Hello Guest May 13, 2024, 17:34:25 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: Containerkraan besturing  (Read 8886 times)

decloe

  • Forum member
  • Posts: 8
Containerkraan besturing
« on: January 11, 2009, 19:50:54 »

hoi weet iemand mijn te vertellem hoe die kraan werkt bij mijn werkt takelen zakken links en rechts wel, maar het lukt me niet om containers op te pakken.
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #1 on: January 11, 2009, 22:20:16 »

Ahoy decloe en welkom op het Forum.
Een en ander kan je terugvinden in het optie gedeelte van het spel.
Hier in het kort de Containerkraan besturing:
Kraan naar links bewegen = cursortoets (pijltje)naar links.
Kraan naar rechts bewegen = cursortoets (pijltje) naar rechts.
Hijstrolly vooruit bewegen = cursortoets (pijltje) omhoog.
Hijstrolly achteruit bewegen = cursortoets (pijltje) omlaag.
Containergrijper naar beneden = page down toets.
Containergrijper naar omhoog = Page up toets.
Container vastpakken of loslaten = Home toets.
Trollybrug omhoog of omlaag = Insert toets.
Veel geluk met de containermissies en goede vaart.
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Containerkraan besturing
« Reply #2 on: January 11, 2009, 22:34:22 »

Hoi Decloe, en ook namens mij welkom!

Ik wil er nog even aan toevoegen dat er wat problemen zijn geweest in een oudere versie van het spel. Daardoor konden sommigen ook geen containers oppakken.

Als je met het juiste gebruik van de toetsen zoals Aad ze hierboven heeft beschreven, geen succes hebt, kan het zijn dat je - indien je onder V1.3 speelt - je spel even moet updaten.

Je kunt je huidige versie aflezen onder in de linker hoek, van het hoofdmenu in het spel.

Is dat lager dan V1.4.2, dan raad ik je aan de V1.4.2 patch te downloaden en te installeren. Nagelang je spel versie heb je de keus uit twee patches, maar de patch naam zegt in principe genoeg. Je vind hem/ze HIER.

Groet,
Fred
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #3 on: January 26, 2009, 15:42:23 »

De eerste keer dat ik het deed. Lukte het wel, maar je moet niet vragen hoe.
Alhoewel ik de laatste versie heb, meen ik dat er toch nogal wat foutjes in zitten.
Bij de eerste kontainermissie was er een pijl die aanwees welke kontainer je het eerste op moest pakken en waar je die moest plaatsen.
Doe je dat niet dan faalt je missie.

Bij de 2de keer, in Hamburg, zat de "grijper" vast in een kontainer of de grond.
Ik kreeg hem los gerukt. Maar de missie mislukte toch.
Wel ontzettend balen.

De 3de missie, ik ben de naam al kwijt, zat niet bij het originele spel, ging het al meteen mis bij het begin met de kontainers. Geen pijltjes. Niks.
Ben daar ook meteen mee gestopt en sla die missies zelfs over.

Mijn spel crasht nu tijdens het verlaten van het spel met de mededeling of ik een fouten rapport wil opsturen. Dit is eigenlijk sindsdien de custom missies er bij zijn gekomen van de Javelin.
De laatste Javelin missie lukte me ook al niet.

Ik draai het spel tegenwoordig op een pentium.
Ik vroeg me af of meer mensen dit soort problemen kennen.
Ligt het nou aan mij, de pc of aan het spel vraag ik me steeds af ?
Met 2006 had ik weinig problemen. Staat trouwens ook op deze pc.
Ben ergens blijven steken, omdat 2008 eind vorig jaar er bij is gekomen.
En nee, ik ben nog niet klaar met de custom missies.

Wel geinig die containerkraan, maar had voor mij niet gehoeven.
Althans niet op deze manier. Ze staan klaar. Maar de rest is nog uitvogelen of volgorde.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #4 on: January 26, 2009, 16:04:26 »

Ahoy mr Bizarro,
Heb je na het installeren van de J J nog eens geprobeert de Update v1.x --> v1.4.2 te installeren? Dit wil nog wel eens de vastlopers aan het einde van het spel verhelpen.
Groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #5 on: January 26, 2009, 21:43:48 »

Ahoy mr Bizarro,
Heb je na het installeren van de J J nog eens geprobeert de Update v1.x --> v1.4.2 te installeren? Dit wil nog wel eens de vastlopers aan het einde van het spel verhelpen.
Groet
Aad
Zal ik nog eens proberen.
Bedankt.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

SailorLee

  • Forum member
  • Posts: 9
Re: Containerkraan besturing
« Reply #6 on: January 28, 2009, 14:42:04 »

Ik vind het maar lastig om een beetje een goeie view op je container te hebben die je aan het slepen bent. Vanuit de kraan kan ik niet naar beneden kijken. En vanaf de zijkant moet je constant je camera draaien. Weet iemand nog een mooie, overzichtelijke view voor de containermissies?
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #7 on: January 28, 2009, 16:14:59 »

Ik vind het maar lastig om een beetje een goeie view op je container te hebben die je aan het slepen bent. Vanuit de kraan kan ik niet naar beneden kijken. En vanaf de zijkant moet je constant je camera draaien. Weet iemand nog een mooie, overzichtelijke view voor de containermissies?

Ja, ook dat.
Ik zit maar te draaien en te draaien.
Geen 1 kamera is ideaal.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #8 on: January 28, 2009, 18:25:09 »

Ik vind het maar lastig om een beetje een goeie view op je container te hebben die je aan het slepen bent. Vanuit de kraan kan ik niet naar beneden kijken. En vanaf de zijkant moet je constant je camera draaien. Weet iemand nog een mooie, overzichtelijke view voor de containermissies?

Ahoy SailorLee en welkom op het Forum.
Kijk eens op het bijgevoegde screenshot. Dit is het uizicht welk je krijgt door op het stuurwieltje te klikken (bij een schip zit je dan op de brug) en een beetje met het scrollwieltje van je muis te zoeken.
@ MrBizarro: alweer zo'n 'bizarre' opmerking (Tja, what's in a name? zal ik maar zeggen) de screenshot bewijst dat er dus wél een ideaal camerastandpunt is.
Groet en suc6
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Containerkraan besturing
« Reply #9 on: January 28, 2009, 20:08:38 »

Persoonlijk vindt ik dat ook het beste camera standpunt. Oefening baart kunst!!
Logged
It's the crew that makes the difference

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #10 on: January 28, 2009, 21:31:54 »

Ahoy SailorLee en welkom op het Forum.
Kijk eens op het bijgevoegde screenshot. Dit is het uizicht welk je krijgt door op het stuurwieltje te klikken (bij een schip zit je dan op de brug) en een beetje met het scrollwieltje van je muis te zoeken.
@ MrBizarro: alweer zo'n 'bizarre' opmerking (Tja, what's in a name? zal ik maar zeggen) de screenshot bewijst dat er dus wél een ideaal camerastandpunt is.
Groet en suc6
Aad
Nou, dan zal het wel aan mijn scherm liggen: plat en 22 inch.
Ik kan er niet lekker inzitten, want dat is het toch ?
Of je er echt in zit. Ik kan niet helemaal onder me kijken.
Ik heb een tijdje zitten friemelen met al die kamerastanden, maar ik kan er geen 1 lekker vinden.
Waardoor ik de grijper in 1 keer goed krijg.
Op het schip moet ik weer veranderen naar gelang waar de kontainer komt.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Containerkraan besturing
« Reply #11 on: January 28, 2009, 21:45:54 »

Nou, dan zal het wel aan mijn scherm liggen: plat en 22 inch.
Ik kan er niet lekker inzitten, want dat is het toch ?
Of je er echt in zit. Ik kan niet helemaal onder me kijken.
Ik heb een tijdje zitten friemelen met al die kamerastanden, maar ik kan er geen 1 lekker vinden.
Waardoor ik de grijper in 1 keer goed krijg.
Op het schip moet ik weer veranderen naar gelang waar de kontainer komt.

Ik denk niet dat het aan je scherm ligt, ik heb ook een 22 inch flatscreen lcd scherm maar ik kan gewoon zoals in het bovenstaande plaatje alles goed doen.

Ik moet aan de andere kant wel opmerken dat het inderdaad wel fijner zou zijn als je iets verder naar beneden zou kunnen kijken (dus iets meer die om die hoek heen). Ik snap het ook wel wat je bedoeld, je zou wat verder die hoek om willen kunnen kijken en tegelijkertijd toch ook nog naar voren willen kunnen kijken, zoals je bijvoorbeeld in het echte leven kunt doen door uit je ooghoeken (of in dit geval boven en onder) te kunnen kijken.. het is denk ik een van de beperkingen van een simulator, je kan niet in alle hoeken tegelijk kijken (tenzij je schermen om je heen gaat plaatsen).
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #12 on: January 28, 2009, 21:47:52 »

Plat scherm, 19" , maar dat heeft er volgens mijn bescheiden mening niets mee te maken.
Je hebt de schermafbeelding gezien, dus het kan wél. 't is écht een kwestie van oefenen. En wat bedoel je met: "Ik kan er niet lekker inzitten"? Toch niet in je scherm, he. Ik gebruik gewoon een bureaustoel om in te zitten, maar een keukenstoel, of desnoods een klapstoel, kan ook wel. Ga echt NOOIT in je scherm zitten, al is het nog zo groot  :D
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #13 on: January 29, 2009, 11:27:05 »

Plat scherm, 19" , maar dat heeft er volgens mijn bescheiden mening niets mee te maken.
Je hebt de schermafbeelding gezien, dus het kan wél. 't is écht een kwestie van oefenen. En wat bedoel je met: "Ik kan er niet lekker inzitten"? Toch niet in je scherm, he. Ik gebruik gewoon een bureaustoel om in te zitten, maar een keukenstoel, of desnoods een klapstoel, kan ook wel. Ga echt NOOIT in je scherm zitten, al is het nog zo groot  :D
Nee, het is net of je in de cabine van die kraan zit.
Nee, een plat scherm mag het probleem ook niet zijn.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #14 on: January 29, 2009, 15:50:06 »

Op de afbeelding die ik bij dit bericht http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,12540.msg153318.html#msg153318 geplaatst heb zit je in de cabine van de containerkraan. Dus wat is het probleem?
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #15 on: January 29, 2009, 16:04:50 »

Op de afbeelding die ik bij dit bericht http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,12540.msg153318.html#msg153318 geplaatst heb zit je in de cabine van de containerkraan. Dus wat is het probleem?
Ik zeg ook: ik zit er niet lekker in.
Kan niet goed op de grond kijken.
Hij gaat, voor mij, niet helemaal naar beneden (het blik).
Waardoor ik toch nog enigszijns schuin op de kontainer kijk.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #16 on: January 29, 2009, 16:38:29 »

Je kan eens in de instellingen van het spel kijken of je monitorinstellingen daar hetzelfde zijn als in het echt (bijvoorbeeld je monitor staat op 1024 x 768 32 bit, dan moet de resolutieinstelling in het spel hetzelfde staan.)
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #17 on: January 29, 2009, 17:36:08 »

Je kan eens in de instellingen van het spel kijken of je monitorinstellingen daar hetzelfde zijn als in het echt (bijvoorbeeld je monitor staat op 1024 x 768 32 bit, dan moet de resolutieinstelling in het spel hetzelfde staan.)
Ik heb 1280 x 1024 32 bit. Ik kan niks vinden met bit in het spel wel hz. Heb nu de onderste is genomen. Geen 60 maar 75, maar zie nog geen direkt verschil. Ja, heb nog geen kontainermissie gedaan.
Die hz kan je hele beeld wel eens verpesten.
De kaart op een ander scherm leek me wel handig, maar kan hier alleen nog een plat scherm kwijt.
En nee, die heb ik niet. Vroeg me ook af of iemand dat had en of dat inderdaad (lekker) werkt.
Maar dat is weer een andere vraag.
Is die kraan ook met joystick te doen ?
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Containerkraan besturing
« Reply #18 on: January 29, 2009, 17:41:52 »

Is die kraan ook met joystick te doen ?

Uiteraard, in het besturings menu de funktie toe wijzen aan je joystick (zelfde manier als toetsen veranderen)
Logged
It's the crew that makes the difference

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #19 on: January 29, 2009, 17:50:37 »

Ik heb 1280 x 1024 32 bit. Ik kan niks vinden met bit in het spel wel hz.

Klopt, vautje van mij. Sorry
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #20 on: January 29, 2009, 18:08:45 »

Klopt, vautje van mij. Sorry
Ok dan.  ;D
Ik zal nog wel eens met die kraan spelen.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #21 on: January 29, 2009, 20:05:22 »

suc6
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Containerkraan besturing
« Reply #22 on: January 30, 2009, 04:44:58 »

Ik heb 1280 x 1024 32 bit.
Weet je wel zeker dat dat de juiste instelling is? Ik heb een 22" scherm en de resolutie bij mij is 1680 x 1050 32bit (de 32 bit gaat trouwens over de kleuren, dat heeft niets met de afmeting te maken). 1280x1024 is een afmeting die ik voorheen op mijn 17 inch 4:3 scherm gebruikte. Ik neem aan dat jouw scherm 16:9 is.
Logged

MrBizarro

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Containerkraan besturing
« Reply #23 on: January 30, 2009, 08:53:18 »

Weet je wel zeker dat dat de juiste instelling is? Ik heb een 22" scherm en de resolutie bij mij is 1680 x 1050 32bit (de 32 bit gaat trouwens over de kleuren, dat heeft niets met de afmeting te maken). 1280x1024 is een afmeting die ik voorheen op mijn 17 inch 4:3 scherm gebruikte. Ik neem aan dat jouw scherm 16:9 is.
Ik had het ook niet over 32 bit.
Ik heb deze pc nog niet zolang en voor het eerst, zelf, een plat scherm. Ik twijfelde of het met spelletjes wel haalbaar was, want ik wilde o.a. SS2008 hebben. En meer geheugen. Ben van 1 naar 4 gegaan, die 4de snap ik nog niet helemaal. Geen 1 Windows ziet meer dan 3. Hij moet wel gebruikt kunnen worden. Even als de quad core. Het zal allemaal wel. Als het maar werkt. Voorheen had ik een 19 inch monitor en die had sinds 2005 een nieuwe pc en toen was ik toch minder tevreden over de resolutie. Ik kon niet hoger dan 1280X1024, maar de kleine lettertjes waren echt klein. SS2006 draaide wel goed. Maar was een gepuzzel met de instellingen. Ik durfde deze kaart nog niet op jouw voorgestelde resolutie te zetten. Heb het gedaan en ja, het is nog goed te lezen. Dacht eerst dat het aan mijn ogen lag.  ;) Ik merk nog wel nadelen aan een plat scherm. Je moet er wel goed voor zitten anders krijg je al snel donkere vlakken. Helemaal tevreden was ik niet over het beeld van SS2008. Het kan ook nog aan de videokaart liggen. Het is een Nvidia 8800GT. Maar ik dacht dat een Nvidia nooit een probleem was. Als het maar geen oude kaart is. En ik zei ook dat het spel met hz werkt en niet met bit. En hz is weer een ander verhaal. Daarbij heb ik met 2006 al veel problemen mee gehad. Daar heb ik weinig kaas van gegeten.
Logged
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Containerkraan besturing
« Reply #24 on: January 30, 2009, 18:22:06 »

Mannenbroeders,
Het wel of niet recht naar beneden kunnen kijken vanuit de containerkraan heeft niets, maar dan ook helemaal niets met de beeldscherminstellingen te maken. Of je moet je instellngen wel zo verklooit hebben dat je alleen maar een heel klein stukje van de kraancabine kunt zien.
Je moet gewoon wat verschillende camerastanpunten uitproberen waarbij camerastandpunt 2 (diegene waarmee je normaalgesproken op de brug van een schip terechtkomt, dus) volgens mij de beste is. En dan is het gewoon een kwestie van in/uit zoomen en links/rechtsom draaien.
Ik zal nog eens wat screenshots vanuit diverse camerastandpunten maken en hier plaatsen.
Groet,
Aad
« Last Edit: January 30, 2009, 18:42:58 by aadjepiraatje »
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines