Hello Guest April 16, 2024, 23:31:09 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
 
Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen  (Read 2876 times)

Heikodewal

  • Forum member
  • Posts: 75
Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« on: August 30, 2010, 16:33:20 »

Er zijn diverse kleine vaartuigen (watertaxi, RHIB's)die bij reverse throttle de verkeerde kant uitdraaien tov roer stand. Hebben meer mensen dit gemerkt of ligt het aan mij of mijn installatie  ;)

Verder in de tourist campaign, Bora Bora fire, hoe haal ik die verdomde drenkelingen uit het water (zijn trouwens lastig te zien). Ik ben er vlak bij geweest met de Coast Gaurd boot en met de RHIB van die schuit, maar die idioten willen gewoon blijven zwemmen. (Trouwens geen slechte keus op Bora Bora)
Logged

retouw43

  • Forum member
  • Posts: 63
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #1 on: August 30, 2010, 19:40:22 »

Dat ze de verkeerde kant op varen had ik ook. Vreemd, zal wel zo horen.
 !:) En die mensen vinden het misschien gewoon leuk om even te gaan zwemmen.
Logged
Mijn systeem:

Intel i7-2600
ASUS 7870 2GB
4GB RAM
Samsung 22' LED-scherm
En dan werkt SSE nog niet fatsoenlijk :p

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2218
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #2 on: August 30, 2010, 20:10:07 »

Er zijn twee systemen om achteruit te varen met waterjets, de tradtionele methode, waar de achteruit deflectoren, buckets, samen pivoteren met de deflectoren voor te draaien.
Bij de tweede methode worden de draaiassen van die buckets niet meer aan bewegende delen vastgemaakt, maar wel aan de romp (onrechtstreeks, natuurlijk).
De website van Hamiltonjet heeft niet alleen genoeg informaties, maar ook een spelletje om te tonen hoe het gaat om te draaien met die jets. In dit systeem, vooruit of achteruit, het roer blijft in dezelfde positie om in een zelfde richting te draaien.
http://www.hamjet.co.nz/jetboat_game
Veel plezier met die jets,
Luc
Logged

kawaknaller

  • Forum member
  • Posts: 145
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #3 on: August 31, 2010, 14:26:36 »

Verder in de tourist campaign, Bora Bora fire, hoe haal ik die verdomde drenkelingen uit het water (zijn trouwens lastig te zien). Ik ben er vlak bij geweest met de Coast Gaurd boot en met de RHIB van die schuit, maar die idioten willen gewoon blijven zwemmen. (Trouwens geen slechte keus op Bora Bora)

Je moet je boot er vlakbij stil leggen en wachten (er verschijnt een missie schermpje linksboven in beeld)
Met je RHIB kan je ze niet redden.. :doh:
Logged
Sailing home....

Heikodewal

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #4 on: September 01, 2010, 17:49:34 »

Ik heb het geprobeerd en jawel ze kwamen uit het water, bedankt.

Het verkeerd draaien van de RHIB (hebben die niet gewone outboard motoren?) daargelaten...... de watertaxt draaide in SS10 gewoon de goeie kant op en doen dat nu niet meer.
Logged

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2218
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #5 on: September 01, 2010, 20:42:19 »

De twee enige RHIBs met buitenboord motoren zijn de Inferno (zwart) en de Inferno-B Type (oranje kleurig). De twee andere, Billy Greene en Greenpeace RIB zijn met waterjets uitgerust en draaien zoals hierboven gezegd, zoals trouwens ook de twee grotere, Arie Visser en Apollo.
Luc
Logged

Heikodewal

  • Forum member
  • Posts: 75
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #6 on: September 02, 2010, 17:10:06 »

Besankt Luc, ik ga het eens uitproberen. Btw de website van Hamiltonjets was zeer verhelderend.
Logged

LucAtC

  • Ship Simulator Developer
  • Global Moderator
  • Posts: 2218
Re: Vreemd gedrag bij kleine vaartuigen
« Reply #7 on: September 02, 2010, 17:57:13 »

De taxiboot is ook met zo waterjets uitgerust, maar een beetje moeilijk te hanteren door gebrek aan progressiviteit voor zoveel vermogen : Het zal hopelijk door de schuldige verbeterd worden.
grt
Luc
Logged
Pages: [1]   Go Up
 
 


SMF 2.0.14 | SMF © 2017, Simple Machines