidige missies niet automatisch aflopen wanneer je op twee plaatsen aanmeert... bij kleine bootjes kan dat, maar als ik de Orient Star vast leg, dan verwacht ik toch wel dat ik op meer dan twee plaatsen zou moeten aanmeren.

Puntje voor vstep, en een ieder die volgende missies gaat maken: laat ons op drie of vier plaatsen aanmeren ipv twee bij grotere schepen voordat je klaar bent, is wat realistischer =)
Logged

saltydog

  • Forum member
  • Posts: 7828
Re: Eerste indruk SSE
« Reply #74 on: September 02, 2010, 07:12:36 »

Heb een stuurwiel en een X52, gaat prima,.. :)
« Last Edit: September 02, 2010, 07:21:02 by saltydog »
Logged
Pages: 1 2 [3] 4   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines