Hello Guest May 04, 2024, 04:21:48 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1] 2   Go Down

Author Topic: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?  (Read 14885 times)

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« on: March 01, 2009, 01:22:06 »

Hi ,

Gisteren heb ik Ship Simulator 2008 gekocht. 

Mijn eerste vaart (naar eigen keuze) : het Kanaal oversteken van Southampton naar Rotterdam met een vrachtschip.
Maar schijnbaar gaat dat niet ? Op de kaart zie ik een grijze zone.  Wanneer ik die nader , krijg ik een bericht om een bestemming te kiezen.  Ik kies uiteraard Rotterdam.  Helaas verspringt mijn schip , na enige oplaadtijd , ergens in de nabijheid van Rotterdam.  Ik dacht op mijn gemak rustig de zee over te steken.  Is me dat een serieuze teleurstelling !

Ik hoop van harte dat ik iets fout heb gedaan , zodat ik de kans nog krijg om op open zee te varen , van haven tot haven.
Kan iemand mij wat advies geven a.u.b. ?

Van harte dank !

Tom.

Logged

riny

  • Forum member
  • Posts: 137
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #1 on: March 01, 2009, 01:52:06 »

Hi Tom.
Real varen van haven naar haven kan je niet. Het enigste wat je kan doen is de Solent uitvaren, totdat het bericht komt een bestemming uit te zoeken. Dan Rotterdam-Noordzee kiezen, die ten einde varen en dan Rotterdam kiezen. Een andere mogelijkheid heb je niet.

Groetjes
Riny
Logged

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #2 on: March 01, 2009, 02:23:51 »

Hi Tom.
Real varen van haven naar haven kan je niet. Het enigste wat je kan doen is de Solent uitvaren, totdat het bericht komt een bestemming uit te zoeken. Dan Rotterdam-Noordzee kiezen, die ten einde varen en dan Rotterdam kiezen. Een andere mogelijkheid heb je niet.

Groetjes
Riny

Hi Riny ,

Bedankt voor uw antwoord.

Dan is deze simulator absoluut de naam van simulator niet waard.

Mijn Ship Simulator 2008 gaat onmiddellijk van mijn harde schijf verdwijnen.

Tom.
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #3 on: March 01, 2009, 09:53:59 »


Dan is deze simulator absoluut de naam van simulator niet waard.


De nadruk van ShipSimulator ligt op ship handling, niet op lange zeereizen.

Logged
It's the crew that makes the difference

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #4 on: March 01, 2009, 15:54:41 »

De nadruk van ShipSimulator ligt op ship handling, niet op lange zeereizen.



Dat begrijp ik volkomen.  Maar dan is het best dat de naam van het produkt wijzigt.  Bv. ShipHandling 2008.

Nu voel ik me een beetje bestolen/bedrogen omdat een simulator niet kan voldoen aan de simulatiegedachte die ik had.  En ja , ik ben niet de persoon dat tevreden is met rondjes te varen met een motorbootje of steeds dezelfde missions te moeten doen.

Naar mijn mening moet het ergens toch te doen zijn om een complete zee te maken.  Bv. het Kanaal.  Een Oceaan zou misschien iets te complex zijn.  Ik hoop dat ergens te kunnen zien in Ship Simulator 2010.

Sorry voor mijn kritisch puntje.  Trouwens , qua beeldvorming , details en scenery vind ik Ship Simulator 2008 de max.

Tom.
Logged

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #5 on: March 01, 2009, 16:22:50 »

Hoi Tom,

Simulatie heeft niet per see iets met de afstanden te maken die je afleggenb kunt. Bij een race simulator kun je ook niet van het circuit af en de stad in, om maar iets raars te zeggen..

Er is ook duidelijk op de site te lezen, alsmede op de doos, wat er in het spel zit, dus bedrogen of bestolen is iets te sterk uitgedrukt vind ik.

Maar je kunt door de omgevingen te combineren met elkaar wel lange reizen maken in het spel.

Je kunt met de missie editor meerdere open-zee gebieden aan alkaar 'knopen' tussen de havens, zodat je in een missie wel een hele lange afstand kunt afleggen.

Je bent sowieso al wel even bezig met het uitvaren van een enkele omgeving, en de meeste mensen hebben toch geen tijd of zin om uren tot dagen met een missie bezig te zijn. Als je er een paar aan elkaar knoopt (en volgens mij kun je ook meerdere keren dezelfde achter elkaar gebruiken) kun je een behoorlijke zeereis simuleren.

In de missie editor handleiding vind je alles wat je moet weten om dit te doen. De missie moet tussendoor dan wel eens laden, maar als je het ervoor over hebt om zulke lange missies te spelen, moet dat niet echt een groot probleem zijn, dat het af en toe even een paar minuten moet laden.

Hopelijk heb je wat aan deze tip, en kun je zo een missie in elkaar zetten die aan je eisen voldoet. Hier vind je de handleiding:

http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,12491.0.html


Groeten,
Fred
Logged

eviss

  • Forum member
  • Posts: 895
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #6 on: March 01, 2009, 16:52:20 »

Hallo Tom,

Een hartelijk welkom op het forum, namens de anderen is nog steeds op z'n plaats; bij deze !  ;)

Is dit niet een beetje te kort door de bocht ?

En ja , ik ben niet de persoon dat tevreden is met rondjes te varen met een motorbootje of steeds dezelfde missions te moeten doen.

Naar mijn mening moet het ergens toch te doen zijn om een complete zee te maken.  Bv. het Kanaal.  Een Oceaan zou misschien iets te complex zijn. 

Sorry voor mijn kritisch puntje.  Trouwens , qua beeldvorming , details en scenery vind ik Ship Simulator 2008 de max.

De vraag is heb je wel / al de moeite genomen om alle opties te zien / proberen.

We begrijpen best, dat je teleurgesteld kunt zijn als de uitkomst anders is dan verwacht, maar:

Er zijn veel verschillende schepen om mee te varen, van speedboot tot supertanker (hoezo: motorbootje ?)

Er zijn veel verschillende gebieden waar gevaren kan worden; havens, maar ook zeeen. Noordzee en Oceaan.
Ben ik toch noch: het Kanaal vergeten te vermelden !

Er zijn missies mee geleverd bij het programma, maar er zijn ook veel missies via het forum te downloaden.

Ondertussen wel meer dan 100 missies denk ik ! (hoezo: rondjes varen / dezelfde missies doen)

Je kunt zelf ook missies maken of zelfstandig door alle gebieden varen, dus eindeloos door de golven ploegen. 

Kritiek moet kunnen, maar het klinkt niet logisch, zoals je het nu verwoord. Je bent ook al 2 1/2 jaar forum lid

Als je de scenery / details de max vind, dan zou ik e.e.a. nog eens goed onderzoeken / uitproberen.

De overgang naar de verschillende gebieden, is niet zo teleurstellend, dat alles in deze sim. game waardeloos is.

Ik hoop je belangstelling opnieuw aan te wakkeren en hoor dan ook graag wat je er dan van vind. (ik heb geen aandelen)

Happy sailing, vr. gr. Erik

Edit; typo / aanvulling
« Last Edit: March 01, 2009, 17:01:13 by eviss »
Logged
THX SF!
Redfox
"Dover-Calais in the same environement !"

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #7 on: March 01, 2009, 23:40:54 »

Kritiek moet kunnen, maar het klinkt niet logisch, zoals je het nu verwoord. Je bent ook al 2 1/2 jaar forum lid

Happy sailing, vr. gr. Erik

Edit; typo / aanvulling
En toch nog steeds niet geregistreerd???
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Mad_Fred

  • Administrator
  • Posts: 8689
  • ✝ In Memoriam
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #8 on: March 01, 2009, 23:48:11 »

Nou ja Aad, hij heeft SS08 ook nog maar net gekocht natuurlijk, zoals ie schrijft.  :)

En voor SS2006 is ie verder gewoon geregistreerd, maar we letten daar minder op misschien, met SS08 als standaard en SS10 op komst word SS06 een beetje vergeten nu..   :)
Logged

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #9 on: March 02, 2009, 04:49:01 »

Beste Fred en Erik ,

Neem mijn teleurstelling niet kwalijk.  Maar op basis van volgende zin in 'Features - Gameplay' : * Long distance travels , open ocean voyages between ports , link : http://www.shipsim.com/features/gameplay.php , heb ik mijn keuze gemaakt om over te gaan tot de aankoop van Ship Simulator 2008.  Leuk om met een cargo van Hamburg naar Rotterdam te varen.  Of met ferry van Rotterdam naar Southampton.  Dat was mijn idee van Ship Simulator 2008.

Maar die feature blijkt dus niet korrekt te zijn , want mijn schip verspringt naar een andere zone.  Dit ervaar ik als enorm storend.  Maar ja , het verspringen staat niet in de voorstelling (features).

Jullie spreken van een enorm aantal aan missies.  Te downloaden via het forum.  Met 'search' naar 'Missions' en 'Download' te gebruiken , vind ik niet veel.  Integendeel , wel een melding van 'An Error has occured'.

Ik heb ook de handleiding over het maken van missies gelezen.  Wijzer ben ik toch ook niet geworden.

Kortom , ik ga geduldig wachten op Ship Simulator 2010.  En ik hoop dat zeereizen in het Kanaal zonder verspringen mogelijk zal zijn.  Zodat ik ferry- en cargo-zeereizen kan doen op basis van real time.  Menig shipsimmers zullen dan zeer tevreden zijn.

Of wie weet : cruises in Tahiti : http://www.aranui.com/  ?
Dat zou pas echt de absolute droom van iedere shipsimmer zijn !!!

Dank u voor het begrip.

Tom.
« Last Edit: March 02, 2009, 04:56:12 by sibelit »
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #10 on: March 02, 2009, 10:10:31 »

Beste Fred en Erik ,

Neem mijn teleurstelling niet kwalijk.  Maar op basis van volgende zin in 'Features - Gameplay' : * Long distance travels , open ocean voyages between ports , link : http://www.shipsim.com/features/gameplay.php , heb ik mijn keuze gemaakt om over te gaan tot de aankoop van Ship Simulator 2008.  Leuk om met een cargo van Hamburg naar Rotterdam te varen.  Of met ferry van Rotterdam naar Southampton.  Dat was mijn idee van Ship Simulator 2008.

Maar die feature blijkt dus niet korrekt te zijn , want mijn schip verspringt naar een andere zone.  Dit ervaar ik als enorm storend.  Maar ja , het verspringen staat niet in de voorstelling (features).

Jullie spreken van een enorm aantal aan missies.  Te downloaden via het forum.  Met 'search' naar 'Missions' en 'Download' te gebruiken , vind ik niet veel.  Integendeel , wel een melding van 'An Error has occured'.

Ik heb ook de handleiding over het maken van missies gelezen.  Wijzer ben ik toch ook niet geworden.

Kortom , ik ga geduldig wachten op Ship Simulator 2010.  En ik hoop dat zeereizen in het Kanaal zonder verspringen mogelijk zal zijn.  Zodat ik ferry- en cargo-zeereizen kan doen op basis van real time.  Menig shipsimmers zullen dan zeer tevreden zijn.

Of wie weet : cruises in Tahiti : http://www.aranui.com/  ?
Dat zou pas echt de absolute droom van iedere shipsimmer zijn !!!

Dank u voor het begrip.

Tom.


Je kan onder andere missies downloaden via 'custom missions' in SS08. Je kan ze ook downloaden via het mission creators forum. Even zoeken via de zoekmachine en je komt vanzelf een link tegen. Het voordeel van het mission creators forum, is dat er ook andere dingen te downloaden zijn zoals andere ship dynamics (verminderde diepgang voor de VLCC bijvoorbeeld), een verbeterde set met scheepshoorns en een verbeterde VHF set.

Klinkt leuk lange zeereizen, maar varende van Rotterdam naar Hamburg ben je een uurtje of 17 bezig met de Agile Solution (bij 17 knts).

Een reisje van Southampton naar New York is 3100 nm via groot cirkel. Met dezelfde Agile Solution zou je daar een dag of 8 over doen (bij 17 knts)

Was je echt zolang achter je pc gaan zitten?
« Last Edit: March 02, 2009, 10:23:54 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #11 on: March 02, 2009, 14:06:18 »

Beste Fred en Erik ,

Neem mijn teleurstelling niet kwalijk.  Maar op basis van volgende zin in 'Features - Gameplay' : * Long distance travels , open ocean voyages between ports , link : http://www.shipsim.com/features/gameplay.php , heb ik mijn keuze gemaakt om over te gaan tot de aankoop van Ship Simulator 2008.  Leuk om met een cargo van Hamburg naar Rotterdam te varen.  Of met ferry van Rotterdam naar Southampton.  Dat was mijn idee van Ship Simulator 2008.

Maar die feature blijkt dus niet korrekt te zijn , want mijn schip verspringt naar een andere zone.  Dit ervaar ik als enorm storend.  Maar ja , het verspringen staat niet in de voorstelling (features).

Jullie spreken van een enorm aantal aan missies.  Te downloaden via het forum.  Met 'search' naar 'Missions' en 'Download' te gebruiken , vind ik niet veel.  Integendeel , wel een melding van 'An Error has occured'.

Ik heb ook de handleiding over het maken van missies gelezen.  Wijzer ben ik toch ook niet geworden.

Kortom , ik ga geduldig wachten op Ship Simulator 2010.  En ik hoop dat zeereizen in het Kanaal zonder verspringen mogelijk zal zijn.  Zodat ik ferry- en cargo-zeereizen kan doen op basis van real time.  Menig shipsimmers zullen dan zeer tevreden zijn.

Of wie weet : cruises in Tahiti : http://www.aranui.com/  ?
Dat zou pas echt de absolute droom van iedere shipsimmer zijn !!!

Dank u voor het begrip.

Tom.


Ahoy Tom,
Ook namens mij: Welkom op het forum.
Enige aanvulling op de uitleg van zowel Fred, Erik en tenslotte 'Ballast' is hier blijkbaar wel op z'n plaats. Mijn eerdere opmerking: "En nog steeds niet geregistreerd" heeft een achtergrond. Immers, als jouw versie van Ship Simulator 2008 niet geregistreerd is via dit forum kan je a) geen technische ondersteuning krijgen in dit forum en b) (en dit is voor jou nog veel belangrijker) ook geen toegang krijgen tot de Custom Missies welke via het menu van SS08 bereikbaar zijn.
Ik heb ter verduidelijking enkele schermafbeeldingen bijgevoegd.
Afb. 1 spreekt voor zichzelf, maar let op de rode pijl rechtsboven welke aangeeft of je wel of niet On-Line bent. Dit kan je alleen als jouw versie van SS08 geregistreerd is. De rode pijl links benede geeft het versienummer aan. Met een lager versienummer kan je niet aan MultiPlayer sessies deelnemen.
Op afb. 2 zie je waar je een profiel kunt aanmaken, opslaan en je internet toegang kunt toestaan. Nogmaals, deze heb je nodig voor de custom missies, maar ook voor de MP optie.
afb. 3 spreekt ook voor zich, met dien verstande dat de pijlen wijzen naar de opties voor standaard missies (04) en custom missies (05)
Tenslotte afb. 4 en 5 laten de missieschermen zien.
Jouw versie van SS08 registreren doe je via profile (boven in dit scherm in de geel/orange balk), daar kan je onderin je versienummer ingeven en daar vind je dan ook een downloadlink voor een gratis schip, namelijk de Jumbo Javelin.
Ik hoop dat ik je hiermede een stukje wijzer heb kunnen maken en dat je toch plezier van je aankoop krijgt.
Groet
Aad
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #12 on: March 02, 2009, 22:59:16 »

Klinkt leuk lange zeereizen, maar varende van Rotterdam naar Hamburg ben je een uurtje of 17 bezig met de Agile Solution (bij 17 knts).

Een reisje van Southampton naar New York is 3100 nm via groot cirkel. Met dezelfde Agile Solution zou je daar een dag of 8 over doen (bij 17 knts)

Was je echt zolang achter je pc gaan zitten?

Voor Flight Simulator kan ik vluchtjes van 8 uur en meer zeker opbrengen.

Voor Ship Simulator ligt dat iets moeilijker.  Want dan spreken we van dagen i.p.v. uren.  Maar met het opslaan tijdens zo'n langdurige missie , om later de draad terug op te nemen , kan dat wel.  Dan is het varen in stukjes en brokjes.

Logged

sibelit

  • Forum member
  • Posts: 6
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #13 on: March 02, 2009, 23:01:26 »

@ Aad The Pirate ,

Dank u om uw uitleg hoe ik me moet registreren.  En waar ik de missies kan vinden. :thumbs:

Tom.
Logged

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #14 on: January 02, 2010, 22:30:15 »

Ik heb zelf paar jaar met multiplayer flightsim gevlogen en die wereld is helemaal na gemaakt net als in het echt. en dan kan je inderdaad vanaf schiphol opstijgen en landen in bv china. het mooie van dat is dat je dan ook echt net zolang bezig bent als in het echt.

En ja als je dan leest dat er een multiplayer uit is van Ship Simulator dan kan ik me best wel voorstellen dat je snel denkt van yes eindelijk.
En dan is het zeker een teleurstelling dat je niet van R'dam naar bv America of ander land kan varen met bv een vrachtschip of sleepboot.

Maar goed we hebben dan missions en wie weet kan er in de toekomst wel net als in het echt gevaren worden rond de wereld in Multiplayer.
Tot die tijd is het best wel leuk denk ik om met anderen een haven en zo na te bootsen. wat ik wel jammer vindt is dat je maar een beperkt aantal mensen in multiplayer kan zijn.
Vergeleken met multiplayer van flightsim kunnen daar oneindigd aantal mensen online zijn wat echt gaaf is en leuke daarvan is dat je dan ook mensen van over de hele wereld kunt mee maken.
En daar wordt dus standaard engels gepraat via TeamSpeak.

we moeten gewoon proberen de makers van de missions zover te krijgen dat het mogelijk is om delen bij te downloaden zodat je van bv R'dam naar een ander land kunt varen.

Ik heb 2008 besteld en ben zeer benieuwt naar de multiplayer en ik ben echt iemand die niet met een klein bootje begint maar toch wel iets zwaar onder me voeten wil hebben.


Ik heb alleen 1 vraag waar kan ik info vinden over de betekenissen van de verschillende boeien en verlichting.
heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar.


Groet,

Jack
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #15 on: January 02, 2010, 22:39:19 »

Het klinkt om wereldwijd te kunnen varen, maar met een reisje van Rotterdam naar New York ben je gemiddeld tussen de 14 en 21 dagen bezig. De meeste spelers zouden daar heel snel verveeld mee zijn. Je kan wel van Rotterdam naar New York varen maar de omgeving moet dan opnieuw ingeladen worden, bijvoorbeeld Rotterdam-Atlantic-New York.

Ik heb het een en ander uitgelegt over boeien en het aanvaringsregelement in het Collision Regulation topic. Wellicht bedoelde je dat?

Vandaag waren we met 15 man aan het varen in Marseille. De haven wordt dan toch echt heel klein, en je moet ook hele goede afspraken maken voor het passeren  ;D



« Last Edit: January 02, 2010, 22:43:45 by Ballast »
Logged
It's the crew that makes the difference

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #16 on: January 02, 2010, 23:40:46 »

Het klinkt om wereldwijd te kunnen varen, maar met een reisje van Rotterdam naar New York ben je gemiddeld tussen de 14 en 21 dagen bezig. De meeste spelers zouden daar heel snel verveeld mee zijn. Je kan wel van Rotterdam naar New York varen maar de omgeving moet dan opnieuw ingeladen worden, bijvoorbeeld Rotterdam-Atlantic-New York.

Ik heb het een en ander uitgelegt over boeien en het aanvaringsregelement in het Collision Regulation topic. Wellicht bedoelde je dat?

Vandaag waren we met 15 man aan het varen in Marseille. De haven wordt dan toch echt heel klein, en je moet ook hele goede afspraken maken voor het passeren  ;D


ja dat is precies wat ik bedoelde wist dat ik het ergens gezien had maar ja waar he.

maar is het niet altijd zo dat er goede afspraken gemaakt moeten worden in een haven met passeren en zo .
en wat als er bv een newbie ook op de server is die van geen toeter en blazen af weet, die kan natuurlijk aardig voor opschudding zorgen zeker als hij/zij geen TeamSpeak gebruikt.

hoe gaan jullie om met newbies zijn daar regels voor als ze op een server komen. moeten ze een examen af leggen of zo.
zou daar wat meer over verteld kunnen worden misschien of staat dat al ergens omschreven.
ik denk dat als ik online zou zijn op een server ik eerst rustig de boel bekijkt hoe alles in het werk gaat en eventueel als iedereen op TeamSpeak is dat ook beluisteren.

Ik hoop tot gauw.

Jack
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #17 on: January 03, 2010, 00:14:51 »

Ik geloof dat ze alleen op de Dutchshipsim servers gebruik maken van Teamspeak. Op de IJTS gebruiken we het bijna niet. Alle communicatie gebeurd daar via het chat venster. We doen het al zo vanaf het begin en het werkt perfect eigenlijks. Als je vooruit denkt en niet overal volle kracht door heen komt varen gaat het vrij goed. Ik moet zeggen dat het Teamspeak van Dutchshipsim wel heel realistisch is met alle VHF kanalen e.d.

Vaak pik je de 'onervaren kapiteins' er heel snel uit. Ze kiezen meestal de grotere schepen zoals de Latitude en de Vermaas. Je kan bij het aanlopen van Marseille al zien of iemand vaker heeft gespeeld of niet. Vaak worden dingen ook uitgelegt aan nieuwe mensen, hoe ze moeten manoeuvreren en dergelijke.

Varen is geen rocket science. Het maakt niet zoveel uit als iemand onervaren is, we hebben tenslotte allemaal moeten leren varen. Vaak worden er ook dingen uitgelegt aan de nieuwe mensen. Het gaat allemaal heel gemoedelijk op multiplayer, niemand hoeft een examen af te leggen om te mogen varen.

Op het IJTS forum zijn we nu bezig met het Master's Certificate, soort van quiz met vragen over de vaarregels en wat oefeningen op de server. Als je het heb gehaald krijg je een extra titel onder je naam op het forum. Dat is eigenlijks meer om ons te onderscheiden van andere groepen, maar het is zeker niet verplicht.

Als je het spel hebt, kan je gewoon lekker gaan varen op multiplayer. Je hebt snel genoeg door hoe dingen werken. Mensen worden heel snel opgenomen. Aan de andere kant, mensen die lopen te rotzooien en andere schepen moedwillig zinken liggen er wel snel uit.  :lol:

Logged
It's the crew that makes the difference

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #18 on: January 03, 2010, 04:37:52 »

ja klopt ik hou er ook niet van als mensen zitten te klooien op multiplayer die gasten moeten zeker verwijderd worden en zeker als je TeamSpeak gebruikt dan moet het wel serieus zijn en niet van dat kinderachtig gedoe.

Wel er zal zeker voor mij een hele nieuwe wereld open gaan als ik ga varen als je nagaat dat ik de 767, en de airbus ruil voor een schip. :doh:

En ja hoor alle hulp is altijd welkom zeker bij het aanmeren  ;D
tenslotte de beste kapiteins staan aan wal he  :captain:

Oja nog 1 vraag ik zie bij sommige namen van die class tekens wat houd dat in ???
Logged

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #19 on: January 03, 2010, 09:27:02 »

Goeie morgen Madmex
Ik kan mij 100% aansluiten bij Ballast.
Je bent altijd welkom bij mp, dutchshipsim staat niet zoveel meer in de lucht, varen het meest op NH6 rotterdam, deze is ook shadevrij zodat we lekker kunnen slepen enzo zonder het gevaar te zinken als je per ongeluk met je sleper een schip raakt, DSS wordt tegenwoordig alleen gebruikt voor missies onderling en/of als er problemen zijn met Vstep servers, Wij gebruiken idd TS, je krijgt opdenduur lamme vingers van dat typen haha ;D
En idd mensen die serieus willen varen en leren kunnen altijd vragen stellen, wij proberen iedereen het zo leuk mogelijk te brengen, dus wil je het eens proberen ik zou zeggen komt erbij, Zoals Ballast al aangeeft IJTS is een leuke en goeie server en er zitten meestal ervaren mensen bij alsook bij dutchshipsim,  :2thumbs:
grt
JoMach
PS Ballast bedankt voor de goeie uiteenzetting van de mogelijkheden van mp  :2thumbs: :2thumbs:
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #20 on: January 03, 2010, 11:26:06 »


Oja nog 1 vraag ik zie bij sommige namen van die class tekens wat houd dat in ???


Dat zijn rangen die je kan halen door het spelen van de missies in de single player in ShipSim 2008. Bij mij zie je er ook money earned bij staat, dat kon je behalen bij de missies in ShipSim 2006. Zodra je je serial key heb ingevuld bij je profiel op het forum, kom het ook bij jou naam te staan  :)
Logged
It's the crew that makes the difference

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #21 on: January 03, 2010, 17:06:15 »


Oja nog 1 vraag ik zie bij sommige namen van die class tekens wat houd dat in ???


Niet bij sommige, maar bij praktisch iedereen.
Als jij je ook registreerd kan je ook in dit forum op het gedeelte terecht waar je technische hulp kunt vragen, en meestal ook krijgen
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

madmex

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #22 on: January 03, 2010, 23:31:07 »

Ja zodra ik het binnen heb ga ik dat ook direct doen, kan niet wachten om aan de gang te gaan.
denk niet dat ik spijt heb dat ik de 767 en airbus in de Hangar laat staan en nu even me bezig gaat houden met de schepen.

Logged

MokMok

  • Forum member
  • Posts: 1204
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #23 on: January 14, 2010, 23:01:13 »

Ben ik in de Multiplayer Mode in de Rotterdamse Haven en ik wil de open zee op, loop ik op een gegeven moment, zo'n 10 mijl uit de kust, met mijn schip helemaal vast, alsof ik tegen een zandbank vaar. Hoe kan dat nu? Het zou mooi wezen om met de Pride of Rotterdam een virtuele reis naar Harwich te maken.

Zouden jullie het ook mooi vinden om met de Pride of Rotterdam vanuit Rotterdam een virtuele overtocht naar Hull te maken?
Logged

Roy-1-

  • Forum member
  • Posts: 39
Re: Varen in open zee , van haven tot haven , gaat dat ?
« Reply #24 on: January 21, 2010, 19:10:03 »

dat zou wel stoer zijn :2thumbs: :captain:

MVG
Logged
Pages: [1] 2   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines