Hello Guest May 03, 2024, 13:28:51 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Krappe manoeuvre  (Read 3660 times)

Geronimotjes

  • Forum member
  • Posts: 9
Krappe manoeuvre
« on: September 13, 2010, 16:13:01 »

Beste, ik heb al verschillende keren geprobeerd om de gastanker in missie Krappe manoeuver aan te leggen tussen de 2 schepen tegen de kade (erg voorzichtig), maar telkens vliegt de gastanker snel vooruit of plet hij de sleepboot.
Enfin, ik ga niet sneller dan 0.4knt en laat het voorsteven in het midden omdat het daar het diepst is.
Mag de sleepboot zich vastmaken in het midden zoals in de realiteit.
Werk als stuurman bij URS, dus heb al 23 jaar ervaring op slepers.
Hulp ik zie het niet meer zitten daar.  :doh:
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #1 on: September 13, 2010, 16:58:35 »

Heb je hem er wel achteruit ingesleept???
Zo moet hij er in, pal langs de jumbo die aangemeerd ligt, en inderdaad heel voorzichtig, ik ben ook al 4x de mist ingegaan.

Rider
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Geronimotjes

  • Forum member
  • Posts: 9
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #2 on: September 13, 2010, 19:02:28 »

Das mijn fout dus, kop is eerst gegaan  :evil:
Logged

Geronimotjes

  • Forum member
  • Posts: 9
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #3 on: September 13, 2010, 19:19:26 »

Staat dat ergens beschreven hoe je welk manoeuver waar moet uitvoeren
Logged

marcstrat

  • Global Moderator
  • Posts: 2626
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #4 on: September 13, 2010, 22:05:33 »

Hoy,
Gewoonlijk krijg je linksboven in een kadertje de opdracht van hoe je het moet doen.
Ik weet echter niet hoe gedetailleerd het word uitgelegd in die bepallde missie.
Ook moeten er nog aanpassingen komen op het spel,met behulp van patches,maar die komen later er wel bij.
Dit word ook gemeld in het forum,waneer deze er zijn.
Groeten
Marc
Logged
N

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #5 on: September 13, 2010, 22:44:35 »

Das mijn fout dus, kop is eerst gegaan  :evil:
Hallo Geronimotjes, normaal gesproken liggen zulke schepen altijd met de kop naar de uitgang van de haven, ivm calamiteiten kunnen ze er gelijk uit.
en ja  je kunt, wel voorzichtig natuurlijk, de boot langzij leggen en dan kun je alle kanten op ermee, makkelijk te doen met de azipods. veel vaarplezier en succes ermee :2thumbs: ;D
grt
jomach
Logged

svache

  • Forum member
  • Posts: 112
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #6 on: September 14, 2010, 02:00:25 »

lol vraag me niet hoe ik het gedaan heb, het ging bij mij ook niet in 1 keer, maar ik heb hem er wel met de kop als eerste ingekregen. Het kan dus wel, maar het ging inderdaad niet van een leien dakje
Logged

Geronimotjes

  • Forum member
  • Posts: 9
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #7 on: September 14, 2010, 19:47:45 »

Zoals ik al zei, ben stuurman bij URS en het is geen vaste regel om het voorsteven naar buiten te leggen.
Enfin ik ben gekeerd in de dok en probeer straks opnieuw. :doh:
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #8 on: September 14, 2010, 19:54:30 »

In Nederlandse en Duitse havens is het zoiezo verplicht om voor de zeevaart met het voorschip richting de monding te liggen. In de Antwerpse dokken weet ik het niet, maar ik kan me niet herinneren dat we het ooit anders gedaan hebben  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

edjo

  • Forum member
  • Posts: 2
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #9 on: September 15, 2010, 16:19:15 »

er wordt op een gegeven moment aangegeven om te assisteren met afmeren dus als je de sleep draad losgooit moet de tanker op eigen kracht naar binnen en  met de sleper naar de kaaai duwen als de tanker in positie is, zo heb ik het spel geeindigd
Logged

Beatboxx

  • Forum member
  • Posts: 1
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #10 on: September 22, 2010, 19:37:41 »

In Nederlandse en Duitse havens is het zoiezo verplicht om voor de zeevaart met het voorschip richting de monding te liggen. In de Antwerpse dokken weet ik het niet, maar ik kan me niet herinneren dat we het ooit anders gedaan hebben  :)

Ook in antwerpen is dit verplicht. Dit is ivm calamiteiten, dat je sneller de haven kan verlaten;) Maar bijv de Pride of Rotterdam/Hull ligt niet bepaald met de boeg richting de havenmonding..... Hoe zit dat dan?
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #11 on: September 22, 2010, 19:41:40 »

Ik denk dat het alleen voor tankers verplicht is Beatboxx  :) De schepen aan de erstkade in Rotterdam meren over het algemeen ook af met de kop richting stad. Idem voor de veerboten in de Hoek  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

Grueber

  • Forum member
  • Posts: 1
Re: Krappe manoeuvre
« Reply #12 on: September 28, 2010, 09:32:42 »

Eerst even het schip van Jumbo verplaatsen, dan de LNG tanker naar de locatie slepen en dan tegen de kade duwen.
Heb hem ook gewoon met het voorsteven de haven ingesleept en afgeremd door los te koppelen van de voorsteven en met een sleepkabel aan het hek tegengas te geven.

Werkt prima :)
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines