Hello Guest May 11, 2024, 20:52:02 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 

Poll

moet er een nieuw groot stoomschip komen?

ja, tuurlijk
- 57 (54.3%)
nee, stom
- 7 (6.7%)
nee, ik vind de furie genoeg
- 7 (6.7%)
ja, maar het staat niet bovenaan mijn lijst
- 27 (25.7%)
nee, waarvoor zou ik een grote moeten hebben
- 7 (6.7%)

Total Members Voted: 100


Pages: 1 [2]   Go Down

Author Topic: nieuw groot stoomschip  (Read 13391 times)

Roy-1-

  • Forum member
  • Posts: 39
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #25 on: January 14, 2010, 10:27:16 »

kan er ook niks aan doen dat tijden veranderen ;D
maar wel een leuk idee om die boot er ook bij te doen toch?

MVG
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #26 on: January 14, 2010, 16:52:09 »

Ha Tikkels
haha weet erover mee te praten, met leeg schip op de kanalen in de winter in de mist op de kop gaan staan om te kijken of er niks aan komt, of in smalle kanalen met een schoorboom de sluisjes in manouevreren, ben grootgebracht op een spits en dan veel in belgie en noord frankrijk gezeten, dus weet er alles van , tegenwoordig zitten ze lekker in een stoel met alles binnen handbereik, maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat het tegenwoordig toch wel moeilijker en ingewikkelder is allemaal met die nieuwe snufjes enz en natuurlijk op veel groter schaal allemaal. Alleen wij hadden al wel zwierbomen om naar de wal te zwieren voor een draadtje vast te leggen dus toch weer een voordeeltje haha.
grt
jomach
Troost je met de gedachte dat ook deze tijd ooit de goede oude tijd genoemd wordt.
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

JoMach

  • Dutch Moderator
  • Posts: 3490
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #27 on: January 14, 2010, 17:42:50 »

Troost je met de gedachte dat ook deze tijd ooit de goede oude tijd genoemd wordt.
Haha Aad idd ;D :thumbs:
Logged

Ballast

  • Global Moderator
  • Posts: 3490
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #28 on: January 14, 2010, 17:43:09 »

Ik kan me een tijd herinneren dat je helemaal geen boegschroeven had. dan kon je voorop gaan staan met een koproer of nog erger toen wij ons sleepschip nog hadden kon je naar de wal roeien om een verhaaldraad vast te zetten. De jongelui die tegenwoordig gaan varen hebben maar een makkie wat betrefd het varen nu.

Op moderne schepen is een boegschroef geen luxe maar soms zelfs noodzakelijk om veilig te kunnen varen.

Met 4 lagen lege containers heb je amper achteruit door de geringe diepgang en een onzettend groot windvangend oppervlak. Dan ben je toch blij met je boegschroef  :)

Ik was laatst bij een kennis aan boord die 2 telescopische spudpalen had. Vast maken was er niet meer bij, behalve in de sluis  ;D
Logged
It's the crew that makes the difference

Roy-1-

  • Forum member
  • Posts: 39
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #29 on: January 14, 2010, 18:45:26 »

maar heeft iemand anders dan toevallig een anders stoomschip in gedachten? ;D

MVG
Logged

Tikkels1976

  • Forum member
  • Posts: 57
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #30 on: January 20, 2010, 09:12:27 »

Hoi Roy.

Wat ik al eerder in dit topic scheef en liet zien is zo'n mooie grote (rijn)radarsleepboot, maar wat5 ik persoonlijk helemaal te gek zou vinden is de Unterwalden. Dit was wel geen stoomsleper maar was ooit de sterkste sleepboot van de rijn met 4x 1000pk Sulzer. Ik kan me verhalen van mijn vader herinneren dat deze met gemak met 8 schepen naar boven ging en nog ruim 10km liep. En dit waren dan wel schepen met gemiddeld zo'n 2000 ton geladen.

Gr. Roland.
Logged

Aad The Pirate

  • Forum member
  • Posts: 2431
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #31 on: January 20, 2010, 12:30:40 »

De SS Rotterdam is in de Ship Sim 2008 Collecters Editie reeds vertegenwoordigd als sleepbaar schip. Misschien kan zij als speelbaar schip worden omgebouwd?
Logged
Feel free to have a look @: http://members.chello.nl/a.vermeulen14/

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #32 on: January 20, 2010, 20:50:01 »

hallo mensen, ik wil graag een nieuw stoomschip, dat groter is dan de furie.
het moet wel realistisch zijn en het liefste moet je ook eigenlijk de machinekamer kunnen bezoeken.
ik wil weten wat jullie hier van vinden.
groet gerard.
en je moet ook graag de vuren in de ketels kunnen zien, en als je de machines uit zet dat je het vuur in de ketels uit ziet gaan
Logged
Hallo, iedereen!

Waterfront

  • Forum member
  • Posts: 123
Re: nieuw groot stoomschip
« Reply #33 on: January 20, 2010, 20:50:45 »


en je moet ook de vuren in de ketels kunnen zien, en als je de machines uit zet dat je het vuur in de ketels uit ziet gaan :D
Logged
Hallo, iedereen!
Pages: 1 [2]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines