Hello Guest May 04, 2024, 21:23:33 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!  (Read 4450 times)

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« on: August 21, 2008, 00:25:05 »

hallo allemaal,

het is toch onvoorstelbaar dat het maar doorgaat met dat gekloot met spookschepen en andere
vreemde gebeuren word het niet een keer tijd dat VSTEP hier een keer iets aan doet,
ook de snelheden onderling van schepen is mij een doorn in het oog ,
zoals 2 schepen 20 knopen varen en de andere toch 2x om je heen gaat dat zal je bij flightsim niet meemaken, zou een grote chaos worden .
doe hier eens wat aan.

groet.
Tico.
« Last Edit: August 21, 2008, 00:28:28 by carambole1 »
Logged

NiElS

  • Forum member
  • Posts: 237
KOM MET JE LUIE REET VAN DIE STOEL EN GA EENS WAT BUGS VERHELPEN
« Reply #1 on: August 21, 2008, 00:34:44 »

Mee eens! Deze POEPSIMULATOR moet eens een andere engine hebben om op te draaien, want dit is toch om te janken. Servers zitten met plakband en toiletpapier aan elkaar!
Je zit een uurtje te spelen, en dan begint het gedonder al, boten vliegen me om de oren, opeens zit ik middenin een medespeler zijn titanic, licentiecodes zijn niet goed, het spel loopt ook af en toe vast.
We proberen als groep mensen een leuke ervaring op te doen met het simmen, de tijd is er, het geduld is er, het plezier is er, maar een spel loopt slecht, bagger en NIET goed!

Hier heeft een collega speler 6 boten ipv 1, wat is dit voor belachelijk baggerzooi?


Waar doe je het nog voor?

Denk eens even een beetje aan je taalgebruik a.u.b, hier komen ook hele jonge leden op het forum! - Mad_Fred
-Uiteraard, maar er wordt gewoon helemaal niks aangedaan
« Last Edit: August 21, 2008, 00:41:24 by NiElS »
Logged
If it sinks, you need to fix it ;)

HollandsGlorie

  • Guest
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #2 on: August 21, 2008, 00:41:31 »

hallo allemaal,

het is toch onvoorstelbaar dat het maar doorgaat met dat gekloot met spookschepen en andere
vreemde gebeuren word het niet een keer tijd dat VSTEP hier een keer iets aan doet,
ook de snelheden onderling van schepen is mij een doorn in het oog ,
zoals 2 schepen 20 knopen varen en de andere toch 2x om je heen gaat dat zal je bij flightsim niet meemaken, zou een grote chaos worden .
doe hier eens wat aan.

groet.
Tico.
dit is al de zoveelste keer dat we dit probleem voor komt in de zelf gemaakte server  met het sever programma wat jullie hebben vrij gegeven  dit programma  werkt voor geen meter .we hebben een uurtje gespeld en dan begind de allenden weer ik worden er dood moe van  waneer worden we eens serieus genommen .
« Last Edit: August 21, 2008, 00:57:53 by HollandsGlorie »
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #3 on: August 21, 2008, 00:44:39 »

Ik zal deze topic onder de aandacht brengen bij VSTEP. Ik stuur een link ernaar meteen na deze post naar ze op.

Helaas word de toon gezet met zeer slecht taalgebruik, en frustratie is geen reden om de forum regels te overtreden. Regels zijn regels en die gelden altijd voor iedereen. Punt.

Dus een waarschuwing bij deze aan het adres van NiElS, en omdat hij helaas zo de toon heeft gezet sluit ik deze topic af wanneer er opnieuw op die manier gepost word. Tico, je bericht is aan VSTEP doorgegeven!

En ik wil nogmaals bestempelen dat de problemen met eigen gemaakte servers schijnbaar erger zijn dan op VSTEP servers. Dus alstublieft, kijk ook af en toe eens in de spiegel en ga eens na of iedereen die op de server meespeelt wel een fatsoenlijke verbinding heeft en genoeg bandbreedte. Ik heb zelf met jullie meegestest laatst en zelf nauwelijks iets gezien wat door anderen ter plekke wel gezien werd. Logica kan dus alleen aantonen dat het echt niet allemaal aan de software ligt want anders had ik ook wel meer problemen ervaren. Er is een verbetering nodig van VSTEP's kant, maar er is veel meer in het spel, mensen! Als server worden gerund op dezelfde pc als het spel, en als er dus geen sprake is van een echte dedicated server, dan zijn problemen bijna een gegeven feit. Dus tenzij dit alles nu wel in orde is, kan het nog steeds liggen aan de dingen die ik jullie al in een PM medegedeeld heb. De rest is bekend bij VSTEP er er worden op dit moment stappen ondernomen, maar VSTEP zelf komt tzt met concrete berichten. Maar het gaat hier niet om oplossingen die even in een paar dagen gedaan kunnen worden.


Groeten,
Fred
« Last Edit: August 21, 2008, 00:46:16 by Mad_Fred »
Logged

NiElS

  • Forum member
  • Posts: 237
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #4 on: August 21, 2008, 00:47:17 »

dit is al de zoveelste keer dat we dit probleem voor komt in de zelf gemaakte server  met het sever programma wat jullie hebben vrij gegeven  dit programma  werkt voor geen meter .we hebben een uurtje gespeld en dan begind de allenden weer ik worden er dood moe van  waneer worden we eens serieus genommen .
Ja! Dat moest ook nog even gemeld worden, dat progamma is ook niet te genieten.
Weten jullie dit? Wordt hier wat aan gedaan? Willen jullie er wat aan doen? Hoe zit het?
Het spel wordt nog steeds verkocht, steeds meer mensen, steeds voller, dezelfde bugs, dezelfde klachten, meerdere patches, veel verbetering? Nauwelijks...

Geloof me, het is iets met de engine waar het hele spel en bestanden op loopt.
Volgens is het niet foutloos.

Bedankt Mad_Fred, denk ik. Het zou een leuke verassing, als wel noodzakelijke verandering zijn als er daadwerkelijk veranderingen komen.

Mad_Fred, mijn taalgebruik heeft gevolgen, en die verantwoordelijkheid neem ik op mij, en heeft niets, mar dan ook niet met deze mensen te maken.
« Last Edit: August 21, 2008, 00:50:49 by NiElS »
Logged
If it sinks, you need to fix it ;)

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #5 on: August 21, 2008, 00:58:18 »

NiElS,

Ingrepen van moderatoren verwijderen of veranderen is zeer onbeleefd en word ook als not-done beschouwd. Voor deze maal een waarschuwing, maar als het je niet aanstond, had je daar in eerste instantie aan moeten denken voordat je schuttingtaal opschreef. Ik hoop dat je dat snapt.

En het heeft niks met deze mensen te maken, maar één persoon kan het wel voor anderen verpesten. Als in een topic een bepaalde toon word gezet die het topic als zodanig "vervuilt" en anderen aan kan zetten tot zeflde acties, dan is het mijn goed recht om zulks een topic af te sluiten.

Ik heb Tico's topic zojuist doorgegeven aan VSTEP, dus zijn doel is bereikt, wat betreft de aandacht van de ontwikkelaars krijgen.

Inderdaad is alles niet foutloos, maar sommige mensen hebben wel heel veel problemen, terwijl anderen niet of nauwelijks deze dingen meemaken, dat zou toch logischerwijs niet kunnen dan? Het is niet allemaal VSTEP's schuld, zoals al wel vaker gebleken is bij technische problemen die hier bekeken en aangepakt zijn, maar het vingertje gaat in eerste instantie wel altijd dezelfde kant op. En dat helpt uiteindelijk niks. Concrete meldingen, rapportages en feitelijke bevindingen helpen wel. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Scheld tirades helpen nooit. Simpel.

Dus alles wat er aan concrete info is is welkom, maar hou het netjes en beleefd.

Dankjewel.

Groeten,
Fred
Logged

carambole1

  • Forum member
  • Posts: 252
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #6 on: August 21, 2008, 19:20:33 »

Hallo allemaal,

van deze kant wil ik mij distanscheren van het taalgebruik op de topic die ik zelf ingang heb gezet,
het is louter mijn bedoeling om heel duidelijk te maken dat heel veel spelers problemen hebben in het spel,
en niet om iets te laten escaleren.
voor mij is het zeer frustrerend als ik met bv 20 knots vaar en ik weet dat een andere medespeler dat ook vaart,
dat diegene toch tichmaal sneller gaat ,
nogmaals ben het niet eens met de taal gebruik van een mede forum lid,
en vind schipsimulator nog steeds een fantastische sim maar hoop wel dat er goed naar gekeken word wat betreft de problemen van heel veel spelers.

VRG,
Tico.
Logged

klimgorilla

  • Forum member
  • Posts: 29
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #7 on: August 28, 2008, 19:00:44 »

Hey mensen rustig Vstep en shipsim enz. doen ook hun best maar je moet wel rekening houden dat het niet altijd gemakkelijk is om bugs snel te verhelpen zijn en verder die mensen hebben ook niet altijd de tijd om mensen te helpen en aan de game te werken

wel is zo dat je van bugs baalt maarja dan hoef je nog niet gelijk je taalgebruik te veranderen!

Mad_Fred is de beste!
Deze game heeft mij in ieder geval een beter beeld gegeven ik speelde dit al toen ik 9/10 was!

Groeten Klimgorilla
« Last Edit: August 28, 2008, 19:03:52 by klimgorilla »
Logged

NiElS

  • Forum member
  • Posts: 237
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #8 on: August 31, 2008, 20:00:26 »


nogmaals ben het niet eens met de taal gebruik van een mede forum lid,


Je mag mijn naam noemen
Logged
If it sinks, you need to fix it ;)

Alwin

  • Forum member
  • Posts: 1
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #9 on: September 01, 2008, 16:55:48 »

Weet je waar ik me aan erger?Dat ik steeds terug naar de winkel kan,omdat de dvd-rom waar new horizons op is verwerkt,het steeds laat afweten!ik ben vandaag (01-09-2008) al 3 keer naar de winkel geweest en ik krijg steeds een nieuwe mee,maar er is steeds wat mis mee!of installatie fout in de setup,of gewoon een volledig lege dvd!en dan wil ik 2008 registreren en dan is men code al in gebruik!wat zijn dat voor fratsen!ik vind dit een erg leuk spel,maar als het zo gaat,hoeft het van mij niet meer!!!
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #10 on: September 01, 2008, 17:49:25 »

Hoi Alwin, welkom op het forum.

In principe zijn de ontwikkelaars niet verantwoordelijk voor het drukken van de DVD's.

Normaal gesproken zou het absoluut niet mogen voorkomen dat je meerdere keren achter elkaar een 'misdruk' mee naar huis krijgt. Dat is inderdaad niet de bedoeling.

Is je pc helemaal up to date, in orde en qua specificaties in staat dit spel goed te draaien? Als je een pc probleem bij het installeren niet uit kunt sluiten, mag je eventueel je DXDIAG wel posten en dan kijken we er eens naar.

Wat betreft de licensie code, als die al in gebruik is, is er dus ook wat mis. Dat kan in principe niet. Zijn de verpakkingen gesealed in die winkel? of waren ze al open. Is er een kans dat iemand daar in de winkel de code zou kunnen gebruiken voor illegale verspreiding misschien? Ik weet niet waar je hem hebt gekocht en of het een betrouwbare bron is.

Je mag me je licensie code wel in een PM sturen, dan zal ik kijken of er te checken valt waar het mis gaat en waar die code al geregistreerd kan zijn eventueel. (nooit je code openbaar op het forum posten.)

We komen er vast wel uit. En als de distributeur er een potje van maakt ten koste van jou, dan denk ik dat VSTEP best wel te hulp schiet, je betaald er tenslotte goed geld voor!

Mocht je je dxdiag willen posten en niet weten hoe dit moet, volg dan deze stappen:

Klik Start > Uitvoeren. typ dxdiag in, in de witte balk en druk op Enter.  Er komt misschien nog een popup omhoog over WHQL drivers, als dat het geval is, klik dan Ja/Ok.

In het scherm dat zich daarna opent, klik je op Alle gegevens opslaan, en als het volgende scherm verschijnt, save je het bestand op je desktop.  Om hem vervolgens hier te posten, maak je een nieuwe post aan en klik je bij het ingeven van je post op Additional Options. Klik dan op Bladeren. Selecteer het bestand van je desktop en druk dan op Openen.

Is het bestand geselecteerd, post dan je bericht.

* Als je Windows Vista gebruikt, druk dan Windows toets+ R in plaats van op start en uitvoeren te klikken en vervolg dan gewoon de stappen die hierboven zijn beschreven.


Groeten,
Fred
« Last Edit: September 01, 2008, 17:52:24 by Mad_Fred »
Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #11 on: September 01, 2008, 20:08:59 »

Ok even een technische ervaring dan, de meesten onder ons die servers draaien gebruiken DIEZELFDE lijn ook nog om te spelen.
Dit is dus van de gekke, het SERVER programma vraagt tot wel 100% van de CPU waar het proggy op draait.
Spelen op dezelfde computer gaat dus al helemaal niet, 2e computer erbij werkt als volgt, u heeft een 20 mb lijn, deze levert max, 14 mb, gedeeld door 2 computers waarvan er al een maximaal vraagt is 8mb per computer, maar dat haal je niet als je servertje vol loopt, dan begint het gelazer en verschijnen er problemen.
Degene die een server draait kan NOOIT en spelen en SERVER draaien dus op 1 internet aansluiting.
Ik hoop dat dit wat misverstanden uit de weg ruimt, ik heb dit nu zelf vele malen getest op goede en minder goede computers.

M.v.Gr. Frank
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

aj.veenstra

  • Forum member
  • Posts: 71
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #12 on: September 01, 2008, 20:23:55 »

Weet je waar ik me aan erger?Dat ik steeds terug naar de winkel kan,omdat de dvd-rom waar new horizons op is verwerkt,het steeds laat afweten!ik ben vandaag (01-09-2008) al 3 keer naar de winkel geweest en ik krijg steeds een nieuwe mee,maar er is steeds wat mis mee!of installatie fout in de setup,of gewoon een volledig lege dvd!en dan wil ik 2008 registreren en dan is men code al in gebruik!wat zijn dat voor fratsen!ik vind dit een erg leuk spel,maar als het zo gaat,hoeft het van mij niet meer!!!

Ik ben al lang gestopt met SS 2008 , Ik heb inmiddels 3 dvd's  en new horizon als download gekocht .
Ik meen dat bij mij de add.on met de 6 nieuwe schepen het niet doet.Maar ik neem de moeite niet meer.
Ik houd me bij Trainz simulator van Auran , werkt prima.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #13 on: September 01, 2008, 22:24:24 »

Ok even een technische ervaring dan, de meesten onder ons die servers draaien gebruiken DIEZELFDE lijn ook nog om te spelen.
Dit is dus van de gekke, het SERVER programma vraagt tot wel 100% van de CPU waar het proggy op draait.
Spelen op dezelfde computer gaat dus al helemaal niet, 2e computer erbij werkt als volgt, u heeft een 20 mb lijn, deze levert max, 14 mb, gedeeld door 2 computers waarvan er al een maximaal vraagt is 8mb per computer, maar dat haal je niet als je servertje vol loopt, dan begint het gelazer en verschijnen er problemen.
Degene die een server draait kan NOOIT en spelen en SERVER draaien dus op 1 internet aansluiting.
Ik hoop dat dit wat misverstanden uit de weg ruimt, ik heb dit nu zelf vele malen getest op goede en minder goede computers.

M.v.Gr. Frank

Hoi Frank,

Je hebt gelijk, de meeste servers draaien gewoon bij mensen op hun game machine en men zit te hosten en spelen op dezelfde machine en dezelfde lijn.

Het server programmatje zelf heeft bij mij echt niet 100% van de cpu nodig hoor, volgens mij is er dan misschien wat mis als dat zo is.  :-\
Bij mij gaf ie, toen ik in het begin pogingen deed te hosten, zo rond de 30% aan.

Maar het hosten eist wel al je bandbreedte op. Bij mij in ieder geval sowieso, maar ik heb ook maar 8Mb. Ik kan dan ook niet fatsoenlijk hosten, want met meer dan 3 of 4 spelers word het heel choppy allemaal en krijgt men freezes af en toe.

Inderdaad, om fatsoenlijk te spelen is er gewoon een dedicated server nodig, en hosten vanaf je game machine en tegelijk spelen is gewoon niet de manier waarop het gaat lukken. Het kan wel, tuurlijk, maar ja dan wel met de bekende problemen.

Da's niet zo raar hoor, dat dit zo werkt, bijna alle spellen die ik online speel hebben een vergelijkbaar iets. Meestal leggen bijvoorbeeld een groep vrienden of een "gaming clan" maandelijks danwel jaarlijks geld bij elkaar voor professionele hosting of word er van paypal donaties een server in de lucht gehouden. Slechts een handvol spellen die ik doe kunnen de direct-play manier aan zonder problemen met lag en dergelijke, de rest maakt allemaal gebruik van professionele hosting. En dat kan gelukkig al vrij goedkoop ook, trouwens.

En je kunt helaas ook niet altijd van je bandbreedte op aan. Men kan bij de ISP wel beweren dat je als klant 20Mb hebt, maar vaak kom je daar inderdaad, zoals je ook al aangeeft, bij lange na niet aan in de praktijk. Dus dan denk je dat je redelijk goed zit als host en is het gewoon stukken minder. Hier komen dan helaas wel eens klachten over die dan ook niet helemaal gegrond zijn, omdat mensen gewoon niet weten hoe het nou precies zit.

Er word nog steeds aan deze server software gewerkt om het beter, effectiever te maken, maar op één machine alles draaien en daar ook nog bijvoorbeeld teamspeak bij op en mogelijk andere applicaties die meedraaien op de achtergrond, dat zal problemen blijven geven, denk ik.

Groeten,
Fred

Logged

moonrider

  • Forum member
  • Posts: 295
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #14 on: September 02, 2008, 08:59:26 »

Ik heb het server proggy gedraaid op 5 verschillende systemen, zelfs op een xenon 8x e5462, ook hier vliegt het cpu gebruik omhoog met windows light en GEEN enkel ander proggy draaiend.
Dus denk dat er ook met het server proggy iets loos is, met name questviewer, deze neemt behoorlijk wat af.
Ook is opgemerkt dat de haven keuze verschil uit maakt, rotterdam haven is zeer zwaar omdat er veel grafix inzit, deze loopt heel snel vast ten opzichte van marseille welke minder problemen geeft.
Al met al ligt het vaak voor 75% aan de systemen en bandbreedte van de users/hosters of het spel de mist in gaat, de overige klachten liggen toch echt aan het server proggy en das toch nog 25%.
Dus bij deze mag je dit doorgeven aan de makers misschien dat zij er iets mee kunnen oplossen om in de toekomst toch normaal een spel te kunnen spelen zonder al te veel problemen.

M.v.Gr Frank
Logged


Os      : Windows 7 ATI Ultimate 64-bit
Cpu     ; AMD Phenom II X6 1090T Clocked op 6x 4.0 ghz
video   ; 2x XFX HD5970 Black Edition 2048 mb
mem     ; 12 gb ddr3 1333 mhz
HD      ; 2x 1 TB  (2000 gb)
screen ; Dell 27# W

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #15 on: September 02, 2008, 14:42:20 »

Hallo Frank,

Ja je hebt wel gelijk, de omgeving maakt ook uit. Toen ik het hosten probeerde heb ik voornamelijk Hamburg gebruikt omdat mijn toenmalige videokaart die map het beste aan kon. En dan kan het inderdaad zijn dat mijn cpu het een stuk makkelijker had.

Deze topic heb ik onder de aandacht gebracht van VSTEP, een poosje geleden, en men is dus op dit moment bezig om het hele MP gebeuren en de software te verbeteren.


Groet,
Fred
Logged

Capt. Jim

  • Forum member
  • Posts: 229
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #16 on: September 03, 2008, 14:09:59 »

Hope dat SS09 een dikke knaller word na al de problemen ;D ;D
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: het gekloot moet eens ophouden!!!!!!!!!!!
« Reply #17 on: September 03, 2008, 16:43:02 »

Hierbij de dxdiag zoals je gevraagd hebt Mad_Fred!nogmaals bedankt voor je hulp!

Graag gedaan, Alwin!

Ik heb je een PM gestuurd over de license key issue.
De dxdiag ziet er verder wel goed uit, op een paar puntjes na.

Je processor voldoet aan de eisen en zo ook je geheugen, als is dat wel het minimale vereiste. (1GB voor XP)

Je grafische kaart is zo te zien zo'n onboard oplossing en die zijn niet echt ideaal voor het gamen. Qua geheugen (128MB) is ie wel toereikend, maar ze zijn vaak niet zo goed als de 'losse broertjes', zo te zeggen.

Wat je wel even zou moeten doen is naar driver updates kijken. Je graphics driver is 2 jaar oud en je sound driver is van 2001. Deze kun je beide updaten en dat zou al een hele verbetering moeten brengen.

Al met al denk ik niet dat de installatie problemen komen door je pc, dus een hartig woordje wisselen met de mesen in de winkel is misschien een idee, omdat, zoals ik in de PM beschrijf, dat licensie code probleem ook niet echt in de haak is zo te zien.

Mocht je nog verdere vragen hebben m.b.t. het bovenstaande, dan hoor ik het wel van je.

Groet,
Fred

Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines